Wymiana 2,5V6 na,MV6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś robił coś takiego jak wymiana silnika 2,5v6,na MV6.
Cz jeśli zostawicz osprzęt od 2,5,a zamontowac tylko sam silnik,będzie chodziło ok.- tzn praca komputera ,dawki paliwa itd.
  
 
sterownik jest zupełnie inaczej zestrojony
nawet w tej samej pojemności a innej mocy jest inny program
  
 
Ale może da się przeprogramować bez wymiany komputera.
  
 
Cytat:
tzn praca komputera ,dawki paliwa itd.



PEPE, nawet logika nie wskazuje na to....
  
 
PEPE, zanim zaczniesz pisać, to najpierw:
pamiętaj, że zmiana statusu nie zależy od ilości postów
zanim coś napiszesz,najpierw próbuj samemu rozwiązywać problem
bierz pod uwagę fakt, że są ludzie, których czytanie siłą rzeczy takich bzdur irytuje
  
 
Nie o status chodzi a o konkretne pytanie. Nadal czekam na poradę kogoś kto miał styczność z taką sytuacją.
  
 
mysle ze PEPE'mu nie o status wcale chodzi.....
poza wspomnianymi klopotami z komputerem i cala reszta dochodzi jeszcze sprawa sprzegla, przeniesienia napedu, co z pompa paliwa???
jasne jestem laikiem ale taka operacja moze byc moim zdaniem bardzo kosztowna, choc nie twierdze ze nie moze miec pozytywnego przelozenia na osiagi auta

pozdrawiam
olo
  
 
hmm a mne się wydaje, że nie byłoby większych problemów. W końcu to identyczne silniki.

A jeżeli chodzi o kompa to chyba nie jest wielki wydatek w porównaniu z silnikiem. Skrzynia 25 bez problemów chodzi w mv6 (dając nieco lepsze przyspieszenie) most jest ten sam pompa paliwa zapewne też. Reszta osprzętu też bankowo identyczna...

Nie wiem tylko co ze sprzęgłem ale o tym więcej powie dra lub kartos
  
 
tak sobie jeszcze myślę o tym kompie i nie wiem czy potrzebna zmiana... przecież parametry z kompa to decydują o np stosunku mieszanki itp a nie o sztywnej dawce paliwa. To zależy od ilości zassanego powietrza a wiadomo, że 3 litry zassają więcej powietrza niż 2.5 więc i dawka palkiwa będzie większa. Jeżeli nie ma takich "zaleceń" od specjalisty (oczywiście takiego co wymieniał te silniki w praktyce a nie w teorii) to ja bym kompa nie zmieniał pochopnie.
  
 
Otrzymałem info. od gościa który twierdzi że jego kolega zmienił na MV6,iwszystko było ok.Twoje myślenie dARTi ,jak się okazuje idzie w dobrym kierunku.Więc teraz ja będe to praktykował i jestem dobrej myśli.

  
 
Komputer będzie OK.
Tarcza sprzęgła niby jest inna - ale docisk i obudowa ta sama, czyli też OK.
Skrzynia - R25 będzie dobra (ale sama świadomość że ma się skrzynię taką samą jak 20SE... )

PS. To będzie zamiana 2.5V6 na 3.0V6. Mimo wszystko MV6 to symbol dość jednoznaczny i nie dotyczy jedynie silnika

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
no dobrze Prowo a co oznacza to "M" w MV6 ?
  
 
Nie wiem.

Równie dobrze można spytać co oznacza "G" w GL, albo "D" w CD.
MV6 to oznaczenie modelu z silnikiem 3.0V6 do roku 1999.

(IMO przełożenie np. do Astry 1,8 silnika z GSI nie zrobi z niej GSI.)

Np. MV6 początkowo posiadało charakterystyczne felgi 15", występujące org. tylko w tym modelu.

Niektórzy twierdzą jednak, że ma to związek z multi-wtryskiem, albo multi-ram'em.
Jedno i drugie występuje jednak także w 2.5V6 - a nie są one tak oznaczane.

Niektóre źródła podają, że ta nazwa po prostu ładnie brzmi - i skłaniałbym się ku tej hipotezie .

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Ja też napewno kiedyś zamontuje silnik 3.0 V6 w mojej Omedze

I nie zamierzam niczego zmieniać

Zamontuje silnik wraz z kompem od 3.0V6 i po temacie.
  
 
kolejna zagadka

omega 98 (koniec roku) caravan 3,0 ma "lanserski" napis 3,0 V6

ktoś zerwał MV6 by nakleić 3,0 V6 ?? czy może te typy tak miały??
  
 
Proponuję dokleić odwrócone "V" wtedy powstanie całkowicie nowa odmiana "X6", to dopiero będzie sensacja
  
 
Cytat:
2005-03-01 17:28:18, MEGA_3 pisze:
kolejna zagadka omega 98 (koniec roku) caravan 3,0 ma "lanserski" napis 3,0 V6 ktoś zerwał MV6 by nakleić 3,0 V6 ?? czy może te typy tak miały??



No i cały misterny plan w pizdu

Fotki znalezionych z początku i końca 1999 dałem w wątku na OKP.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-02-27 15:49:20, dARTi pisze:
Nie wiem tylko co ze sprzęgłem ale o tym więcej powie dra lub kartos


Sprzęgło - nie pamiętam , ale...
Pierwsze koło zamachowe, jekie kupiłem w zestawie ze skrzynią manualną okazało się za małe. Rozstaw i średnice otworów mocujących nie pasowaly na otwoty w wale korbowym. Niestety już nie pamiętam czy wtedy doszedlem, że to mniejsze koło stosowane jest tylko w 2.0 czy rownież w 2,5. W kazdym razie jest cień obawy, że koło zamachowe też trzeba będzie wymienić na właściwe (tzw dwumasowe). Ale to tylko cień.
  
 
Cytat:
2005-03-01 17:28:18, MEGA_3 pisze:
kolejna zagadka omega 98 (koniec roku) caravan 3,0 ma "lanserski" napis 3,0 V6 ktoś zerwał MV6 by nakleić 3,0 V6 ?? czy może te typy tak miały??




...i jeszcze na listwach bocznych zamiast MV6 napisali "SPORT" ech nadążyć za oplem się nie da


[ wiadomość edytowana przez: mega_3 dnia 2005-03-02 21:47:44 ]
  
 
A więc powracając do tematu ,chciałbym poinformować że (choć nawet logika nie wskazywała na to) to po zamontowaniu tylko gołego silnika ( mechanika,cały osprzęt w oryginalnym wydaniu 2,5) wszystko pracuje normalnie.
Inna sprawa że to co kupiłem i zalożyłem delikatnie mówiąć jest letko zaorane.