| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-24 22:05:47 Witam mam taki problem ładuje akumulator 10 godzin i trzyma on ładnie napiecie...
Alterantor mi ładuje wzorowo akumulator a mimo to sie rozładowuje. Wiem ze ładuje i to mnie dziwi - chyba przerwa. Gdzie najlepiej szukac - dodam ze w aucie mam tylko podstawowa wiazke nic pozatym..... zadnego audio itp itd..... |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-03-24 22:08:07 a lat ma ile ten akumulator?? bo wyglada na niezle zombie z opisu |
filipmec Fiat126p, Golf Cabri ... Bielkowko | 2005-03-24 22:16:52 Odlacz kleme z akumulatora(-) wylacz wszystkie odbiorniki pradu w samochodzie, pozamykaj drzwi zeby swiatelko wewnatrz sie nie palilo waz do reki miernik i ustaw na voltomierz, dotknij czerwona koncowka miernika do klemy akumulatora, a czarna do akumulatora i sprawdz czy jest pobor pradu-jezeli tak, i nie sa to dziesiate V (bo pobor bedzie zawsze jakis tam, tzn male zwarcie) to znaczy ze masz gdzies kabel dotykajacy masy, albo cos innego robi Ci zwarcie |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2005-03-24 22:17:04
A jak to sprawdzałeś? Zobacz na kabel idący z altka do rozrusznika - bywa że przy rozruszniku lubi się naderwać a następnie urwać i brak ładowania. Ja swego czasu z tego powodu wymieniłem akumulator, a następnie kabel |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-24 22:24:00 Tak na moją logike to raczej mam ok ten przewód bo wymieniłem go w tamtym tygodniu - jak nei miałem ładowania.
auto odpalam raz w tygodniu czasami dwa i potrafił odpalic w zimie po 2 - 4 tyg stania wiec dlatego aku wg mnei ejst ok ma z 2 lata..... |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-24 22:55:48 Na postoju to on miesiac moze stac i odpali dlatego nie wiem gdzie szukac przyczyny..
Podmienie aku pojezdze bede wiedział. |
filipmec Fiat126p, Golf Cabri ... Bielkowko | 2005-03-24 23:42:04 Sorry masz racje Vir. Mala pomylka. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-03-25 09:20:47 Zmierz mu na poczatek napiecie ladowania, bedziesz wiedzial na czym stoisz. Moze masz po prostu padniety alternator (lub regulator) ale pobor mocy jest wiekszy niz to, co jest w stanie wyprodukowac alternator, wiec roznice czerpie z akumulatora (sorry za lopatlologizny opis ale chcialem to mozliwie prosto wyjasnic). |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-25 09:28:40 Kiedy ja pisze że alterantor ładuje 14,4 cały czas nie swieci sie kontrolka bo dopiero co go zrobiłem.Voltomierz w aucie pokazuje 14,4 na poczatku jazdy i potem jest coraz mniej.........Dlatego w pierwszej kolejnosci podmienie aku moze padł po zimie , a w drugiej poszukam wszelkiej masci błedów w instalacji........ |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-03-25 09:49:29
Moze ja jakis slepy jestem, ale w poprzednich postach nigdzie nie widze zebys pisal ze napiecie ladowania wynosi u Ciebie 14,4V. To ze nie swieci sie kontrolka wcale nie swiadczy o ttym, ze masz dobre ladowanie- mialem okazje soe o tym osobiscie przekonac. A skoro napiecie w instalacji spada Ci podczas jazdy to najprawdopodobniej dobrego ladowania nie masz (albo masz tak duzy pobor pradu, ze powoduje powstanie spadkow napiec ktorych sume mozesz obserwowac na woltomierzu w aucie. |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-25 10:10:41 No własnie ładowanie jest ok.
Czyli musze poszukać gdzie mam zwarcie o co nei jest trudno w moim aucie bo instalacje miałem robioną 3 lata temu przez profesora który chyba zapłacił za tytuł ( ale to inna opowiesc..... ) Wywaliłem radio , i inne pierdoły i gdzies moze zwierać poszukam...... |
andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2005-03-25 16:32:50
........... czyli masz ładowanie prawidłowe tylko na początku , później je tracisz stopniowo. Jeśli ładowanie jest OK to cały czas napiecie mieści sie w zakresie 13,9-14,4V (z wyjatkiem postoju np na skrzyzowaniach bo wtedy brak ładowania). Gdybys dokładniej opisał jak szybko i do jakiej wartosci napiecie spada to byłoby bardziej jasne. Od razu podpowiem , że przyczyną może byc regulator napiecia, zasniedziałe połaczenie wsuwki od regulatora (zielonej), a najlepiej posprawdzaj wszystkie połaczenia przed podmianą reglera. |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-25 16:47:35 Spoko regulator mam nowy wiec go zmieniac nie bede
podobnie jak szczotkotrzymacz i szczotki diody przewody itp itd uzwojenie i takie tam...... Wszystko wymienione..... |
jakubwi bydgoszcz | 2005-03-26 14:07:54
wypas, kto cię tego uczył. mnie uczyli ze prąd mierzy się amperomierzem a nie woltomierzem. ale chyba się nie znam. a tak wogóle to takim sposobem nie zmierzysz nic no woltomierz jest teoretycznie idealną przerwą, a praktycznie jego opornośc jest rzędu kilkuset kilo, a nawet mega omów, wiec prąd płyący przez jakieś zwracie i szeregowo połączoną tak wielką oporność będzie tak mały, ze tylko mikrowoltomierz coś może pokazać |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-03-26 14:14:03 Aku powiedział papa.
Po 2 dniach od naładowania na stole napiecie zmalało z 13,8 na 2
Pozyczył mi kolega i szukam czegos w dobrej cenie. |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2005-03-26 17:31:40 A już myślałem, że sie nie usypia i trzeba wymienić grundmodul . Chyba musze pogrzebać troche w Kancie bo mi te beemki mieszają w głowie . |
jakubwi bydgoszcz | 2005-03-26 18:51:14
jak się nudzisz to spróbuj reanimacji. wylewa się kwas. wlewa tylko wodę destylowaną i ładuje. po naładowaniu operację się powtarza. aku się rozładowuje ze względu na osady które zebrały się na dnie aka i one powodują wewnętrzne zwarcia. gdzieś w necie można znaleźć dokłądny przepis na tę zabawę, bo ważny jest prąd łądowania powodzenia |