MotoNews.pl
2 Mam problem z pompą wodną pomocy szybko !!! (84746/0) - NT
  

Mam problem z pompą wodną pomocy szybko !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy wie ktoś jak zdjąc pompe wodną chodzi mi o tą częsc która wystaje z silnika i co się do tego przykreca wiatrak,odkręciłem wiatrak,koło po którym chodzi pasek od alternatora, i odkreciłem 4 śruby które trzymają obudowe ale i tak nie chce zeisc można jedynie przekręcic troche w lewo i prawo ale nie chce zeiśc czy są jakieś może jeszcze jakieś mocowania o których nie wiem ale na zewnątrz nic nie widac.proszę o szybką odpowiedz jak ktoś wie bo właśnie mam rozebrany samochód i mósze to dziś zdiąc i wymienic
  
 
może przynajmniej ktoś wie gdzie znajde jakieś schematy
  
 
na niemieckiej stronie www.e34.de są kompletne instrukcje ,do twojego też, tylko, że po niemiecku. musisz wejść w "schrauberecke", puzniej w "tipsy"
  
 
właśnie znalazłem całość na temat twojej pompy, ale nie wiem jak ci to wysłać.
  
 
jak możesz to prześlij mi na email
  
 
byłem na tej stronie ale ja potrzebuje do e 30
  
 
tam na tamtwej str. jest dokładnie do e30 wejdz w "schraubecke" dalej w tipsy i dalej na prawie samym dole "hajnes repair& serwia manual bmw 3&5 series. puzniej nizej na "coling hiting i air kondition system" i tojest dokładnie to czego szukasz. musisz do tego ściągnąć program który sie nazywa adobe. to jest o twoim modelu i jest tam wszystko o twojej pompie po angielsku.
  
 
chętnie bym ci to wysłał na meila, bo już to ściągnełem całe do siebie, ale nie jestem taki chaker i jak komputer sie mnie pyta o rodzaj serwera i inne kosmiczne żeczy to rezygnuje.
  
 
wielkie dzięki znalazłem to ale tam jest tak jak myslałem nie ma żadnych śrub dodatkowych ale to i tak nie chce zeiśc obraca się w koło ale nie moge zdiąc tego nie wiesz czy można jakoś ją zregenerować , ma bardzo duży luz jest między wałkiem a obudową czy trzeba wymienić całą obudowe. może ktoś wie jak to zdjąc prawdo podobnie na silikon było to składane próbowałem podwadzić to pękł jeden uchwyt który się przykręca.prosze o pomoc!!!!!!
  
 
moze TO ci cos pomoze. na moje oko juz nic nie trzyma tej pompy.
pozdrawiam
  
 
nie wiem jak ona jest zbudowana, ale podejżewam ,że ten luz to zużyte łożyska w niej. co do pękniętego korpusu to troszke gożej. kup na szrocie inną pompe, i łożyska. złóz z dwóch jedną dobrą. nie kupuj łożysk w serwisie, tylko w jakiejś hurtowni , ale taki sam wymiar. zapłacisz może 5 zł. pompe trzyma prawdopodobnie oring uszczelniający. jest on między blokiem a pompą i klinuje sie. wstrzyknij tam troszeczke oleju powinno pomuc.
  
 
Marcin powiedz mi czy da się ją jakoś naprawić czy trzeba wymienić ją a jak się obudowe obruci w koło to nic się nie stanie , musi być spuszczony płyn ja go nie spusciłem to może od tego nie chce zeisc. jaki jest gdzies koszt używanej pompy. Pozdrawiam
  
 
dzięki Krzysiek za wskazówki napewno skorzystam,psiukałem tam wd 40, ale nic nie dało ,to pęknięcie nie przeszkadza bo przed chwilą złożyłem spowrotem bo chciałem zobaczyć czy będzie leciało jak zapale ale jest ok, a do tego łożyska potrzebny jest ściągacz. pozdrawiam
  
 
nie musisz płynu spuszczać, ale jak tego nie zrobisz to ci wycieknie. jeśli tylko obudowa jest walnięta to pospawać. jak ją obrucisz nic sie nie stanie.
pozdrawiam
  
 
Marcin żeby wymienić to łożysko to trzeba jakiś ściągacz,pozdrawiam
  
 
niestety nie rozbierałem tego więc ci nie powiem. ale bardzo możliwe że ściągacz jest niezbędny. czasem jednak można go zastąpić śrubą nakrętką i podkładkami. pokombinuj.
pozdrawiam
  
 
dzięki za wskazówki które mi podsuneliście w poniedziałek będe walczył z tym bo dziś już za pózno,jeszcze mam jedno pytanko od czego mogą parować szyby,wszystkie wymyłem kilka razy płynem,a nawet kupiłem środek od którego powinno przestać ale to nic nie daje ani jak leci ciepłe powietrze ani jak leci zimne ,od czego to może być bo ja już nie mam siły na te szyby
  
 
porządnie wywietrz wnętrze auta w ciepły dzień. choć dziwne to że nawet ciepłe powietrze nie powoduje znikniecia pary z szyb. a moze nie właczyłes nadmuchu na przednią szybę właśnie?
pozdrawiam
  
 
całą dobe trzymałem w ogrzewanym garażu ale to nic nie dało,nadmuch daje na szybe ciepłe powietrze sprawdzalem,wcześniej w podłodze były dziury i była tam woda i mokre dywaniki,ale podłoga została naprawiona a całe wnętrze wyjęte i wysuszone ale nadal parują i to w dodatku nie jedna szyba a wszystkie.pozdrawiam dodam że ten problem mam w seacie toledo
  
 
a nie mieszkasz gdzieś na bagnach? masz ewidentnie wilgoć w aucie. może ci nagrzewnica cieknie i do środka dostaje się płyn. u mnie tez tak było jak wyprałem tapicerkę. porządne wietrzenie i suszenie wnetrza załatwiło problem. poza ogrzewanym garażem musisz mieć dobrą wentylacje i otwarte drzwi lub przynajmniej szyby.
pozdrawiam