126 wpływ długości dolotu na osiągi malucha

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam w kaszlu gażnik od dacii i nie wiem jaki dolot zrobic. czy odległość filtra od gaźnika ma jakiś wpływ na osiągi?? jeśli tak to jaki?? z góry dzięki
  
 
Cytat:
2005-03-14 14:52:38, bizer1 pisze:
mam w kaszlu gażnik od dacii i nie wiem jaki dolot zrobic. czy odległość filtra od gaźnika ma jakiś wpływ na osiągi?? jeśli tak to jaki?? z góry dzięki



z tego co pamiętam to im dłuższy układ dolotowy tym lepszy dół, czym krótszy - lepsza góra.
  
 
W dolocie i wylocie zachodzą ruchy falowe dlatego długosc i srednica maja zasadniczy wpływ na napełnianie cylindra. Przy krutkich dolotach silnik ma słaby duł i mniejsza elastycznosc wiec dolot dla najlepszego napełniania powinien mieć 70 cm a w maluchu gaznik powinien byc na odległość 14 cm od grzybka zaworu
  
 
Cytat:
2005-03-14 20:32:25, DrDeath pisze:
W dolocie i wylocie zachodzą ruchy falowe dlatego długosc i srednica maja zasadniczy wpływ na napełnianie cylindra. Przy krutkich dolotach silnik ma słaby duł i mniejsza elastycznosc wiec dolot dla najlepszego napełniania powinien mieć 70 cm a w maluchu gaznik powinien byc na odległość 14 cm od grzybka zaworu


No ok, dlugosc dolotu (od gaznika do komory) i wydechu ma wplyw na prace silnika ale jaki wplyw na napelnianie komor ma dlugosc od gaznika do filtra? Jakies wzory, fizyczne albo matematyczne udowodnienie?
  
 
był kiedyś artykuł w którejś z gazet "tuningowych" przygotowany w oparciu o wykresy z hamownii - był tam pokazany wpływ długości i chyba średnicy dolotu (filtr-->gaźnik) na charakterystykę silnika..
  
 
ciekawy temat !! a jak w w seryjnym maluchu usunie sie osłone filtra Powietrza i zaspawa dziure a z gaznika doprowadzi sie do samuch kratek rurke zakończoną skotkiem ? da to coś /
  
 
Cytat:
2005-03-15 19:57:38, wrc126p pisze:
ciekawy temat !! a jak w w seryjnym maluchu usunie sie osłone filtra Powietrza i zaspawa dziure a z gaznika doprowadzi sie do samuch kratek rurke zakończoną skotkiem ? da to coś /



Galuś tak ma i sobie chwali. lepszy dostęp zimnego powietrza imho no i więcej powietrza silnik chłodzi, tylko przyadło by się wymodzić jakiś lepiej zbierający wlot z boku a filtr dobrze odizolować od komory silnika.

piszecie, że długi dolot równa się dobry dół (to jest tylko w gaźnikach czy wtrysk też? jeśli tak to czemu świątek ma taki krótki jak auto jest typowo pod kjs czyli dołowe.
  
 
wiem ze jest ciekawy
pytam bo zamiar mam zrobic jakis dolot i nie wiem czy krótki czy długi i gdzie stozek zamocować- na koncu dolotu czy wcześniej a nadmuch na niego zrobić