Sprzêg³o - jak d³ugo wytrzyma?

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam.
Mam nastêpujacy problem:
=> na biegu ja³owym na postoju jak wcisne sprzêg³o to s³ysze ró¿nice w g³osie silnika - jak my¶licie to ³o¿ysko oporowe czy cos wiêcej.
Jak d³ugo moge na tym poje¼dziæ ??
  
 
.... hmm .... ma³o sprecyzowane ...... zawsze siê bêdzie zmienia³ g³os ..... jak wciszniesz sprzêg³o to zmniejszasz obci±¿enie silnika ....... nawet jaak masz wrzucony luz i puszczone sprzêg³o to pare kó³ek siê w skrzyni krêci .....
  
 
Ja mialem podobnie. Autko kiedy bylo u kilku mechanikow, skrzynia byla wymieniona (tez na uzywana) klekot na jalowce (bez wcisnietego sprzegla) byla masakryczny. Tzn mi nie przeszkadzal. Ale osoba z zewnatrz miala wrazenie jakby sie silnik mial zaraz rozpasc. Co sie okazalo? Sprzeglo bylo kombinowane, z innego auta, sruby inne, lozysko inne. Teraz po wymianie sprzegla u ZNAJOMEGOI pewnego mechanika, sprzegielko kompletne LUK-a + olej w skrzyni. Na jalowce chodzi idealnie. slychac sam czysty *klekot* diesla. Tak jak w starych dieslach merceda. Czysciutki pyrkot. TO jest pikne ;D
  
 
Cytat:
2005-03-27 12:49:33, mily-swiety pisze:
.... hmm .... ma³o sprecyzowane ...... zawsze siê bêdzie zmienia³ g³os ..... jak wciszniesz sprzêg³o to zmniejszasz obci±¿enie silnika ....... nawet jaak masz wrzucony luz i puszczone sprzêg³o to pare kó³ek siê w skrzyni krêci .....



Których kó³ek? Przecie¿ jak wci¶niesz sprzêg³o to tarcza sprzêg³owa która jest osadzona na wielowpu¶cie wa³ka sprzêg³owego powinna siê zatrzymaæ a wiêc wa³ek sprzêg³owy równie¿.Tak dzia³a sprzêg³o w³a¶nie..a wiêc skoro wa³ek sprzêg³owy staje a samochód stoi to napewno nic siê w skrzyni nie krêci mimo ¿e silnik przecuje.
  
 
... hmmm ... mo¿e i masz Henryk raacje ..... jaako¶ soobie tego nie przemy¶la³em .....
  
 
A bo Mi³y zawsze co¶ krêci to mu siê i w skrzyni krêci
  
 
.. niop ... jako¶ mnie taak zaakrêci³o .... ...... mia³em na my¶li saamochód w ruchu .... ale i taak mi sie ca³kiem pokie³basi³o .....
  
 
Je¿eli po wci¶niêciu sprzêg³a s³yszysz jakie¶ niepokoj±ce d¼wiêki to wskazywa³oby na ³o¿ysko oporowe,ewentualnie mocno wytarty docisk(s³oneczko).Popro¶ drug± osobê ¿eby w momencie kiedy wciskasz sprzêg³o przygl±dnê³a siê czy przypadkiem ko³o pasowe silnika nie wykonuje delikatnego ruchu poosiowego...widaæ to na pasku klinowym ¿e przesuwa siê na boki.Je¿eli tak jest to jest powód do zmartwienia i ¶wiadczy o zu¿yciu pó³pier¶cieni dystansowych wa³u korbowego silnika.W±tpiê ¿eby to mia³o miejsce u Ciebie bo to skrajny przypadek,chocia¿ spotykany w mocno zu¿ytych silnikach.