Prośba o krytyczną ocenę planowanego zakupu F.131 sport.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ jestem jeszcze "zielony", proszę wszystkich życzliwych i bardziej ode mnie doświadczonych o krytyczną ocenę F.131 sport z 10/1978, 115PS(?)
Auto podobno od 1987r. stoi w garażu nieużywane, miało 2 właścicieli,
Zero rdzy zarówno góra jak i spód. Środek przerobiony, 2 kubełki i ten śliczny kolorek skóry, brak kanapy, wskażniki na desce, m-ce na 2 akumulator i sprzęt niezbędny do "chłodzenia łokcia za oknem". Wydaje mi się, że poprzedni właściciel dość swobodnie traktował karoserię jeśli chodzi o oryginalność części dla tego modelu, szczególnie tyłu. Spojlery podobno fiatowskie i chyba niezłe alu.
Auto, jak większość używanych, miało należeć do dziadka elektryka - fanatyka (melomana, ) który zmarł, ale przedtem 7 lat temu 131 przeszedł generalkę z malowaniem na czarno-lila. Od tej pory stoi w garażu i oczywiście wcale nie rdzewieje. Przebieg nieznany.
Kochany Papa jest sponsorem, nie chcę narazić go na straty, a sam nie mam dostatecznej wiedzy (jeszcze).
POMOŻECIE???
Mam dość dużo zdjęć, które mogę przesłać na maila, albo gdzieś opublikować, jak mi ktoś napisze jak to zrobić.
[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-18 04:54:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-18 04:57:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-18 04:58:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-18 05:00:55 ]
  
 
dwudzwiowka generalnie gnije w tych samych miejscach co dzterodzwiowka. Dokladnie obejrzyj auto przed zakupem, jest gdzies post opisujacy na co zwrocic uwage. Pokrotce przypomne
-podluznice przednie przy mocowaniu stabilizatora
-dolne czesci kielichowm mcphersonow z przodu przy podluznicach
-laczenie podluznic pod podloga z przednimi
-dolne fragmenty fartuchow za przednimi kolami, wzmocnienie poprzeczne.
-progi, podszybie, dolne czesci przednich slupkow okiennych (dzwiowiych z reszta tez)
-doly dzwi
-laczenie progu z tylnym blotnikiem, nadkola tylne zewnetrzne i wewnetrzne, punkty w ktorych opieraja sie tylne sprezyny, podluznice tylne kolo mocowan drazkow reakcyjnych, dolne czesci tylnych blotnikow, pas tylny pod lampami i na samym dole, pod zderzakiem.

Generalnie jesli cena przyzwoita to chyba warto- ciezko trafic dwudrzwiowke i niekiedy trzeba rzezbic takie padliny jak moj Racing czy Sera Special. Mechanicznie to zwykla mirafiorka, a tego jescze troche lezy po szrotach.
Podeslij jakies zdjecia : kosa@poczta.fm
  
 
Kosa dobrze prawi.
Jeśli moge się podłączyć pod prośbe zdięć : Lajka_wro@gazeta.pl
  
 
Ja też proszę o fotki na kajo13@o2.pl
Powiedz jeszcze jaka cena tego cuda
Pozdrawiam
  
 
wyslij do mnie to ja wrzuce na serwer i zobacza wszyscy
eze@interia.pl
  
 
No fotek faktycznie sporo
Ładniutkie autko...teraz wszystko zależy od ceny.
Pozdrawiam
  
 
tez prosze nikusss@o2.pl[addsig]
  
 
To ja bym też poprosił o fotki jeśli można-wrzucę na serwerek żaby wszyscy zobaczyli

srx@op.pl
  
 
Rzeczywiście sporo fotek i fura wręcz bajeczna. Widać, że zadbany i zrobiony z gustem.

Wybrałem kilka ciekawszych fotek:



















Ja bym się nie zastanawiał-to naprawdę bardzo rzadki okaz
  
 
Ile za to ? Ja to kupuje
  
 
Cytat:
2005-03-19 00:25:39, Koniu pisze:
Ile za to ? Ja to kupuje


koniu, gazu to to nie ma-niewarto
a tak poważnie jaka cena o ile można wiedzieć??-jeżeli nie bedziesz kupował to daj tu znać napewno sie ktoś skusi...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Może ktoś by ocenił, na ile auto jest oryginalne i z "epoki".
Facet zachowuje się ok. przesłał dużo fotek, odpowiada na pytania. Wygląda, że góra jest bez rdzy - pewnie dół też.
Jeśli jednak śp.poprzedni właściciel tak odrobił środek na liliowo, to i budę mógł dowolnie pozmieniać (duże lampy z tyłu, znaczki 2000tc, maska???)
Wszystkie spojlery są podobno Fiatowskie, ale nie wiem czy pasują rocznikiem (1978r.- pażdziernik) tak samo felgi. Chcemy z papą startować, może zagranicą i żeby np. na rajdzie youngtimerów nie można było zarzucić autu, że jest nieoryginalnie "stuningowane".
Wszystkim zaintereowanym serdecznie dziękuje za pomoc i radę.
Jeszcze jedna prośba. Jeżeli auto jest w 100% ok, jaka jest przybliżona wartość w Polsce?
Pytam, bo niestety ta sztuka jest do sprowadzenia i nie wiem, czy to się opłaci.


[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-19 04:12:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-19 04:19:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: walus-jr dnia 2005-03-19 04:21:02 ]
  
 
Probowalem wyslac Ci maila tej tresci ale cos mi poczta szwankuje wiec wklejam tutaj.

Hmm...auto widac ze zadbane, ale troche moim zdaniem przekombinowane. Ten wlot z klapy od malucha na masce pasuje tak srednio, podobnie jak ta dokladka deski rozdzielczej. Ogolnie mirafiori-sport raczej nie pomalowalbym na czarno, bo zlewaja sie z tym kolorem wszytkie dodatki (na tym aucie nie ma ani grama chromu) ale o gustach sie nei dyskutuje. Fakt, ze czarny to bardzo wymagajacy kolor, wszytko na nim widac jak na dloni. Zastanawia mnie jedna rzecz- aparat jest na glowicy, magneti marelli, zas na lewym fartuchu widac modul bosha- czyzby wlozony zostal silnik(glowica?) a z argenty?
Spoilerki o ktore pytasz byly montowane fabrycznie w wersji sygnowanej nazwiskiem Waltera Rohla. Jesli jest mozliwosc to popros o dokumentacje fotograficzna z remontu/lakierowania -. Ale blacharsko na pierwszy rzut oka wyglada to niezle. Wszystko jest jednak kwestja ceny, auto mozna oczywiscie doprowadzic do stanu w miare orginalnego (deska, ten fioletowy kolor plastikow we wnetrzu itd) ale ogolnie nie ejst zle. Wez tez pod uwage, ze dwudzwiowek jest naprawde niewiele i kupno wraka do remontu w sumie wyjdzie pewnie podobnie finansowo, ale bedzie bardziej czasochlonne. Plus, ze zostajesz z autem zrobionym pod swoje potrzeby. Jak masz jescze jakies pytania- pytaj smialo, chetnie pomoge.

Pozdrawiam

Marcin Kosinski
  
 
Cytat:
2005-03-19 04:09:55, walus-jr pisze:
Jeśli jednak śp.poprzedni właściciel tak odrobił środek na liliowo, to i budę mógł dowolnie pozmieniać (duże lampy z tyłu, znaczki 2000tc, maska???) Wszystkie spojlery są podobno Fiatowskie, ale nie wiem czy pasują rocznikiem (1978r.- pażdziernik) tak samo felgi.




Maska ma wspawany wlot z klapy od malucha, ale to nie jest duzy problem, bo identyczne maski mialy wszystkie 131 po 78 roku (oprocz diesla oczywiscie . Lampy tylne, znaczki 2000TC sa orginalne. Spoilery na krawedz dachu i klape bagaznika sa od wersji Walter Rohl, ata chyba byla produkowana troche pozniej, ale reki sobie za to uciac nie dam.Orginalnie napewno byly w tym modelu nakldaki na nadkola i spoilerek pd przednim zderzakiem. Orginalnie powinno to stac na motylkach 13x5,5cala .
  
 
Witam
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Kosą

Jeśłi dobrze rozumiem chodzi o ten TRZECI wlot powietrza, wspawany z klapy na silnik od malucha.
W wypowiedzi Kosy wynika, że wlot ten "mialy wszystkie 131 po 78 oprócz diesla".
Mam 131 rok 80 i wiem ,że ona nie miała nic takiego,
gdyż ma oryginalne blachy i lakier.
Powiem więcej : żadna z Fiorek, które widziałem nie ma takiego wlotu
Być może to własna "rzeźba" poprzedniego właściciela.
Może wersja sport mogłaby to mieć.
Ale na pewno nie miały tego "wszystkie"

To tyle dla ścisłości, bo z każdej butelki FRUGO przeznacza 12 gr na Fundusz Walki ze Ściemą A to szczytna idea i trzeba ją wspierać

Pozdrówka
  
 
no ładnie i fajnie..ale ile za niego ?
  
 
Cytat:
2005-03-19 07:51:40, kosa131 pisze:
Maska ma wspawany wlot z klapy od malucha, ale to nie jest duzy problem, bo identyczne maski mialy wszystkie 131 po 78 roku (oprocz diesla oczywiscie .



ja myśle że Kosie chodzi o to że własnie ta maska jest stjuninkowana,a że wszystkie maski są podobne(a jest ich jeszcze kilka) nie bedzie problemu z powrotem do org.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
ładniutki , napisz w końcu ile , jak nie chcesz to ja bardzo chętnie go przygarne , jeśli cena oczywiście rozsądna ...
  
 
dla mnie bajka i pojechalbym po niego do wloch naprawde jest sliczny po za srodkiem tym fioletem ale zewnetrznie miodzio.
  
 
Cytat:
2005-03-19 11:18:08, Kiejstut pisze:
Witam Pozwolę sobie nie zgodzić się z Kosą Jeśłi dobrze rozumiem chodzi o ten TRZECI wlot powietrza, wspawany z klapy na silnik od malucha. W wypowiedzi Kosy wynika, że wlot ten "mialy wszystkie 131 po 78 oprócz diesla". Mam 131 rok 80 i wiem ,że ona nie miała nic takiego, gdyż ma oryginalne blachy i lakier. Powiem więcej : żadna z Fiorek, które widziałem nie ma takiego wlotu Być może to własna "rzeźba" poprzedniego właściciela. Może wersja sport mogłaby to mieć. Ale na pewno nie miały tego "wszystkie" To tyle dla ścisłości, bo z każdej butelki FRUGO przeznacza 12 gr na Fundusz Walki ze Ściemą A to szczytna idea i trzeba ją wspierać Pozdrówka



zle mnie zrozumiales, a ja wyrazilem sie niezbyt jasno. Plaskie maski (bez wzdluznych przetloczen) mialy wsyztrkie benzynowe mirafiorki po 78 roku. Wczesniej maski mialy podluzne przetloczenia na wysokosci wylotow powietrza. Garbate maski od diesli to inna historia. Piszac ze wlot nie jest problemem mialem na mysli ewentualne trudnosci z powrotem do stanu orginalnego. Pozatym skoro pisze ze moim zdaniem jest to wspawany wlot z klapy od malucha to chyba raczej nie mam na mysli tego ze jest on tam fabrycznie.