2.0 - inny wtrysk niz Jetronic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa jest odlegla na razie, nie spieszy mi sie. Posiadam kolektor w pelni uzbrojony od wtryskowej Argenty (silnik tez wtryskowy) i pompe paliwa elektryczna. Jednak zastanawiam sie nad podpieciem do tego innego wtrysku niz L/LE Jetronic. Roznie sa wersje, od Abimexa (niech steruje wielopunktem, a co ) do EFi z Sierry/Scorpio 2.0 DOHC. Jak macie jakies propozycje/sugestie na ten temat to piszcie, a moze we wakacje cos uda mi sie wprowadzic w zycie w moim DF i zaprezentowac to swiatu. Powtarzam, ze mam kolektor (regulator cisniena paliwa, wtryskiwacze, przepustnice) od L/LE Jetronic oryginalne oraz pompe paliwa do tego i chce miec silnik na wtrysku, najlepiej z Lambda (bo ladny sklad mieszanki, dobrze ja wykorzystuje itp...).
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-26 15:03:31 ]
  
 
eee to chyba jako "sztuka dla sztuki" takie modyfikacje.....zbedny wysilek
  
 
Wlasciwie to jezeli chcialbym jakis przyrost mocy wiekszy, to raczej dlubalbym w nieskomplikowanym i latwym do samodzielnych przerobek Jetronicu. Jednak mi zalezy na takich rzeczach jak nie gryzienie sie z gazem (w Jetronicu czesto rozwala przeplywomierz), ekonomika jazdy na benzynie (lambda itp.) czy tez dostepnosc czesci. Zaplon fakt, wiele wtryskow nim steruje, ale to zalezy czy ja tego chce, czy tez zostawie sobie aparat normalny. Abimexowi raczej nie dawalbym zaplonu do zabawy, bo ma mapy dostosowane do 1,5-1,6. Ale jezeli fordowski EFi steruje zaplonem (zaraz to sprawdze) to on nadawalby sie tu dosc dobrze. A sa jeszcze przeciez inne wtryski...

Co do tej sztuki dla sztuki... po to jezdze DF 2.0...
  
 
ale LE/J występowały z sondą, nie wiem czy akurat w fiatach ale takie były, np: MB 190, W201, silnik 2.0 na LE-J z sondą
  
 
Zawsze można założyć wtrysk Webera a nie usilnie bosha. Ja mam wtrysk webera w argencie , zaleta : gorący drucik zamiast uciążliwego przepływomierza klapowego.
Takie wtryski były montowane w lanciach , np deltach.
Zapłon spokojnie można wtedy zastosować zwykły, tylko po co.
  
 
Skad wziac taki wtrysk Webera, w czym byl montowany oprocz lancii, czy sterownik jest cyfrowy czy analgowy?

L/LE z lambda jasne, ze byly. Ale chce sie tez pozbyc tego przeplywomierza sakramenckiego... Choc jak pisalem na pocztku, sprawa jest otwarta calkowicie i tu oczekuje sugestii oraz rozwazan, co ma prawo zadzialac a co nie, a zobie tak, jak zrobie w zaleznosci glownie od zasobnosci portfela i dostepnosci czesci.
  
 
Wtrysk webera był również w Fiatach Tipo, Tempra i innych. Nie zawsze ma sondę lambda.
W moim przypadku czujnik położenia wału zamontowany jest tylko przy kole pasowym.
Jazda na gazie bez żadnych problemów. Nie trzeba żadnych klapek antywybuchowych które ograniczają przepływ.
  
 
O, takie cos jak Tipo/Tempra ulatwiaja poszukowania ) A Croma?

Powiedzcie tez, co sadzicie, aby wrobic sterownik Abimexa w sterowanie 4 wtryskiwaczami? Oczywiscie przy zaistalowaniu wszystkich innych przydatnych rzeczy jak przepustnica Abi, czujniki itp. Nawet fantazjowanie mile widziane, po prostu zabawa z wtryskiem w 2.0 DOHC
  
 
DooMinick: kiedy Ci o tym mówiłem, to miałem na mysli zostawienie przepustnicy L/LE zeby go nie dławic przepustnicą od abimexa. Oplowski 1.8 na abimexie ma tylko 90 KM a z tej jednostki mozna wycisnąc znacznie więcej.
  
 
Cytat:
2005-03-07 00:53:47, DooMinick pisze:
O, takie cos jak Tipo/Tempra ulatwiaja poszukowania ) A Croma? Powiedzcie tez, co sadzicie, aby wrobic sterownik Abimexa w sterowanie 4 wtryskiwaczami? Oczywiscie przy zaistalowaniu wszystkich innych przydatnych rzeczy jak przepustnica Abi, czujniki itp. Nawet fantazjowanie mile widziane, po prostu zabawa z wtryskiem w 2.0 DOHC


a nie lepiej zaadaptować kompa od GSI? abi się do tego nie nadaje
  
 
Cytat:
2005-03-07 02:43:57, Michallodz pisze:
DooMinick: kiedy Ci o tym mówiłem, to miałem na mysli zostawienie przepustnicy L/LE zeby go nie dławic przepustnicą od abimexa. Oplowski 1.8 na abimexie ma tylko 90 KM a z tej jednostki mozna wycisnąc znacznie więcej.



Chodzilo mi o potencjometr, bo Abi ma chyba na potencjometrze, chyba ze sie myle.

A co do Boscha... Za duzo o nim negatywnych opinii, pomijajac juz fakt ze jednak slabszy jest od Abimexa.
  
 
abi na potencjometrze (zamiast sondy) jest w poldkach CF/AF
  
 
A w jaki sposób chcesz połączyć abimexa z seryjną przepustnicą od L-Jetronica? Przepustnica jest powiązana z czujnikem podciśnienia i na tej podstawie komp wylicza dawkę paliwa, poza tym wydajność wtryskiwaczy będzie zupełnie inna, inny też będzie prąd potrzebny do wysterowania, zamiast styków na przepustnicy musi być potencjometr, a potencjometr zamiast sondy służy tylko do ustawienia składu na biegu jałowym, dawka główna jest wyliczna w opisany wcześniej sposób. Poza tym musisz doprowadzić do kompa impulsy synchronizujące z układu zapłonowego, co oznacza konieczność zamontowania czujnika a co za tym idzie i koła pasowego z Abimexa.
  
 
Cytat:
2005-03-08 09:43:59, hajko pisze:
A w jaki sposób chcesz połączyć abimexa z seryjną przepustnicą od L-Jetronica?


Pokręcony pomysł. Albo abi, albo wielopunkt - na coś trzeba się zdecydować.
Cytat:
(...) wydajność wtryskiwaczy będzie zupełnie inna, inny też będzie prąd potrzebny do wysterowania


Eee... coś tu mi nie tak - sterowanie to to zwykła masa (wtryskiwacze omawianych układów są sterowane, oczywiście komputerem, tylko i wyłącznie masą) , a zasilanie jest stałe i wynosi 12V. Ale co do wydajności - fakt, napewno się będzie różnić wydajność 4 osobnych od jedngo centralnego, ale nie jest powiedziane, że nie zatrybią jetronic-owe wtryskiwacze z układem sterującym GSI .
Cytat:
zamiast styków na przepustnicy musi być potencjometr


Owszem - więc trzeba go tam, na tej ośce przepustnicy, zamocować , lub najwygodniej cały zespół przepustnicy od gsi
Cytat:
Poza tym musisz doprowadzić do kompa impulsy synchronizujące z układu zapłonowego, co oznacza konieczność zamontowania czujnika a co za tym idzie i koła pasowego z Abimexa.


Oczywista rzecz jak słońce na niebie - analogiczna sytuacja dotyczy koła i czujnika gsi. I nie jest to niemożliwe