Lekko dygota autem przy toczeniu się na niskich obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie witam wszystkich.

Posiadam od 4 miechów Essiego 1,8l 16V '94. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną sprawę. Tocząc się np z góry na trójce lub czwórce (wtedy najbardziej odczuwalne) na niskich obrotach (poniżej 2tys) autem lekko szarpie. Wykluczyłem świece i kable bo są nowiuśkie, pozatym przy swiecach szarpie ale przy dodawaniu gazu a nie puszczeniu i hamowaniu silnikiem. Nie wiem co jest grane.

Dodam jeszcze że mam takie dwa objawy, które mogą, ale nei musza się z tym wiązać:
1. wskazówka prędkościomierza po starcie spod świateł na skrzyżowaniu rusza po przejechaniu jakiegoś odcinka (wiesza się jakby)
2. czasem przy depnięciu sprzęgła przed zatrzymaniem obroty drastycznie spadają, czasem nawet auto zgaśnie (rzadko)

PS: Jeden z mechaników gadał coś o jakimś "regulatorze wolnych obrotów" przy skrzyni biegów - tak to nazwał, bo nie wiedział jak się to fachowo nazywa.

Co Wy o tym sądzicie ? może ktoś miał podobny problem ? Jak rozwiązął?

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-03-24 19:34:59, Logan0 pisze:
Na wstępie witam wszystkich. Posiadam od 4 miechów Essiego 1,8l 16V '94. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną sprawę. Tocząc się np z góry na trójce lub czwórce (wtedy najbardziej odczuwalne) na niskich obrotach (poniżej 2tys) autem lekko szarpie. Wykluczyłem świece i kable bo są nowiuśkie, pozatym przy swiecach szarpie ale przy dodawaniu gazu a nie puszczeniu i hamowaniu silnikiem. Nie wiem co jest grane. Dodam jeszcze że mam takie dwa objawy, które mogą, ale nei musza się z tym wiązać:
1. wskazówka prędkościomierza po starcie spod świateł na skrzyżowaniu rusza po przejechaniu jakiegoś odcinka (wiesza się jakby)
2. czasem przy depnięciu sprzęgła przed zatrzymaniem obroty drastycznie spadają, czasem nawet auto zgaśnie (rzadko) PS: Jeden z mechaników gadał coś o jakimś "regulatorze wolnych obrotów" przy skrzyni biegów - tak to nazwał, bo nie wiedział jak się to fachowo nazywa. Co Wy o tym sądzicie ? może ktoś miał podobny problem ? Jak rozwiązął? Pozdrawiam.



a co Ty chciałeś żeby poniżej 2000 był taki żwawy jak przy 6000 , to nie jest 6 litrowy silnik z ogromnym momentem obrotowym

licznik zaczyna się od 20km/h i jeżeli nie przekroczysz tej prędkości wskazówka nie ruszy

ten regulator wolnych obrotów jest przy kolektorze ssącym a nie przy skrzyni biegów i to na 90% jego wina z tymi obrotami
wpisz w wyszukiwarce zawór wolnych obrotów, albo silnik krokowy - ten temat jest najczęściej wałkowany na forum
  
 
mss - nie masz z czego polewać, poprostu źle zrozumiałeś.

1. szarpie nim jak się toczę np z góry na czwórce nie dodając wogoole gazu !!!
2. Ruszając po uprzednim zatrzymaniu wskazówka nagle budzi się i wskakuje na prędkość którą aktualnie jadę np na 60 km/h

TO nie jest normalne
  
 
Cytat:
2005-03-24 20:02:15, Logan0 pisze:
mss - nie masz z czego polewać, poprostu źle zrozumiałeś. 1. szarpie nim jak się toczę np z góry na czwórce nie dodając wogoole gazu !!! 2. Ruszając po uprzednim zatrzymaniu wskazówka nagle budzi się i wskakuje na prędkość którą aktualnie jadę np na 60 km/h TO nie jest normalne



może coś z linką prędkościomierza, może trzeba już wymienić

możesz spróbowac wyczyścić regulator wolnych obrotów, chociaz najlepiej kupić nowy