Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2005-07-09 22:47:58 Popytaj w warsztatach samochodowych, w firmach, ktore robia szlify. Powinni Cie skierowac pod wlasciwy adres i pamietaj o tym co napisal Kornat. Odelzone kolo zamachowe musi byc wywazone!! |
![]() arsen SYMPATYCZNY GOŚĆ PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2005-07-09 23:49:58 tylko jest 1 minus mocny bedzie sie bał gorek ![]() |
![]() dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2005-07-10 00:04:35 właśnie jak przesadzisz z tym odchudzaniem to możesz się liczyć z tym że pod górkę to będzie cięęęężżżżżżkkkkkooooo raczej podjechć, wiem bo już tak raz zrobiłem, przyspiesznie bomba ale 120 to max |
![]() dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2005-07-10 00:12:39 no to trochę zależy jak było odchudzone bo ja na pierwsz raz zjechałem jakiej 22% wagi i do seryjnego 1,5 się to miało tak jak napisałem , wjeżdzając na wiadukt z 120 robiło się coraz mniej a wzniesienie raczej nie zbyt wielkie |
![]() adam_p1 WAZ Lada 2106 Wrocław | 2005-07-10 00:15:36
a sa inne plusa poza łatwieszym zapalaniem? hehe |
![]() dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2005-07-10 00:21:40 jak już wczesniej napisałem lepsze przyspieszenie - szybciej się na obroty wkręca |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-07-10 00:27:52
Plusem też jest to ,że występują mniejsze napręzenia rozrywajace, czyli możesz krecić silnik bardzo wysoko. |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-07-10 08:11:52
Chyba na odwrót - przynajmniej w/g pana Goduli
|
![]() adam_p1 WAZ Lada 2106 Wrocław | 2005-07-10 12:12:00 a zna ktos specjaliste we wroclawiu gdzie mozna z z tym zglosic>? jaki bedzie mniej wiecej koszt |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-07-10 14:48:29 Andrzej, źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi, ze chude kolo zwieksza moment w całym używalnym zakresie obrotów. Nikt nie kreci przecież silnika powyżej mocy maksymalnej. Tak bylo w tym poscie, nie moge go niestety znaleźć totez go nie zacytuje.
Fakt, że na chudym kole trudniej bedzie ruszyć przy obrotach rzędu 1000 obr/min. To samo dotyczy podjazdu np pod górke jadac 50-60 an 4. biegu. Po prostu przy odchudzeniu trzeba zmienić technike jazdy i przy 60 km/h podjeżdzać pod górke na 3. biegu lub na 2. a nie na czworce ![]() Choc szczerze mówiac, nie zauważylem róznicy i spokojnie podjeżdzam, a nawet przyspieszam (i to nieźle) pod górke przy 2000 rpm (na czworce). Mam odchudzone kolo ok 1,5 kg głównie na obwodzie zewnetrzym. Przy zwiekszeniu obrotow jałowych o 50% można zmniejszyc bezwladnosć kola zamachowego o 120%. Tak wyczytałem kiedyś w jakieś madrej ksązce. Nie znam tylko szczegółow tych obliczeń i jakiego samochodu to dotyczyło. |
![]() adam_p1 WAZ Lada 2106 Wrocław | 2005-07-10 16:41:56
czyli jest żwawszy samochod ale wiecej spala? |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-07-10 17:04:05
Taaa, ale poza tym masz jeszcze nieżle dłubnięty silnik
Chyba jakieś przejęzyczenie bo jak dla mnie to raczej niewykonalne ![]() |
![]() adam_p1 WAZ Lada 2106 Wrocław | 2005-07-10 23:01:48
czemu az tak dlubniety ,jesli wywazone to chyba nie az tak bardzo nagrzebane |
![]() kornat SYMPATYCZNY GOŚĆ BMW e-39 530d Wrocław | 2005-07-10 23:25:52 Prawda jest taka, że samo splanowanie koła zamachowego nie wiele Ci da, abyś czuł różnicę musiałbyś zaingerować poważniej, np. Tak jak ja miałem zrobione swoje 1300 Głowica, wałek, zawory,gaźnik,wydech, koło zamachowe. Dopiero kompleksowa przeróbka silnika pozwala odczuć różnicę i to nie tylko w portfelu ![]() |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-07-11 08:40:09
Hmm.. Fakt, daje do myślenia. Jak odbiore swoja ksiażkę "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" to to sprawdze i opisze ![]() Mam dłubnięty, ale moment na niskich obrotach mam praktycznie seryjny. Jałowe obroty mam ustawione na ok 1200-1300. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-07-11 12:04:51 http://ux.wsp.krakow.pl/~fleszer/flywheel/flywheel.htm
z tego co sie orientuje to pomaga w seryjnym silniku taka operacja, ciac ile sie da ![]() i nie plakac z powodow plywajacych obrotow. Ale oczywiscie najlepiej wszystko zrobic odrazu, tloki,cyli,glowi walek itp itd.Flywheel light |