Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czadmen Polonez Caro Warszawa | 2005-03-15 11:00:33 Witam wszystkich fanów FSO i prosze o pomoc! Nabyłem Poloneza 1.4 16V w świetnym stanie technicznym z zamiarem startowania w KJSach. Z wyposażeniem wnetrza nie będe miał kłopotu, to już z układem hamulcowym i zawieszeniem mam problem. Czy ktoś z Was zna jakieś patenty na poprawe wydajności hamulców? Auto nie posiada jeszcze układu Lucasa a i ten mnie nie zadowala (z wyjątkiem zawsze pewnego ręcznego ![]() |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2005-03-15 11:09:35 Kiler i Admi do tablicy!!!
|
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-03-15 11:12:56 poczekaj troche a napewno znajdziesz odpowiedz.
z tego co mogę powiedzieć: Hamulce: gadaj z Olem, sam montował hamulce ze F132 (tarcze, serwo) jednak te rozwiązanie wymaga felg 14', podobno do zwrotnic lucasa pasują hamulce z fiata siena/palio weekend 1.6 16V (wentylowane), podobno mieszczą się pod felgi 13; co do zawiasu to przód sprężyny od trucka i amorki jakieś utwardzane, albo bilsteina chyba B6 (to już jak jest sporo kasy) tył to przydałyby sie twardsze amorki i może stabilizator od kombi [ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2005-03-15 11:14:26 ] |
![]() pluczak Miłośnik FSO FSO 1500 Warszawa | 2005-03-15 11:39:37 A moim subiektywnym zdaniem Polonez i Duży Fiat znakomicie nadają się na imprezy typu KJS. Nie są może stworzone do wygrywania rajdów (nawet amatorskich), ale oglądanie takiej rajdówki "w akcji" to niezapomniane przeżycie ![]() Pozdrawiam. |
![]() vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2005-03-15 12:12:59 Ja też o tym myslałem , ale ja juz ''rajdówke '' ![]() Pod koniec roku odziedzicze seicento 1.1 2002 rocznik i o ile bede mial kaske to pojade w paru KJs-ach....ale musze sie jeszcze duzo dowiedzieć....i nauczyć.... |
![]() cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2005-03-16 19:26:40 to bardzo ciekawa impreza moze byc ![]() |
![]() vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2005-03-16 21:14:42 Hoho ho a ja mam takie pytanko może by zrobic taki jeden watek w którym bedzie mozna sobie pogadac o rajdach bo przyznam ze mnie trcohe ciagnie ale niewiem od czego zacząć..... ![]() |
![]() Quattro Miłośnik FSO Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2005-03-16 21:42:45
cos mi sie wydaje ze przynajmniej jeden A-8 z Fefku bedzie chetny ![]() |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-03-16 21:52:22 Witam,
Swego czasu też przerabiałem problem przygotowania poldka do KJS-ów. Jeśli chodzi o hamulce to najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest montaż na przód hamulców Lucasa od Trucka (średnica tarcz 260 mm). Do tego klocki Ferodo, porządny płyn i auto zaczyna hamować naprawdę przyzwoicie. W każdym bądź razie na KJS-y nic więcej nie potrzeba. Przy takich hamulcach musisz przejść na 14" obręcze. Optymalny rozmiar opon to moim zdaniem 185/60-14. Amortyzatory - tylko Bilstein, ustawienia asfaltowe (osobiście w ogóle jakiekolwiek przeróbki auta zacząłbym od zamontowania Bilstein'ów). Do tego sprężyny od Trucka skrócone o 2 zwoje, z tyłu dodatkowe pióro i skrócone wsporniki. Po tych zmianach z seryjnego tapczanu niewiele zostanie ![]() Przy silniku 1.4 na pewno warto by się zastanowić na przekładnią główną 4.55 i może skrzynią biegów ze starszych poldków (mają krótszy 2 i 3 bieg). Przydałoby się też wspomaganie, a napewno trzeba zamontować kierownicę z dużym odsadzeniem. Poprawi to pozycję za kierownicą. Gwarantuje, że tak przygotowanym poldkiem będzie można powalczyć w klasie, zresztą i tak najważniejsze są umiejętności. |
![]() Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2005-03-16 22:15:09 A ja już jakiś czas temu zrezygnowałem z pomysłu robienia Kanta/Łady do KJS. IMHO auta te są za duże, szczególnie gdy imprezy są typowo wokół trzepaka, jak to np. miało miejsce w Bydzi ostatnio gdzie Maluchy ledwo sie mieściły ![]() ![]() Ja w każdym bądź razie w Kancie stawiam na komfort i zadowalającą dynamikę, a do sportu robie Malucha - silnik 1100 ze skrzynią i zawiasem już czeka by go centralnie zapakować ![]() Może się gdzieś kiedyś spotkamy więc do zobaczenia! Zapraszam do Torunia na Mini-Max'y - kto może niech przyjeżdża bo to super imprezy. Najbliższy już 3 kwietnia na torze Rally-Cross'owym i przylegającym odcinku szutrowym przez las - to jest rajdowanie, a nie gonienie dookoła trzepaka ![]() Pedal to the metal! |
![]() cwaniak Miłośnik FSO Fiat 125p kombi "Brzydgoszcz" | 2005-03-16 22:31:35 Fajna zajawka ![]() ![]() |
![]() enes FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2005-03-16 23:54:01 Slawo dobrze pisze. Też się bawiłem poldim w KJSach i można nim walczyć o zwycięstwo w klasie. Trzeba tylko utwardzić zawias i już jest git. Ja tak własnie miałem zdziałane i regularnie zajmowałem 2-3 miejsce w klasie, a jeździłem 1.6GSI. Jak chcesz coś wiedzieć więcej pisz. |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2005-03-17 07:47:29 race. w naszym okręgu warszawskim było w sezonie 2003 kilka takich swap'ów z silnikami 1098 lub 903, ale już w sezonie 2004 został chyba tylko jeden. reszta "druciaków" prawdopodobnie nie wytrzymała trudów startów w imprezach amatorskich.
niedaleko mojej pracy, na ul. trakt lubelski w warszawie jest chyba jakaś wylęgarnia drutowanych swapów, bo co nie przejadę tam, to stoją kolejni "dawcy organów" przed warsztatem. do wszystkich. bardzo ważną sprawą przy przygotowywaniu auta do startów jest właściwe podejście do sprawy. należy się solidnie przyłożyć co ciągnie za sobą także odpowiednie nakłady finansowe. wiem co to znaczy wystartować niedofinansowanym autem, składanym do kupy w nocy przed startem i pospinanym drutem i "tertytkami" a wracając do sprawy imprez amatorskich w ramach motonews, to jak już się coś wyklaruje, to będziemy potrzebowali kilka chętnych, podzielających nasze zamiłowanie i z otwartym umysłem osób do pomocy przy organizacji zabawy. |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2005-03-17 08:08:15 a co do klasy a8.
regulamin rajdowych samochodowych mistrostw polski, o który m.in. będziemy sie opierać tworząc nasz regulamin nie przewiduje klasy a8, ale ale tworzący regulamin gkss pozostawiła organizatorom "furtkę" w postaci zapisu. punkt 4.4 reg. rsmp: "komisja rajdowa może, na pisemny wniosek zainteresowanych zawodników, utworzyć inną - nową klasę w trakcie sezonu" swoją drogą ten eskort z fefk, o którym pisze quattro będzie raczej, zgodnie z załącznikiem j do regulaminu zaliczony do klasy n4 lub, jeżeli miał jakieś poważniejsze modyfikacje typu zamontowanie turbiny, a7 a nie a8, ale jak się znajdzie np. pięć aut w klasie a8, to kto wie... może będzie i klasa a8, ale to będzie precedens w skali kraju. [ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-03-17 09:43:04 ] |
![]() vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2005-03-17 09:03:30 Hehe no zobaczymy jak na razie to nawet w jednym Kjs- ie nie moge startować bo nie mam czym.... a polduta jak rozpieprze to mnie tata rozpieprzy itd... ![]() |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2005-03-17 09:45:37
udział w imprezie będzie przecież dobrowolny i nikt nikomu nie każe jechać na 110%. z doświadczenia wiem, że im jedziesz spokojniej i bardziej technicznie tym masz lepsze rezultaty... |