Tuleje wahacza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie doradzcie mi bo dowiedziałem się że mam do wymiany tuleje (silenblok-czy jak się to pisze) w wahaczu znając sytuacje wymienie od razu dwie ale do końca nie wiem czy tam są 2 czy cztery poniewaz gdzieś na Allegro gość handluje takim towarem i ma tam jakieś małe i duże .
I jeszcze jedno kupować orginał czy zamiennik?.
PS.
Gdzie w Krakowie to zrobie chodzi mi o gości którzy znają się na rzeczy a nie wbijaja silenbloków młotkiem - bo już i takich widziałem.
  
 
są po dwie tuleje na każde koło (przednie) czyli cztery.
Gdzie kupić...nie odpowiem nie mój rejon - ale mysle że będzie zero problemów.
a czy oryginał? ja uważam że wszystko zależy od ceny...
  
 
Cytat:
2005-03-23 20:55:50, Hetmann pisze:
są po dwie tuleje na każde koło (przednie) czyli cztery. Gdzie kupić...nie odpowiem nie mój rejon - ale mysle że będzie zero problemów. a czy oryginał? ja uważam że wszystko zależy od ceny...


Zapomniłem zapytac czy po takiej operazji trzeba ustawiać zbierzność?>
  
 
jedna duża i jedna mała na wachacz.
koszt oryginalnej dużej to ~36 zł (nie w serwisie) mała jest tańsza.
Zbieżność trzeba ustawić.
Tuleje najlepiej osadzić przy pomocy prasy ale młotkiem też można tylko więcej roboty.
  
 
Orginalne tuleje kupisz na Cichym Kąciku w sklepie Motorcrafta (na Piastowskiej) a wymienisz obok w serwisie u naszego kolegi klubowego.A zbieżność?....hmmm sprawdzic nie zawadzi ale ja z własnego doświadczenia wiem że się nie zmieniła ( być moze tak precyzyjnie i starannie udałomi sie zmienic własnoręcznie silentbloki u siebie że pozostała w granicach tolerancji i skończyło się tylko na samym sprawdzeniu beż potrzeby korekty).Dodam że silentbloki zmieniałem nie raz ( a ściślej mówiąc w tym egzemplarzu 2 razy w czasie jego użytkowania przeze mnie) i efekt był za każdym razem ten sam.Zbieżnośc sprawdzisz również na Cichym Kąciku tylko troche bardziej w głębi obok wulkanizatora.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-03-23 22:23:30 ]
  
 
Tuleje tylko orginały bo wcale nie są takie droższe a wytrzymują o wiele więcej. Zamienniki wytrzymywały mi około 4 tyś km. a zbierznośc ustawiałem.
  
 
Zbieżności po wymianie tuleji podobno nie trzeba koniecznie ustawiać (niewiele tam się zmieni)....natomiast po wymianie np. sworznia zwrotnicy czy końcówek drążków kierowniczych to koniecznie......
  
 
Cytat:
2005-03-24 08:32:04, Andrew pisze:
Zbieżności po wymianie tuleji podobno nie trzeba koniecznie ustawiać (niewiele tam się zmieni)....natomiast po wymianie np. sworznia zwrotnicy czy końcówek drążków kierowniczych to koniecznie......



No po wymianie końcówek drążków kierowniczych to chyba z definicji logiczne że trzeba.....przecież właśnie tam się zbieżność reguluje wkręcając lub wykręcając końcówkę na gwintowanej części drążków.
  
 
Panowie mam jeszcze jedno pytanie:
Czy ustawia sie jakos specjalnie te tuleje do wprasowania bo gdzies czytałem że są jakies znaki czy cos takiego.?!
  
 
Nie ...nie ma żadnych znaków.Trzeba je poprostu wprasować równo i starannie...najlepiej przy użyciu prasy.