Gaźnik do 2.0dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
jestem w końcowej fazie fazie remontu mojego silnika 2.0 w poldasie. Ponieważ miałem do wymiany gaźnik więc kupiłem inny (oczywiście pod ten silnik).
ale mam pytanko jaki inny gaźnik poza weber 34 adf 250 mógłbym wstawić? ale większy czyli taki który zwiększyłby moc (prawdopodobnie i tak będę korzystał z instalacji gazowej) Co mógłby mi dać solex c 40 - jest taki do sprzedania na allegro (i jakie jest wtedy zużycie benzyny przy normalnej jezdzie?)
dzięki za info
  
 
Spalanie wzrosnac moze nawet dwukrotnie przy ostrym butowaniu.
Ciezka regulacja.POzatym wiecej mocy blisko 20%.Silnik trzeba wyzej krecic.Pozatym do zwyklego seryjniaka zbytnio to nie zda egzaminu.Mowa tu o Solexach
  
 
Hmm może się nie znam ale czemu niby przez zmiane gaxnika na taki o większej gardzieli (bądź 2 gaźniki 40) ma się silnik wyżej kręcić, śmiem twierdzić że raczej powinien być silnik bardziej elastyczny ...
  
 
zapomnialem dodac głowica jest po obróbce, kolektor zeliwny na razie z musu wymieniony na rurowy z poldka gsi . Chcialbym jakiś większy gaźnik do którego da sie jeszcze zamontować mikser gazu
  
 
Cytat:
2005-03-24 23:34:54, Drag-On pisze:
Hmm może się nie znam ale czemu niby przez zmiane gaxnika na taki o większej gardzieli (bądź 2 gaźniki 40) ma się silnik wyżej kręcić, śmiem twierdzić że raczej powinien być silnik bardziej elastyczny ...


Chyba na odwrót... im większe dziury w gaźniku tym silnik mniej elastyczny na niższych obrotach.
Solex C40 - jak mnie pamięc nie myli to gaźnik podwójny (tzn. dwa osobne gaźniki są montowane do jednego silnika) - wymaga przystosowanych do niego kolektorów, podobnie jak Webery DCOE lub IDF.

Gaźniki podwójne mają to do siebie, że ciężko je wyregulować. Ponadto do regulacji potrzebny jest wakuometr (trzeba ustawić na każdy kanał ssący takie samo podciśnienie) i dobrze mieć do takich gaźników rurowy koletkor wydechowy z otworem na sondę lambda w każdej z czterech rur biegnących bezpośrednio z głowicy - w celu idealnego ustawienia skłądu mieszanki dla każdego z osobna cylindrów.

Przy jeździe na gazie - dorabiać trzeba na zamówienie miksery. Poza tym - z dobrze ponformowanych żródeł wiem, że przy takich gaźnikach silnik złopią ogromne ilości LPG (z rzędu ponad 20 litrów na setkę) - co obrazuje problematyczność regulacji instalki. Więc dobrze się zastanów nad takimi gaźnikami.
  
 
2.0 DOHC Alfy (Giulietta) ma 2x Dell'Orto DHLA 40 i mixery na to dostalismy w Fugazi od reki (nawet mieli na miejscu, montaz na poczekaniu). Samochod na gazie pali ~14l, benzyny 15-25 w zaleznosci od stylu jazdy, na trasie da sie zejsc do 10.
  
 
Cytat:
2005-03-25 01:18:40, DooMinick pisze:
2.0 DOHC Alfy (Giulietta) ma 2x Dell'Orto DHLA 40 i mixery na to dostalismy w Fugazi od reki (nawet mieli na miejscu, montaz na poczekaniu). Samochod na gazie pali ~14l, benzyny 15-25 w zaleznosci od stylu jazdy, na trasie da sie zejsc do 10.


ILe kosztuja takie miksery??Pytam z czystej ciekawosci
  
 
Nie wiem ile same mixery, cala instalacja z butla chyba kolo 40 1450zl bodajze...