Sprzedaż nowych samochodów w Rosji - Hyundai na 1 miejscu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Sprzedaż nowych: Astry, Golfy, Fabie i 206 przegrywają

W Rosji znowu rewolucja - tym razem, na szczęście, motoryzacyjna. W 2004 r. padły tam kolejne rekordy sprzedaży nowych samochodów.

Zacznijmy od największych rodzimych producentów samochodów osobowych, AwtoWazu (Łady) i GAZ-u (Wołgi): łączna produkcja tych wschodnich potentatów to w 2004 r. 931 tys. aut. Jeśli dodać Iże i Oki - wyjdzie prawie milion. Średni wzrost produkcji aut rosyjskich marek w ub. roku w stosunku do roku 2003 to 5,5 proc. Wzrost sprzedaży rosyjskie firmy osiągnęły dzięki zahamowaniu tempa wzrostu cen, a nie wprowadzeniu nowych modeli.

Zagranica nadrabia dystans. W ub. roku Rosjanie kupili 350 tys. nowych zagranicznych aut (w 2003 r. 192 tys., a w 2002 zaledwie 45 tysięcy!).

Na rosyjskim rynku obecnych było w 2004 r. 250 modeli 40 marek. Liderem został Hyundai. Ponad 3,5-krotny wzrost sprzedaży zawdzięcza on modelom Accent, Getz i Elantra (wszystkie są w pierwszej dziesiątce rosyjskiego rankingu popularności). Toyota drugie miejsce zdobyła dzięki Corolli, Camry, RAV4, Avensisowi i Land Cruiserowi. Lokomotywą sprzedaży Forda, który zajął trzecią lokatę, był Focus. To auto - z wynikiem 28.059 sztuk - wygrało w kategorii najlepiej sprzedających się modeli zagranicznych.

Oto dalsza kolejność modeli pierwszej dziesiątki: Daewoo Nexia, Hyundai Accent, Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla, Nissan Almera, Hyundai Getz, Daewoo Matiz, Toyota Camry, Hyundai Elantra. Duże niespodzianki są w drugiej dziesiątce: popularne u nas (i nie tylko) modele kompaktowe i miejskie zostają w tyle za klasą średnią i wyższą. Drogich Mazd 6 sprzedano w Rosji 5.387, a Opli Astr tylko 3.294; więcej klientów znalazł luksusowy Lexus RX300 niż Peugeot 206. Podobnie z VW Touaregiem, który jest bardziej popularny od... Skody Fabii. Touareg okazał się zresztą przeszło trzykrotnie chętniej kupowany od Golfa V, na którego w 2004 r. skusiły się tylko 663 osoby. Do wielkich pokonanych trzeba zaliczyć Fiata i Seata. Firmy te sprzedały w Rosji po 87 samochodów, czyli razem mniej niż producent Mini.


Sprzedaż obcych aut w Rosji
Marka 2003 2004
Hyundai 14.490 50.686
Toyota 24.809 43.649
Ford 20.010 37.831
Daewoo 20.305 35.398
Mitsubishi 17.663 30.097
Nissan 9.388 28.434
Kia 11.204 18.042
Renault 11.030 15.496
Opel 7.318 9.153
Mazda 1.628 8.565



Gielda samochodowa
  
 
Nie ma się co dziwić, ich jest dwieście ileś tam milionów, prawie dziesięć razy więcej niż nas (chyba się nie pomyliłem...). Potężny rynek zbytu dla każdej branży, często przez nasz rząd niedoceniany. Maja wielki potencjał, za parę lat te dane mogą być dużo, dużo wyższe.
  
 
ale wiedzą co kupują