Ile sie da wycisnac z 3.0 24V R6 ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi o to ze zamierzam zrobic swap z 3.0 V6 na R6 poniewaz uwazam ze V6 sie kompletnie nie nadaje do tuningu oraz do mojego stylu jazdy.
Pytanie brzmi ile wytrzyma KM silnik R6 na bi-turbo bez wzmacniania ?
  
 
Dobry ruch, V6 .... . Ty potrzebujesz do tego co chcesz turbinki.
R6 ma wisko do tego dolożysz wiatrak i będziesz miał lepiej, chlodnicę oleju ma na zewnatrz ... same zalety dla Ciebie.

Turbo myślisz, iż ktoś to zrobił?

W lotusie po zmianach wytrzymał do 377 koni ...
Musisz rozłożyć i złożyć C30se...
no chyba, że C30xei na 0,3-0,5 bara z grubą uszczelką na początek .
Stopień sprężania jest 10,5. Może wydoli do 270-300 .

albo C30le on ma niski stopień sprężania, 8 z kawałkiem nie trzeba odpręzać. Seryjnie 155 koni jak dobrze dmuchniesz to będzie ze
220- 250 . Jakis czas pojeździsz. Te silniki są w cenie dobrego tłoka.

Ja bym brał C30xei zmienił korby na ciut krótsze i już. No ale to trochę kosztuje.


  
 
Generalnie koszta bedą niechude.zestrojenie elektroniki choć kosztowne jest do przeskoczenia nie zapomnij ze turbo ma chłodzone od wewnątrz tłoki natryskiem oleju no i jak pisał Piotr silnik musi być odprężony bo tłoki sie wypalą.trzymam kciuki i informuj o przebiegu prac
  
 
Jak juz kiedys wspominalem w Poznaniu jest firma Geko-Cars szefa tej firmy znam dosc dobrze i on mi zaproponowal wlasnie turbo a dokladnie bi-turbo do R6. V6 wymienie niedlugo na R6, wydaje mi sie to rozsadnym rozwiazaniem poniewaz nie bede musial bawic sie w sprzedaz a potem kupno jednoski.
Pytam sie bardziej z ciekawosci moim mazeniem jest zrobienie 400KM ale na poczatek to chcialbym miec te 300KM.
Pozdrawiam

Prace zaczne na przelomie Listopad-Grudzien
Na poczatek zalatwiam kredyt 10tyś zł. i mam nadzieje ze sie zmieszcze w tej kwocie.... ale wiecie jak jest....

[ wiadomość edytowana przez: szefer dnia 2006-08-23 22:29:11 ]
  
 
Jak zrobisz za 10 tys to daj znać .

Cytat:
2006-08-23 22:27:45, szefer pisze:
Jak juz kiedys wspominalem w Poznaniu jest firma Geko-Cars szefa tej firmy znam dosc dobrze i on mi zaproponowal wlasnie turbo a dokladnie bi-turbo do R6. V6 wymienie niedlugo na R6, wydaje mi sie to rozsadnym rozwiazaniem poniewaz nie bede musial bawic sie w sprzedaz a potem kupno jednoski. Pytam sie bardziej z ciekawosci moim mazeniem jest zrobienie 400KM ale na poczatek to chcialbym miec te 300KM. Pozdrawiam Prace zaczne na przelomie Listopad-Grudzien Na poczatek zalatwiam kredyt 10tyś zł. i mam nadzieje ze sie zmieszcze w tej kwocie.... ale wiecie jak jest.... [ wiadomość edytowana przez: szefer dnia 2006-08-23 22:29:11 ]

  
 
Jest pewien projekt C31NET bodajże się nazywał
gość czekał pół roku zanim tłoki dostał
nie znam dalszych losów projektu, od paru miesięcy cisza...

Co do budżetu - śmiem mocno wątpić żebyś w 10k pln zmieścił się ze swapem i uturbieniem...

Z czystej ciekawości (bom mechaniczna lama) dlaczego akurat biturbo a nie pojedyncza turbina?
  
 
Autem dryftuje wiec silnik musi szybko reagowac na polecenia
Wieksza turbina = wieksza bezwladnosc
Przynajmniej tak mi sie wydaje....
  
 
w różnych driftowozach mają raczej pojedyncze turbo (pomijając R4 typu sr20det to w bmw np. jeśli silnik nie jest nadal N/A to stosują pojedyncze turbo...) ale głowy nie dam...
  
 
właśnie biturbo w R6 to dość rzadki przypadek bardziej prawidłowo powinieneś napisać doładowanie dwustopniowe ale to nie jest prosta sprawa i na pewno 10 tyś za malo.lepiej skup sie na pojedyńczej turbinie z regulowaną podciśnieniowo kierownicą turbiny.biturbo to raczej do V6 ze względu na budowę silnika.dobrze skalkuluj koszty bo 10 tyś to potrafi kosztować porządne uturbienie gaźnika gdzie odpadają Ci problemy z elektroniką.podzwoń popytaj najpierw co i jak bo kredyt trzeba bedzie spłacic a projekt moze zostać nieukończony z powodu braku fuduszów.300 KM to dość wysoko postawiona poprzeczka kute tłoki,korbowody,wydajna pompa paliwa,wymiana wtrysków wałek rozrządu,korekta głowicy i już 10 tys. popłynęło a gdzie montaż i reszta gdzie montaż turbiny,intercoolera,kolektor wydechowy robiony na zamówienie........po raz kolejny powiem trzymam kciuki i życze wytrwałości no i dużej ilości pieniążków w portfelu
  
 
VNT w benzyniaku? toż to już technologia kosmiczna, jakiś producent (porsche bodajże) zastosowało to w swoim samochodzie, ale turbina była pewnie prototypem.
sss25, co rozumiesz pod pojęciem doładowanie dwustopniowe?
mariaż kompresora mechanicznego i turbospężarki jak w rajdowej lancii i tym vw 1.4?
  
 
Zobaczymy jutro pojade do Geko usiade na spokojnie i pogadam.
Zoabczymy....
Znam dosc dobrze sposoby tuningowania autek w Geko i naprawde maja patenty takie ze zamiast wydac 4tyś na jakas czesc to robia tak ze trzeba zaplacic 500zl. i wykazac troche sprytu oraz umiejtnosci manualnych
Nie zawsze jest tak ze musi byc drogo zeby bylo dobrze
  
 
Zork rozumiem bardzo dobrze co to jest turbina i sprężaka to tylko jeden z typów takiegodoładowania.poczytaj w googlach lub w książce o takim doładowaniu ja wiem o tym wiele z racki ukończonej szkoły pozdrawiam
  
 
W zwiazku z duzym zainteresowaniem kolegow forumowiczow oraz braku wiary w to ze zmieszcze sie w 10tyś. (niektorzy mowia ze 8tyś sam swap), bede sie staral zamieszczac jak najswiesze informacje na temat projektu.
  
 
szefer, trzymam kciuki
powiedz w Geko, jak dadzą radę i nic Ci nie spier... to nastepny czeka już w kolejce
  
 
Chyba taniej by wyszedł swap silnika "nieoplowskiego".
Jakieś v8... cięższy przód, moment w granicach 400Nm.
Dobre do driftu...

Przykład silnika
Sprawdzić czy się mieści w komorze silnika i kombinować...


Silnik V8

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-08-24 12:07:25 ]
  
 
Zamiast zamiany może sprzedasz 3.0v6 i będziesz miał troszke kasy.
Jestem chętny puki go nie wyjmiesz z wozu i będę mógł go osłuchać
  
 
w '91 w dtm, wyduszono 420KM z C30SE, oczywiście nie w prosty sposób:

RENNMOTOR 3.0
  
 
A może poszukać 4.0 litry, coś koło 280KM, to już daje radę, a i z dodaniem mocy nie powinno być problemów, ale na ten temat może powiedzieć coś PiotrS.
  
 
Projekt C31NET wszyscy prawie tu znają i mu kibicują

Auto z tego co wiem na wiosne ma być gotowe, po pierwszym etapie ukończonym teraz, czyli zmiany silnika niedoładowanego, dotarciu dołu silnika i dołożeniu turbo.

Silnik z linku RENNMOTOR bardzo wysoko się kręci, no i ma przepustnice na każdym cylindrze, bez turbo.
  
 
Cytat:
2006-08-24 11:07:52, boogie pisze:
Projekt C31NET wszyscy prawie tu znają i mu kibicują


ja nie znam
wyszukiwarki użyłem