MotoNews.pl
  

Wloty powietrza na tylnym słupku...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym poruszyć temat wlotów powietrza (wentylacji) na tylnym słupku, a w zasadzie ich BRAKU!!!
Chodzi mi o zdjęcia Polskich FIAT-ów 125p które pojawiaja sie na pierwszych materiałach rekalmowych oraz fabrycznych instrukcjach obsługi (1967/68 ) rok.

Polskie FIAT-y tam przedstawione:
- nie mają wlotow powietrza na tylnych slupkach
(przecież to FIAT-y 124 ich nie miały)???
- dekle na kołach są bardzo dziwnych kształtów
(nie od produkcyjnego polskiego FD-a, ani od włoskiego 125.
Nie wiem jakie miał FIAT 124)
- białe kierunkowskazy przednie (kierunki na błotnikach
pomarańczowe jak zawsze) (wersje na rynek Francuski, już
wtedy???)
- małe "tło" pod tablice rejestracyjną pod przednim zderzakiem
(nasuwa mi sie skojarzenie z włoskimi małymi tablicami
rejestracyjnymi z przodu)
- brak napisu "Licencja FIAT" w dolnej częsci prawego przedniego
błotnika
-Na atrapie przedniej widnieje znaczek Polski FIAT

Zdjęcia tego typu autka pojawiły sie także na okładce któregoś strego "Motoru"
Zastanawiające jest to, wydaje mi się zawsze jest to autko w kolorze Białym, tylko takie widziałem (może był tylko jeden egzemplarz)???
Ja dotychczas nazywałem go "DZIWNY" FIAT!!!
Może to wersja prototypowa? Jeszcze włoska dla nas...
Jak ktoś coś wie to niech pisze, byle na temat.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
Jak ktoś coś wie to niech pisze, byle na temat



czesc panie Grzanek

a na jaki temat mam sie wypowiedzieć

a tak powarznie to pogadamy na uczelni o tym


[ wiadomość edytowana przez: krzysiek-stratos dnia 2004-12-11 13:15:03 ]
  
 
Chciałem dodać, że odnośnie instrukcji fabrycznych to dotyczy to już "tylko" dekli na kołach.
  
 
Samochod o ktorym piszesz to prototyp Polskiego Fiata 125p zbudowany w 100% we Wloszech z wykorzystaniem wielu czesci oryginalnego 125 i 124. Brak wywietrznikow bo zastosowano dach Fiata 124. Biale kierunki - bo pochodza z 125 itd. Bylo juz chyba o tym na forum.
Krotko mowiac ten egzemplarz nie pochodzi z FSO - do Klubu go nie przyjmujemy

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Tak jak Adamus prawi żadnych Włochów prędzej jakieś Włoszki.
W najstarszej posidanej przeze mnie książce, tzn. instrukcji do Fiata z 1967r nie ma o tym mowy
  
 
Cytat:
2004-12-11 13:02:37, Marcin1608 pisze:
Chciałbym poruszyć temat wlotów powietrza (wentylacji) na tylnym słupku, a w zasadzie ich BRAKU!!! Chodzi mi o zdjęcia Polskich FIAT-ów 125p które pojawiaja sie na pierwszych materiałach rekalmowych oraz fabrycznych instrukcjach obsługi (1967/68 ) rok. Polskie FIAT-y tam przedstawione:



nie martw sie, model 1968 z bardzo waskim wywietrznikiem, pomimo tego wylotu, tez nie ma wentylacji, deszcz powoduje natychmiastowe zaparowanie tylnej szyby. Jej wycieranie powoduje chwilowa przejrzystosc, by pochwili pokryc sie mgielka.

Cytat:
- nie mają wlotow powietrza na tylnych slupkach (przecież to FIAT-y 124 ich nie miały)???



Jak wspomnial Adamus, ten prototyp mial dach od 124-ki.

Cytat:
- dekle na kołach są bardzo dziwnych kształtów (nie od produkcyjnego polskiego FD-a, ani od włoskiego 125. Nie wiem jakie miał FIAT 124)



Te dekle sa od modelu 1300/1500.

Cytat:
- białe kierunkowskazy przednie (kierunki na błotnikach pomarańczowe jak zawsze) (wersje na rynek Francuski, już wtedy???)



W Polsce rowniez do 1975 dozwolone byly przednie biale migacze, boczne pomaranczowe lub zote selektywne oraz tylne czerwone. Powyzej tej daty kierunkowskaz musial byc pomaranczowe.

Cytat:
- małe "tło" pod tablice rejestracyjną pod przednim zderzakiem (nasuwa mi sie skojarzenie z włoskimi małymi tablicami rejestracyjnymi z przodu)



Protorypy maja to do siebie, ze montuje sie w nich to, co ladne i komponuje sie z bryla ;)) A serio, nie zapomnij, ze w 1967 obowiazujace byly tablice 6-cio znakowe, o mniejszych wymiarach, niz obecne.

Cytat:
- brak napisu "Licencja FIAT" w dolnej częsci prawego przedniego błotnika



Jak pisal Adamus, to byl prototyp.

Cytat:
-Na atrapie przedniej widnieje znaczek Polski FIAT Zdjęcia tego typu autka pojawiły sie także na okładce któregoś strego "Motoru"

Zastanawiające jest to, wydaje mi się zawsze jest to autko w kolorze Białym, tylko takie widziałem (może był tylko jeden egzemplarz)??? Ja dotychczas nazywałem go "DZIWNY" FIAT!!! Może to wersja prototypowa? Jeszcze włoska dla nas... Jak ktoś coś wie to niech pisze, byle na temat. Pozdrawiam!!!



W 1968 oficjalnie byly dostepne kolory bialy i kosc sloniowa, lecz duzo jasniejsza, niz stosowana w MRach. Choc dzis zdarzaja sie wozy w innych kolorach z tych rocznikow.
  
 
A wracając do tylnych słupków!!!!

Nie wiem co ja z tymi słupkami mama????

W modelu KOMBI moim zdaniem były 3 rodzaje listewek przejść błotników tylnych w słupki dachowe.
Mianowicie:
1. Liswy wąskie (w pierwszych egzemplarzach modelu Kombi)
2. Listwy szerokie (na tylnych narożach z napisami 125p)
3. Listwy szerokie (na tylnych narożach bez napisów 125p)
Co wy na to?

  
 
Cytat:
2004-12-12 21:04:40, Marcin1608 pisze:
A wracając do tylnych słupków!!!! Nie wiem co ja z tymi słupkami mama???? W modelu KOMBI moim zdaniem były 3 rodzaje listewek przejść błotników tylnych w słupki dachowe. Mianowicie: 1. Liswy wąskie (w pierwszych egzemplarzach modelu Kombi) 2. Listwy szerokie (na tylnych narożach z napisami 125p) 3. Listwy szerokie (na tylnych narożach bez napisów 125p) Co wy na to?


Zgadza się....
  
 
może jeszcze dodajmy, że pierwsze MR z 75 mialy wąskie wyloty, dopiero jak się skończyly dachy od klasyków zaczęto montować szerokie i chromowane. a potem plastokiowe ale to już by upadek
  
 
Cytat:
2004-12-12 21:04:40, Marcin1608 pisze:
A wracając do tylnych słupków!!!! Nie wiem co ja z tymi słupkami mama???? W modelu KOMBI moim zdaniem były 3 rodzaje listewek przejść błotników tylnych w słupki dachowe. Mianowicie: 1. Liswy wąskie (w pierwszych egzemplarzach modelu Kombi) 2. Listwy szerokie (na tylnych narożach z napisami 125p) 3. Listwy szerokie (na tylnych narożach bez napisów 125p) Co wy na to?


Jakby ktoś miał na zbyciu te pierwsze do kombi 4x4 do Norblina...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."