Co ile wymieniać świece i kable ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem na forum ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wczoraj zagazowałem eskorcika..Narazie kable (oryg. motorcraft) maja 5 tysiaków, a świece (champion z przerwą 1.0) 4 tysiące. Gazownik powiedział ze niby trzeba wszystko wymieniać dla pewności co 10 tysięcy. Co Wy na to ?? (cos mi sie wydaje ze co 10 tysiecy kable motorcrafta wymieniac to lekka przesada) I co ile wymieniać inne rzeczy i co konkretnie (np filtr gazu wiem ze co 10 tysiakow bo to mam w ramach beplatnego serwisowania). Rozumiem ze filtr powietrza tez co 10 tys. ?? Czy cos jeszcze?

I jeszcze pytanie czy kupując świece Motorcraft (w przyszlości) albo np. NGK z przerwą 1.3 trzeba zmniejszyc przy gazie przerwę do 1.0 czy nie (jeden gazownik mowi jedno, drugi co innego...a na aukcji allegro widze, ze koles pisze ze trzeba zmniejszac).
  
 
no przy LPG dobrze by było wymieniać świece co 10-15 tys, zresztą jak jush będą na wykończeniu to zacznie ci essi strzelać
  
 
Mój gazownik twierdzi, że wymieniać należ w terminach:
-filtr powietrza co 10 000 km
-filtr gazu co 30 000
-przewody i świece kiedy będą już dawać znać (motorcraft platinium chyba pociągną ze 40-50 000 km na lpg ?)
Jeśli chodzi o zmiejszanie przerwy świec to mi nic nie kazali zmniejszać i tak zostało - jeździ super i na PB i na LPG
podobno jeśli zmniejszasz przerwę dla gazy to na benie jest gorsze spalanie .
  
 
Przy naszym gazie wymienia sie filterek co 15tys .
Jeśli nie wierzysz zobacz do niego po 15tys
  
 
świece, jak mówie Anderew, 50kkm pociągną. Tyle też powinny kable, ale to zależy jak użytkujesz Essiego (krótkie czy dłygie trasy), czy parkujesz pod chmurką i czy dużo jeździsz.
Ja mam przerwę niezmienioną, jeżdżę na Motocraftach od początku i nie narzekam i nie zmienię (ponad 70kkm na gazie)
  
 
kable zmienilismy przy 120k km w tym od 72k na gazie
dałyby rade jeszcze dluzej
swiece byly zmienione przy 72k a pozniej w raz z kablami przy 120k ale tez dalyby rade
swiece motorcfrata oczywiscie
  
 
Hmm..no dobra..to..jednym slowem jezdzicie do oporu a ja tak pytam bo sie obawiam ze jak mi kiedys "strzeli" (choc narazie wiem co to znaczy tylko z czytania bo nie mialem przyjemnosci doswiadczyc) to mi rozpierdzieli cos...kolektor raczej nie, bo jest aluminiowy..ale przeplywomierz to slyszalem ze jest taka "szansa" Czyli ogolnie nadal nic nie wiem Filtr gazu bede zmienial co 10k bo mam tak w ramach serwisu...powietrza tez razem z nim,bo drogi nie jest , a swiece i kable to juz pomysle gleboko ..Hmm to chociaz sie dowiedzialem ze przerwy nie musze zmniejszac w razie gdybym przechodzil na motorcrafta z championa (ktore ponoc sa kiepskie do gazu?? kurcze..co czlowiek to inna opinia - wedlug mojego mechaniora championki sa rewelacyjne..zreszta kosztuja tyle co motorcraft albo i wiecej A wedlug gazownika tylko NGK..) Ogolnie dzieki wszystkim za info :]
  
 
jeśli chodzi o przerwe na świecach to jest tak,zmniejsza sie gdy jeździsz na lpg ponieważ lpg ma większe wymagania "energetyczne" tzn potrzebuje mocniejszej iskry do zapłonu mieszanki,natomiast benzynka nie ma takich wymagań a przy dłuzszej iskrze pb lepiej sie zapala,to takie moje skromne filozofie