AVENSIS 2,0TD pytania KROPPO wątek połączony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy!
W mojej nowej ave (`98, 90kkm, 2.0TD) mam kilka niepokojących objawów, może tak ma być, ale poradźcie:

- sprzęgło trzeba wciskac do samego dna, dopiero wówczas mozliwe jest wkładanie poszczególnych biegów. Czy to normalna pozycja, czy jest mozliwość łatwej regulacji (zdaje się to historia hudrauliczna..?)
- na luzie, na postoju na wnetrzę auta przenosza się wibracje (diesel...); okresliłbym jej jako umiarkowane, ale nie takie niewielkie, aby laik je zignorował. Czy w waszych dieslach jest podobnie, czy może koniecznie sprawdzić zawieszenie silnika (poduszki..?)
- zawory; nigdzie nie znalazłem informacji, czy zawory są "automatyczne", czy też czy trzeba je regulowac, a jeśli tak, jak często.
-okropna wada, raczej konstrukcyjna: w czasie deszczu i pracy wycieraczek, przy duzych predkościach (powyzej 90km, jak sądze) woda zgarniana i zdmuchiwana z przedniej szyby w kompletnie zły sposób spływa na obei boczne szyby i boczne lusterka. A że zwykle nei jest to woda czysta, to po pół godzinie jazdy własciwie korzystanie z lusterek zewnętrzych jest niemozliwe, bo sa kompletnie brudne i szyby takoż neiprzejrzyste. Macie jakies patenty na ta brzydke dolegliwośc aoerodynamiczną?

Pozdrawiam
Kroppo

[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2005-03-17 20:53:13 ]
[ powód edycji: robisz tu bałagan ]

[ wiadomość edytowana przez: rogacek dnia 2005-03-17 20:53:47 ]
  
 
1. sprzegło zawsze trzeba wciskać do dna. tak to już działa.
2. sam sobie odpowiedziałeś diesel.
3. jaki masz przebieg???
4. Kup sobie taki środek o nazwie plastmall lub " niewidzialna wycieraczka" po nałożeniu na boczne szyby zapomnisz o brudzie. tylko pamiętaj nie nakładaj tego na przednią szybę.
  
 
Witam.

Sprzęgło można regulować przy pedałach (na samej górze). Na samym początku spróbowałbmy je odpowietrzyć.

U mnie trzęsie jak cholera, ale u Ciebie powinno być ok. Spróbuj zagadać do własciciela ave diesel na parkingu - tak będzie najłatwiej sprawdzić

Zawory podejrzewam że bez jakiejkolwiek kompensacji luzu (jak u mnie ). Regulować gdy słychać że stuka Tak raz na 30-40tys to by wypadało.

Na szyby mogą pomóc owiewki z przezroczystego tworzywa.

Pozdrawiam
  
 
Jeśli chodzi o szyby boczne to owiewki mi pomogły POLECAM.
Co do sprzęgła to regulacja jest nad pedałem ale swoją drogą trzeba pedał pchać do końca.
Zaworki jak je usłyszysz to ustaw.
  
 
Znany mechanik w mojej miejscowości, spec od diesli, leje w dieslowskie silniki, rownież te bardzo nowoczesne (jak mój, hehe) olej 20W50.
Latem jakoś to ujdzie, zima, powiada, też nei ma jakichkolwiek problemów z rozruchem.
czeka mnei wymiana oleju, sądzicie, zę warto mu zaufać? W ksiazce serwisowej nei widzę takeij propozycji gestościowej smarowidła....
  
 
Czy w tym silniku reguluje się zawory? a jelsi tak, to jak często?
  
 
W dieslu (z tytułu wątku) ksiązka serwisowa pokazuje położenie katalizatora. Co katalizuje kat. w dieslu? czy nei zapycha sie sadzami? czy sie nei zużywa? czy wymaga czynnosci serwisowych?
Duzo pytań, ale i robotników niemało...
  
 
W silniku (z tytułu wątku) jest sprężarka.
Czy ona pracuje czały czas czy włacza sie przy jakimś poziomie obrotów?
Czy prawdą jest, ze przez pewiem czas (jak długi) po uruchomeiniu zimnego motoru nei nalezy wchodzić w zakres obrotów, w którym sprężarka sie włącza, aby nie doprowadzić do jej spalenie (cokolwiek to znaczyłoby). To że po ostrej jeżdzei musi popracowac jeszcze si
  
 
Mam ten silnik od kilku dni, wiec jeszcze nei dostrzegam reguły, ale juz kilka razy na ciepławym silniku , na skrzyzopwaniu obroty z 800-900 ołynnie wskakiwału na 110 i trzymały sie z pól minuty (zwykle do ponownego ruszenia). Dlaczego? czy ten motor ma "ssanie"? Czemu wiec dzeije sie to po kilku stopach na skrzyzowaniach z obrotami normalnymi (850)?
  
 
ale czy to znaczy, zę w waszych autach tez boczne szyby ulegaja zapaskudzeniu, wieć jest to typowa wada projektowa? w wiekszości aut na ramie okna z przodu jest taki wystający elemen po którym woda spływa jak z żygacza,a tytaj bez owiewek ani dudu...?
  
 
połączyłem tu wszystkie twoje wątki. nie zakładaj 30 wątków na raz tylko napisz pytania w jednym a ktoś na pewno Ci odpowie.
p.s. poczytaj o netetykiecie
pozdro
  
 
O kurcze, ale maniana.

-Z katalizatorem nie wiem.
-O turbinie piszą bardzo dużo w necie, ale i u nas na forum było. Generalne jak zimny silnik to bardzo delikatnie. Jeśli mocno nagrzany to odczekac nawet minute przed wyłaczeniem.
-Silnik ma podwyższanie obrotów które działa gdy temp cieczy chłodzącej jest niska (jest zimno). Moze jak hamujesz na światłach to przelewa sie woda i do sensora napływa zimna woda A tak na serio to obroty wyzsze gdy silnik zimny a potem juz nie, no chyba że cos wymodzili nowego w tych silnikach
-U mnie nie ma typowego elementu (jest to opływowe a nie taka rynienka) i jest gucio - bez owiewek

Pozdrawiam
  
 
No i tak jak sie spodziewałem; dzięki, jak sądzę, połaczeniu wątków w jedna kuppę nabrały one struktury i strawności kaszanki. I w ciagu dwu dni uzyskałem na 5 pytań generalnych JEDNĄ odpowiedż (przy 200 odsłonach ! ! !) czastkową.
Oj, Pane Moderatore, netykieta swoją droga, nakaz zaś komunikatywności juz dawno nakazał w gazetach pisac artykuły na jeden temat w jednym "wątku" zwanym notatką opatrzoną tytułem.
Teraz mi strach o cokolwiek zapytać (a o swoją nowa Tośkę pytałbym neiustannie), bo znowu mi, Pane Moderatore, zrobisz rąbankę unikaną przez samokoszy z tego forum....

Nieszczęśliwy lajkonik
  
 
kroppo wyluzuj
poprostu lepiej zadać węcej pytan w jedym wątku niż te wszytkie pytania w róznych
gwarantuje że w sposób połaczonych pytan uzyskasz więcej odpowiedzi
  
 
normalny mod wywalił by wszystkie na zadając obie trudu łączenia. zajeło mi to 25 minut ( jakiś error na forum bo łączenie wolno się odbywa). na pytania odpowiadają Ci którzy mają jakąś wiedzę n aten temat. nie jest tak że masz odpowiedz w ciągu kilku minut. czasami trzeba poczekać kilka dni. po za tym powielałeś te same pytania w kilku wątkach robiąc bałagan. może ktoś by odpowiedział ale nie wiedział w którym wątku.
  
 
Kroppo spokojnie wal na przyszłość jeden wątek kilka pytań.

-hm z tym olejem to jakaś dziwna szkoła
Proponuje zalać Mobilem do TD syntetykiem bodajrze 5W/50 Bardzo dobry olej i przyzwoite proporcje.

-Zawory już o tym pisałem kilka razy ale co tam.
Serwis przewiduje regulację co 100.000km. ale z doświadczenia wiem że jak nie stukają nie ruszać!!!

-Katalizator- jak to co katalizuje spaliny więc tak CO2 zmniejsza i to sporo i Co też dużo mniejszy i jeszcze wiele innych składników spalin w smierdzącym Dieslu co do obsługi to nie jest rzecz w jaki kolwiek sposób obsługowa. Żywotność kata w Dieslu jest podobna do Pb znaczy ok.200.000km. ale to są tylko dane a w rzeczywistości może chodzić dużo dłużej i dużo krucej.

-w zasadzie sprężarka pracuje cały czas jednak doładowuje powyżej pewnej prędkości obrotowej wału i tu jest różnie zależnie od marki. Po uruchomieniu silnika należy chwilę poczekać (2-3min.) na dosmarowanie sprężarki i po "ostrej" jeździe POLECAM po każdej pozostawić silnik na biegu jałowym na chwilę podobną do tej po uruchomieniu.

-O owiewkach pisaliśmy już a szyby brudziły mi się do chwili ich zamontowania.

Ale Mnie zmęczyłeś

Pozdro.