| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-23 22:06:10 Chodzi mi o to ze zamierzam zrobic swap z 3.0 V6 na R6 poniewaz uwazam ze V6 sie kompletnie nie nadaje do tuningu oraz do mojego stylu jazdy.
Pytanie brzmi ile wytrzyma KM silnik R6 na bi-turbo bez wzmacniania ? |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2006-08-23 22:20:46 Dobry ruch, V6 .... . Ty potrzebujesz do tego co chcesz turbinki.
R6 ma wisko do tego dolożysz wiatrak i będziesz miał lepiej, chlodnicę oleju ma na zewnatrz ... same zalety dla Ciebie. Turbo myślisz, iż ktoś to zrobił? W lotusie po zmianach wytrzymał do 377 koni ... Musisz rozłożyć i złożyć C30se... no chyba, że C30xei na 0,3-0,5 bara z grubą uszczelką na początek .
Stopień sprężania jest 10,5. Może wydoli do 270-300 .
albo C30le on ma niski stopień sprężania, 8 z kawałkiem nie trzeba odpręzać. Seryjnie 155 koni jak dobrze dmuchniesz to będzie ze 220- 250 . Jakis czas pojeździsz. Te silniki są w cenie dobrego tłoka.
Ja bym brał C30xei zmienił korby na ciut krótsze i już. No ale to trochę kosztuje. |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-08-23 22:26:19 Generalnie koszta bedą niechude.zestrojenie elektroniki choć kosztowne jest do przeskoczenia nie zapomnij ze turbo ma chłodzone od wewnątrz tłoki natryskiem oleju no i jak pisał Piotr silnik musi być odprężony bo tłoki sie wypalą.trzymam kciuki i informuj o przebiegu prac |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-23 22:27:45 Jak juz kiedys wspominalem w Poznaniu jest firma Geko-Cars szefa tej firmy znam dosc dobrze i on mi zaproponowal wlasnie turbo a dokladnie bi-turbo do R6. V6 wymienie niedlugo na R6, wydaje mi sie to rozsadnym rozwiazaniem poniewaz nie bede musial bawic sie w sprzedaz a potem kupno jednoski.
Pytam sie bardziej z ciekawosci moim mazeniem jest zrobienie 400KM ale na poczatek to chcialbym miec te 300KM. Pozdrawiam
Prace zaczne na przelomie Listopad-Grudzien
Na poczatek zalatwiam kredyt 10tyś zł. i mam nadzieje ze sie zmieszcze w tej kwocie.... ale wiecie jak jest.... [ wiadomość edytowana przez: szefer dnia 2006-08-23 22:29:11 ] |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2006-08-23 22:32:08 Jak zrobisz za 10 tys to daj znać .
|
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-23 22:40:21 Autem dryftuje wiec silnik musi szybko reagowac na polecenia
Wieksza turbina = wieksza bezwladnosc Przynajmniej tak mi sie wydaje.... |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-08-23 23:15:26 właśnie biturbo w R6 to dość rzadki przypadek bardziej prawidłowo powinieneś napisać doładowanie dwustopniowe ale to nie jest prosta sprawa i na pewno 10 tyś za malo.lepiej skup sie na pojedyńczej turbinie z regulowaną podciśnieniowo kierownicą turbiny.biturbo to raczej do V6 ze względu na budowę silnika.dobrze skalkuluj koszty bo 10 tyś to potrafi kosztować porządne uturbienie gaźnika gdzie odpadają Ci problemy z elektroniką.podzwoń popytaj najpierw co i jak bo kredyt trzeba bedzie spłacic a projekt moze zostać nieukończony z powodu braku fuduszów.300 KM to dość wysoko postawiona poprzeczka kute tłoki,korbowody,wydajna pompa paliwa,wymiana wtrysków wałek rozrządu,korekta głowicy i już 10 tys. popłynęło a gdzie montaż i reszta gdzie montaż turbiny,intercoolera,kolektor wydechowy robiony na zamówienie........po raz kolejny powiem trzymam kciuki i życze wytrwałości no i dużej ilości pieniążków w portfelu |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-23 23:23:14 Zobaczymy jutro pojade do Geko usiade na spokojnie i pogadam.
Zoabczymy.... Znam dosc dobrze sposoby tuningowania autek w Geko i naprawde maja patenty takie ze zamiast wydac 4tyś na jakas czesc to robia tak ze trzeba zaplacic 500zl. i wykazac troche sprytu oraz umiejtnosci manualnych
Nie zawsze jest tak ze musi byc drogo zeby bylo dobrze |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-08-23 23:39:36 Zork rozumiem bardzo dobrze co to jest turbina i sprężaka to tylko jeden z typów takiegodoładowania.poczytaj w googlach lub w książce o takim doładowaniu ja wiem o tym wiele z racki ukończonej szkoły pozdrawiam |
szefer DEADSOUL opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-08-23 23:43:38 W zwiazku z duzym zainteresowaniem kolegow forumowiczow oraz braku wiary w to ze zmieszcze sie w 10tyś. (niektorzy mowia ze 8tyś sam swap), bede sie staral zamieszczac jak najswiesze informacje na temat projektu. |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-08-24 00:38:32 szefer, trzymam kciuki
powiedz w Geko, jak dadzą radę i nic Ci nie spier... to nastepny czeka już w kolejce |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-08-24 06:04:11 Chyba taniej by wyszedł swap silnika "nieoplowskiego".
Jakieś v8... cięższy przód, moment w granicach 400Nm. Dobre do driftu... Przykład silnika
Sprawdzić czy się mieści w komorze silnika i kombinować... Silnik V8 [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-08-24 12:07:25 ] |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-08-24 09:03:32 Zamiast zamiany może sprzedasz 3.0v6 i będziesz miał troszke kasy.
Jestem chętny puki go nie wyjmiesz z wozu i będę mógł go osłuchać ![]() |
urg (M) nie ma jeno frotka ostała | 2006-08-24 09:20:27 |
GrzesiekK LOB MEMBER Opel Sintra 3.0 24v Kraków | 2006-08-24 10:35:32 A może poszukać 4.0 litry, coś koło 280KM, to już daje radę, a i z dodaniem mocy nie powinno być problemów, ale na ten temat może powiedzieć coś PiotrS. |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-08-24 11:58:25
ja nie znam
wyszukiwarki użyłem |