Wymiana oleju w automacie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie jestem po wymiane oleju i filtra w skrzynce, musiałem to zrobić awaryjnie (udało mi się niechcący spuścić trochę oleju ale nie pytajcie jak :evil więc zmuszony byłem skorzystać z ASO i musiałem się rozstać z 415 złociszami, no ale trudno. Chcę natomiast powrócić do wątku - co ile wymieniać olej? Tam gdzie wymieniałem olej powiedzieli, że należy to robić co 110 000km lub 7 lat. W drugim ASO z kolei stwierdzili, że nie ma takiej potrzeby, jedynie gdy skrzynia uzywana jest w ciężkich warunkach ( góry, jazda z przyczepą) . Zacząłem więc przeglądać książkę z wpisami przeglądów i stoi tam, że w autach używanych w trudnych warunkach jak np. w policji czy jako taksówki, należy wymieniać olejw skrzyniach typu: AF 13/20/22 co 4 lata lub 60.000km a w typach AR 25/35 co 7 lat lub 105.000km. Wychodzi więc na to, że nie trzeba tego robić, no ale teraz mam święty spokój.

P.S. w ASO powiedzieli mi, że w Omesiach były montowane również automaty 5 biegowe. Wszyscy na forum natomiast są zgodni, że były tylko 4-ki. Kto ma rację?
Ja mam nieodparte wrażenie, że doliczam się 5 biegów ( patrząc na obrotomierz i licząc skoki obrotów i "szarpnięcia"). Czy to możliwe? Tak z ciekawości ile macie obrotów przy 100km/h na ostatnim biegu - ja mam 2200 obr.( na gazie).
Pozdr


[ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-03-25 10:09:52 ]
  
 
Cytat:
Ja mam nieodparte wrażenie, że doliczam się 5 biegów ( patrząc na obrotomierz i licząc skoki obrotów i "szarpnięcia"). Czy to możliwe? Tak z ciekawości ile macie obrotów przy 100km/h na ostatnim biegu - ja mam 2200 obr.( na gazie).



A wiesz, że ja też mam odczucie, że mam 5 biegów??????? Odjazd co? Przy 100 km/h mam 1900 obrotów.
  
 
u mnie przy 100km - 2200 RPM


Pozdr
  
 
Słyszałem, że w Oplach zalecają wymianę co 60.000.

Ja nie mam problemu z wymianą oleju. Skrzynia leży rozebrana na stole w garażu

Szukam części...
  
 
A słuchajcie. Można dolewać olej jak jest za mało? Mam ciutek za mało oleju. Nie chcę wymieniać, bo jest ładny, klarowny, ale chciałbym dolać. Mam olej koloru miodowego. Z instrukcji wynika, ze to Dextron II. Kupię i doleję do stanu - można?
  
 
Nie tylko można Heva ale po prostu trzeba. Skrzynka bez oliwy nie bedzie działać . Tylko nie przesadzaj z poziomem.
Pozdr
  
 
Dolewać można, tylko należy pamiętać o dwóch rzeczach:

1. Wspomniany przez Ciebie RODZAJ: "miodowy" lub "czerwony"
(Mobil-owski Dexton II jest czerwony).
2. Za dużo oleju w skrzynce, to też niedobrze...

pozdr.
Zbyszek
  
 
JA RÓWNIEŻ MAM 1900 OBR/MIN PRZY 100 KM/H.

TEZ MI SIE ZDAJE ZE TAM JEST 5 BIEGÓW TYM BARDZIEJ ŻE NA WŁACZONEJ ŚNIEŻYNCE RUSZA DOPIERO Z 3 BIEGU.

POZDRO MEGA_3 I JEGO SEJ
  
 
Cytat:
2003-03-26 20:25:42, MEGA_3 pisze:
JA RÓWNIEŻ MAM 1900 OBR/MIN PRZY 100 KM/H.

TEZ MI SIE ZDAJE ZE TAM JEST 5 BIEGÓW TYM BARDZIEJ ŻE NA WŁACZONEJ ŚNIEŻYNCE RUSZA DOPIERO Z 3 BIEGU.

POZDRO MEGA_3 I JEGO SEJ



Z tego co tam wykumałem w niemieckojęzycznej instrukcji to biegi są 4 + overdrive (nadbieg)
  
 
Skoro jest nadbieg to jest 5 biegów wszak 5-ka to nic innego jak ndbieg prawda?
Pozdr
  
 
No niekoniecznie.
O tym czy dany bieg jest tzw. "nadbiegiem" czy nie decyduje dobór przełożenia na tym biegu, a dokładniej charakterystyka momentu obrotowego i prędkości auta względem obrotów silnika na tym biegu.
Czasami w aucie w ogólenie ma nadbiegu, w wszystkie przełożenia są "normalne"

Głębszy wykład na ten temat na życzenie


Petereke
  
 
Nie wiem ile jest u mnie przy 100km/h (sprawdze), ale przy 3000obr/min mam 130km/h a przy 4000obr/min mam 170km/h.

pozdro
3
  
 
Przełożenia do jazdy do przodu kończyły się tzw "biegiem bezpośrednim" czyli o przełożeniu 1:1. Dla młodszych przypomnę, że np Warszawa i pochodne miały to przełożenie na III-ce, ale większośc aut na IV-ce. Całkiem niedawno dla zmniejszenia zużycia paliwa przy jeździe poza miastem wprowadzono tzw"nadbieg", czyli przełożenie mniejsze. Dla wyjaśnienia dodam iż 1:1 oznacza iż jeden obrót wału korbowego=jeden obrót kół napędzanych. Przy nadbiegu wartośc ta wynosi mniej niż 1. Ciekawostka maluch na IV-ce miał przełożenie 0,97 czyli klasyczny nadbieg. Teraz w dobie silników o wysokim momencie obrotowym przy stosunkowo niskich obrotach udaje się wprowadzać nawet dwa nadbiegi, czyli 6-kę do jazdy po autostradzie.
Prędkość uzyskiwana na nadbiegu zależy więc od tego jak producent zestopniował przełożenia w skrzyni i moście. W niektorych samochodach V max uzyskuje się na biegu bezpośradnim, ale to już rzadkość, większość ma na tyle duży zapas mocy iż kręci V max na nadbiegu.
  
 
Dobra, wszyscy dobrze prawicie ale wg mnie jak skrzynka ma 4 biegi i tzw nadbieg to wg mnie biegow jest 5. Bez znaczenia jest czy jest to bieg "klasyczny" czy nadbieg chodzi mi o to, że jeśli jest bieg wyższy niż 4-ka to 4+1=5 . Może być?
P.S Zawsze chcialem mieć 5-biegowy automat
Pozdrófka
  
 
Arklin musze cie zmartwic. Nie masz 5-biegowego automatu. Skrzynie automatyczne w Omegach i Senatorach sa wylacznie 4-biegowe. Wszystkie maja przelozenie bezposrednie (i=1) na 3 biegu, a czwórka to nadbieg (i<1)). Przelozenie bezposrednie to znaczy jeden obrot walka wejsciowego = 1 obrot walka wyjsciowego skrzyni biegow, a nie kol napedzanych, bo przeciez jest jeszcze mech. roznicowy o przelozeniu w zaleznosci od wersji ok. 3,7 - 3,9. Gdyby tak bylo jak Janusz napisal, to przy 6000 rpm koła miałyby tę samą prędkość obrotową. Na oponach 205-65-15 dawałoby to prędkość pojazdu ok. 720 km/h (i to na trójce w automacie, a na czwórce w manualu) Niestety wartość ta podzielona przez przelozenie mostu daje nedzne 185-195 km/h

Przelozenia przekladni automatycznych stosowanych w naszych Bestiach sa nastepujace:

Skrzynia AR25-BB, AR25-BC, 4L30E
I - 2,85
II - 1,62
III - 1,00
IV - 0,72

Skrzynia AR 25 BD i AR35 (BE)
I - 2,40
II - 1,48
III - 1,00
IV - 0,72

Skrzynia AW03-71
I - 2,45
II - 1,45
III - 1,00
IV - 0,60

A jeśli ktoś z Was ma Lotusa, to ma az 2 nadbiegi:
I - 2.68
II - 1.80
III - 1.29
IV - 1.00
V - 0.75
VI - 0.5
.... ale to juz nie automat.
  
 
Rozebrałem swoją skrzynkę i w środku znalazłem cztery komplety tarczek z przekładkami na bębnach - wynika z tego, że mam 4-biegową skrzynię automatyczną (wsteczny połączony jest z jednym z biegów w przód). W każdym sklepie z częściami (nawet w ASO) po wyjaśnieniu czego szukam zadawano mi pytanie:
do 4-ro, czy 5-biegowej?
Rzeczywiście w spisie części widnieją automaty 4- i 5-biegowe...
  
 
Kartos nie bądź taki, już się cieszyłem a tu masz A moze jednak w tym co pisze z0mbie coś jest?
Pozdr
  
 
To ja juz nic nie rozumiem, przekopalem TIS'a i www.

Zombie, moglbys zapytac w tym serwisie jaki typ skrzyni mieli na mysli pytajac czy piecio biegowa?
  
 
A JEDNAK!!!!!!!!!!!!!!!!

Niestety u mnie (3,0sej) sa tylko 4 biegi.

fajne zjawisko- włączam śnieżynkę i do max prędkości automat przeącza tylko raz.( z 3 biegu na 4 bieg.

POZDRO MEGA_3 I JEGO 3,0SEJ
  
 
Skrzynie w Omegach są cztero biegowe. Natomiast w czasie jazdy można doliczyć się pięciu przełożen. Wynika to z faktu że trójka podzielona jest na dwa zakresy przełączane "elektronicznie" przy ok. 50km/h. Nie jest to mechaniczna zmiana przełożenia a raczej zmiana momentu przy jednoczesnej zmianie obrotów silnika.