Twill - oponiarska przyszłość?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co wy na to? Uważanie, ze to jest opona przyszłoąci. Sprawdzi się to. Czy jest bezpieczna, jak na nią moga działać siły boczne?






  
 
Sprawdzić się sprawdzi, ale wolałyś samego samochodu bez opieki nie zostawiać, bo w Polsce po 5 min samochód będzie stał na cegłach, bo zapewne takie oponki będą kosztować...tysiak od sztuki, jeśli nie więcej
  
 
Sprawdzić to się pewnie sprawdzi. Ale takie oponki by brzydko na Ładnej wyglądały . Ja chyba konserwatywny jestem i wolę "tradycyjne" opony
  
 
o matko! ja bym nie wsiadl do takiego samochodu, a juz chyba mialbym niezla kupe po przekroczeniu 50km/h
  
 
Tak samo pewnie mówili podczas przesiadki z kół drewnianych na ogumione
  
 
Cytat:
2005-03-12 20:08:38, MikeB pisze:
Tak samo pewnie mówili podczas przesiadki z kół drewnianych na ogumione



byc może
  
 
Cytat:
2005-03-12 19:27:27, Leszek_Gdynia pisze:
Co wy na to? Uważanie, ze to jest opona przyszłoąci. Sprawdzi się to. Czy jest bezpieczna, jak na nią moga działać siły boczne?



W tej formie pewnie nie będzie użytkowana, bo zbyt łatwo może ulec zanieczyszczeniu i całe koło przestanie być wywarzone. Zastanawia mnie jak będzie zmieniać się sztywność takiej opony wraz ze zmianą temperatury, no i wytrzymałość na zmęczenie materiału konstrukcji. Na polskie drogi to raczej będą musiały być robione wzmocnione. Ale sama koncepcja jest piękna w swej prostocie.

Pozdrawiam
  
 
te opony wygladaja beznadziejnie juz widze swoja ladna jak ma takie poony leeee one wygladaja jak kola od powozu albo roweru maskara. Wyobrazcie sobie panowie nasze lady z kolami od powozu
  
 
toz to dokładnie opona z opancerzonych rzadowek tylko ma boczki zdarte i powietrzem nie jest dopompowana
  
 
Problemem moze byc malo miejsca na tarcze i zacisk.
  
 
Ten pomysł , jego idea , jest starszy niż typowa opona pneumatyczna. Wtedy jednak zamiast tworzywa były metalowe sprężyny. Pewnie z powodów wytrzymałościowych i hałasu nie było to rozwijane.
Ja mam takie same przekonanie, jak jeden z kolegów , że wyważenie takiego koła po jednym wjechaniu w błoto będzie się zmieniało i konieczność utrzymania w czystości takich szprych szybko zniechęci ludzi do tego pomysłu. Nie mówiąc o kamieniach wyrzucanych z takiego koła z prędkością pocisku... Ale jako element tuningu pewnie zyska pewna popularność.
  
 
Ja myśle, ze to narazie prototyp, który ma pokazać ideę tej opony i w ostatecznej fazie boki będa zakryte z tego powodu o jakim wspominał G2107.
  
 
Jasne ze tak .. to prototyp w fazie jak widac badan.. musi byc bok odsloniety zeby bylo widac jak to pracuje i jak takie rozwiazanie sie sprawdza.. moge sie zalozyc ze produkt finalny z zewnatrz nie bedzie sie roznil niczym( oprocz napisu zapewne) od tradycyjnej opony!!
  
 
Cytat:
2005-03-12 22:11:25, Leszek_Gdynia pisze:
Ja myśle, ze to narazie prototyp, który ma pokazać ideę tej opony i w ostatecznej fazie boki będa zakryte z tego powodu o jakim wspominał G2107.



No cóż moim zdaniem to nie takie proste bo:
Podczas jazdy żebra stanowiące konstrukcje będą ciągle pracować i wyniku tarcia wewnętrznego będzie wydzielane ciepło a te powoduje zmianę – obniżenie – parametrów wytrzymałościowych, zmianę modułu sprężystości – dlatego zmieniamy zimom opony na zimowe które robi się z „miększych” mieszanek gumowych. Boki w takiej oponie spowodują że konstrukcja nośna nie będzie odpowiednio chłodzona i będzie się nagrzewać. W takiej formie jak widać na zdjęciach żebra działają jak łopatki wentylatora odśrodkowego i samoczynnie się chłodzą. Ale w to że zostanie coś wymyślone nie wątpię.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-13 09:07:57, Wergilius pisze:
No cóż moim zdaniem to nie takie proste bo: Podczas jazdy żebra stanowiące konstrukcje będą ciągle pracować i wyniku tarcia wewnętrznego będzie wydzielane ciepło a te powoduje zmianę – obniżenie – parametrów wytrzymałościowych, zmianę modułu sprężystości – dlatego zmieniamy zimom opony na zimowe które robi się z „miększych” mieszanek gumowych. Boki w takiej oponie spowodują że konstrukcja nośna nie będzie odpowiednio chłodzona i będzie się nagrzewać. W takiej formie jak widać na zdjęciach żebra działają jak łopatki wentylatora odśrodkowego i samoczynnie się chłodzą. Ale w to że zostanie coś wymyślone nie wątpię. Pozdrawiam



Specjalista od fizyki nie jestem ale wydaje mi sie ze ktos wymyslajac to pomyslal o tym....
Poza tym zeberka beda przyczepione do boku ale do gumy-tez sie bedzie uginac a nie trzec....- czy rozgrzewac szczerze watpie...
  
 
Cytat:
Poza tym zeberka beda przyczepione do boku ale do gumy-tez sie bedzie uginac a nie trzec....- czy rozgrzewac szczerze watpie...



Guma nietety albo na szczęście ma niski współczynnik przewodzenia ciepła. Jeżeli coś się ugina to oznacza, że na taki element działa jakaś siła a więc do układu dostarczana jest energia a część jej zamieniona zostanie na ciepło. Jeżeli ilość wydzielanego ciepła będzie większa od odbieranego temperatura będzie wzrastać. I wież mi nie jest to takie proste i banalne jak się wydaje nawet w zwykłej oponie. Jak mowie na pewno poradzą sobie z tym zjawiskiem ale zapewne zmianą konstrukcyjna będzie obejmować coś więcej niż tylko osłonięcie boków opony.

Pozdrawiam
  
 
Oczywistym jest dla mnie, że odsłonięte bioki są tylko do celów badawczych.
Ja miałbym dużo większa pewność do takiej opony, niż do standardowej, w której po mocnym przebiciu lub rozszczelnieniu może nagle ujść duża ilośc powietrza i... aż strach pomyśleć co przy dużej prędkości by się mogło stać... Ja to - szczególnie jak sobie świadomię, że jadę na balonach wypełnionych powietrzem, które mogą pęknąć! - mam obawy jechać szybko na tych pieprzonych zwykłych oponach. Gdyby te nowe były w znośnych cenach, to wolałbym zrezygnować z paru mniej potrzebnych dupereli w aucie na rzezcz właśnie takich opon. Bezpieczeństwo jest dla mnie dość ważne. Czekam na takie opony (oczywiście w rozsądnych cenach) .
  
 
Tak jedna uwaga, proszę przyjrzeć dokładnie się budowie tych opon i pomyśleć jak wyglądała by technologia produkcji takich opon przy tej konstrukcji nośnej wraz z bokami? W tej formie jak widać na fotografiach jest to bardzo proste, ale każdy dodatkowy etap to kolejne koszty a jak już większość mówi kupiłaby je, jeżeli będą tanie. Bezpieczna na pewno taka opona jest ale w oponach pneumatycznych poprzez zmianę ciśnienia można zmieniać w pewnym zakresie jej właściwości trakcyjne. Ale to wszystko tak na marginesie.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-14 10:08:34, Wergilius pisze:
Tak jedna uwaga, proszę przyjrzeć dokładnie się budowie tych opon i pomyśleć jak wyglądała by technologia produkcji takich opon przy tej konstrukcji nośnej wraz z bokami? W tej formie jak widać na fotografiach jest to bardzo proste, ale każdy dodatkowy etap to kolejne koszty a jak już większość mówi kupiłaby je, jeżeli będą tanie. Bezpieczna na pewno taka opona jest ale w oponach pneumatycznych poprzez zmianę ciśnienia można zmieniać w pewnym zakresie jej właściwości trakcyjne. Ale to wszystko tak na marginesie. Pozdrawiam



Wszystko zależy od skali -> po przekroczeniu pewnych wartości zaczynają się już ujawniać efekty skali, koszty stałe rozkładają sie na duże ilości i ceny spadają drastycznie. Grunt, żeby toto się upowszechniło. A skomplikowane... no nie przesadzaj... ludzie produkują procesory i takietam.
Moja pomysła -> Ten wkład może nie musi być "przyczepiony" do opony -> mogłaby być to zwykła opona z... wkładką . Można by to normalnie pompować, ale wkładka gwarantowałaby minimalną, bezpieczną sprężystość układu . Ja "chcem" oponę z wkładką .
  
 
Uhh, jak dla mnie to nie bardzo mi sie to podoba.
A juz pomyslcie co bedzie jak sie szybciej na kraweznik wjedzie?

A jazda bokiem?