Wskaźnik temperatury.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Czytalem duzo postow na ten temat i przyznam, ze mi to zabilo troche glowe, poniewaz kazdy sie wypowiada ze wskaznik powinien stac rowno w pionie i ani drgnac w zadna ze stron gdy wszystko z ukladem chlodzenia jest ok, otoz u mnie BMW 325i wskazowka stoi i ani drgnie toz za polowa o jakies 1,5 grubosci wskazowki - czy powinienem zaczac cos z tym robic? Aha moze mi ktos powiedziec jak sie odpowietrza uklad i czy powinno sie jezdzic na koncentracie czy na plynie typu borygo alu np.
dzieki i pozdrawiam
  
 
Wskaźnik temperatury po nagrzaniu powinien stać w miejscu w okolicy środka skali. Wygląda na to, że z twoim układem chłodzenia jest wszystko w porządku. Powodem tego że wskaźnik nie stoi dokładnie w pionie, może być rozkalibrowanie samego wskaźnika albo masz włożony termostat o wyższej temperaturze otwarcia.

Procedura odpowietrzania jest podana TU

Co do płynu chłodniczego to można użyć dowolny płyn do układów aluminiowych. Jednak BMW zaleca takie płyny, które nie zawirają azotynów i aminów, a takim płynem jest np. Castrol Antifreeze NF

Castrol Antifreeze NF

Produkt ten dostępny jest w postaci koncentratu, do zmieszania z wodą destylowaną lub demineralizowaną, w stosunku 1:1. Wymiana płynu co 2 lata.
  
 
Dzieki CI bardzo mi pomogles.
Pozdr.
  
 
Witam !!

Ja mam taki problem z temperatura - a mianowicie jak silnik jest na wolnych obrotach to temp. rośnie , ale jak przygazuje to temp. spada i podczas jazdy jest troche ponad 1/4 wskaźnika
  
 
Witam

U mnie tez wskaznik temperatury zatrzymuje sie na pierwszej kresce i ani nie rosnie ani spada. Po przeczytaniu postow na ten temat ogarnal mnie niepokoj. Wszyscy pisza ze musi byc w pionie. Jakie moga byc skutki dla silnika jezeli nie dochodzi tak jak powinna
  
 
nie nie bedzie błąd wskaźnika - bo na wolnych obrotach temperatura podchodzi pod czerwone a jak mocno przygazuje to spada ponizej połowy - czy to moze być spowodowane zapowietrzeniem układu??
  
 
Cytat:
U mnie tez wskaznik temperatury zatrzymuje sie na pierwszej kresce i ani nie rosnie ani spada. Po przeczytaniu postow na ten temat ogarnal mnie niepokoj. Wszyscy pisza ze musi byc w pionie. Jakie moga byc skutki dla silnika jezeli nie dochodzi tak jak powinna



to może być objaw uszkodzonego termostatu masz niedogrzany silnik