MotoNews.pl
  

Awaria zaworów + czyszczenie głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
moj essi 1,3 na monowtrysku ma taka przypadlosc ostatnio, ze po awarii zaworow i czysczeniu głowicy, teraz przy dodawaniu gazu szczególnie od jedynki do trójki ksztusi się. Dodatkowo po kilkuminutowym nagrzaniu, przy ponownym uruchamianiu jest problem. Odpala, ale z trudem.
Co moze powodować te objawy? Czy ma to związek ze zdejmowaniem i zakładaniem ostatnio tej głowicy???? Jaka moze byc przyczyna takiego ksztuszenia i dławienia się...?????

dzieki za pomoc
Piotrek
  
 
moze cos rozrzad nie tak jest zalozony (o zabek w ta czy w druga strone)
  
 
ja nie rozumie co znaczy czyszczenie glowicy myles ja czy jak? i co to byla za awaria zaworow?
  
 
to moze byc zle ustawoiny pasek rozżądu jak ktos tu juz zauważył,radze to sprwdzic bo mozesz nawet tłoki stopić(znajomy tak niedawno miał).liked tu chodziło chyba o docieranie zaworów itp,o ile sie nie myle??
  
 
no mnie tez sie tak wydaje... ale rownie dobrze mogl dostac po tlokach.... co do pracy silnika... moze komresja uciekac na gniazdach jesli bylo cos robione z zaworami a gniazda nie byly do nich dotarte. napisz co robiles z ta glowica- konkretnie.
  
 
po jej zdjęcu okazało sie, ze byla cala w czyms zasyfiona. Zostaly wymienione prowadnice, uszczelniacze itd.

A może to dławienie nie ma nic wspólnego z głowicą i rozrządem, tylko z katalizatorem??????
Dodatkowo powiem, ze w tym samym czasie byly wymieniane tez tłumiki (środkowy i tylny).
  
 
proste pytanie.. czy gniazda byly dotarte do zaworow.. i czy na 100% zawory zalozono na te miejsca? jesli z glowica jest wszystko ok... to sprawdzilbym jeszcze rozrzad tak jak mowiono wczesniej. ale... jest jeszcze opcja ze ma inna mieszanke paliwa.. i gdy cisnienie na tlokach trzyma po remoncie, poprostu go teraz dlawi.
  
 
Cytat:
2005-04-05 21:47:49, liked pisze:
proste pytanie.. czy gniazda byly dotarte do zaworow.. i czy na 100% zawory zalozono na te miejsca? jesli z glowica jest wszystko ok... to sprawdzilbym jeszcze rozrzad tak jak mowiono wczesniej. ale... jest jeszcze opcja ze ma inna mieszanke paliwa.. i gdy cisnienie na tlokach trzyma po remoncie, poprostu go teraz dlawi.

liked!!!im wieksza kompresa tym spalanie lepsze,to na pewno nie zdławi silnika,ja bym sie trzymał tego rozrzadu,no chyba ze zatkany kat założyli
  
 
a kto ci powiedzial ze nie zadlawisz silnika za bogata mieszanka? to co bylo potrzebne do spalenia aby uzyskac wiecej energi przy uciekajacym cisnieniu na tlokach .. teraz moze byc za duza iloscia... calosc nie jest spalana i silnik sie dlawi.. normalna sprawa. auto jest mulowate, dlawi sie, chodzi nierowno..... to wcale nie jest tak, ze podasz wiecej paliwa wiec auto bedzie mialo wiekszego kopa. a co do mieszanki... jesli to jej wina, to zapach spalin bedzie bez porownania gorszy niz byl wczesniej.....
jesli chodzi o rozrzad.. nie mowie ze nie.... wystarczy tak jak puniu pisal, przesuniecie o zabek i juz iskra nie jest zgodna z polozeniem walka rozrzadu wzgledem tlokow (fazy rozrzadu)
do tego sluza cechy na kole pasowym, kole zebatym walka rozrzadu i dodatkowo.. jesli sa one ustawione... palec jest ustawiony na 1 cylindrze.
posprawdzaj sobie to wszystko najpierw.
  
 
Cytat:
2005-04-05 23:00:03, liked pisze:
a kto ci powiedzial ze nie zadlawisz silnika za bogata mieszanka? to co bylo potrzebne do spalenia aby uzyskac wiecej energi przy uciekajacym cisnieniu na tlokach .. teraz moze byc za duza iloscia... calosc nie jest spalana i silnik sie dlawi.. normalna sprawa. auto jest mulowate, dlawi sie, chodzi nierowno..... to wcale nie jest tak, ze podasz wiecej paliwa wiec auto bedzie mialo wiekszego kopa. a co do mieszanki... jesli to jej wina, to zapach spalin bedzie bez porownania gorszy niz byl wczesniej..... jesli chodzi o rozrzad.. nie mowie ze nie.... wystarczy tak jak puniu pisal, przesuniecie o zabek i juz iskra nie jest zgodna z polozeniem walka rozrzadu wzgledem tlokow (fazy rozrzadu) do tego sluza cechy na kole pasowym, kole zebatym walka rozrzadu i dodatkowo.. jesli sa one ustawione... palec jest ustawiony na 1 cylindrze. posprawdzaj sobie to wszystko najpierw.

dobra,sie nie kłóce,w końcu jestem tylko mechanikiem
  
 
Cytat:
dobra,sie nie kłóce,w końcu jestem tylko mechanikiem


moze takim, jak ten co mi kiedys powiedzial ze mam cisnienie na tlokach rowno po 8,5 a w zeczywistosci bylo od 12 do 9?
hihhihih...... nie obraz sie, ale mechanik mechanikowi nie rowny. co widac na wiekszosci warsztatow
  
 
Cytat:
2005-04-05 23:15:39, liked pisze:
moze takim, jak ten co mi kiedys powiedzial ze mam cisnienie na tlokach rowno po 8,5 a w zeczywistosci bylo od 12 do 9? hihhihih...... nie obraz sie, ale mechanik mechanikowi nie rowny. co widac na wiekszosci warsztatow

wiem,ale na to sie nic nie poradzi,znam takich mechaników co sróby z koła przykręcaja na"lewą strone"
  
 
hmmm... w 1,3 nie ma paska tylko łańcuszek
poza tym napisz z którego roku masz auto, bo jak przed 91 to masz jeszcze zapłon uatawiany ręcznie i może on jest skopany
  
 
Cytat:
2005-04-05 23:37:29, kurpi pisze:
wiem,ale na to sie nic nie poradzi,znam takich mechaników co sróby z koła przykręcaja na"lewą strone"



A co powiesz na wkręcanie świec pneumatem?
  
 
1.3 na monowtrysku na 99,9% silnik posiadający wałek w bloku i rozrząd łańcuchowy, widziałem silniki 1.3 z rozrządem paskowym ale były to 1.3CVH zasilane gaznikiem i montowane w essie mk3 i fiescie, szła też sierra 1.3 ale co to był za silnik z jakim rozrządem nigdy nie widziałem.
  
 
Cytat:
2005-04-06 11:18:00, Darek pisze:
1.3 na monowtrysku na 99,9% silnik posiadający wałek w bloku i rozrząd łańcuchowy, widziałem silniki 1.3 z rozrządem paskowym ale były to 1.3CVH zasilane gaznikiem i montowane w essie mk3 i fiescie, szła też sierra 1.3 ale co to był za silnik z jakim rozrządem nigdy nie widziałem.



1,3 w sierze /taunusie, capri/ to zwykły ohc, tylko o mniejszej pojemności
co do rozrządu to masz całkowitą rację
  
 
1.3, monowtrysk, łańcuch rozrządu.
Panowie, to dławienie i ksztuszenie występuje nieregularnie. Przeważnie jak jadę na gazie. Ale nie ma reguły czy przy zimnym silniku, czy już nagrzanym.
A jak sądzicie? Czy cewka może mieć coś z tym wspólnego?
Dodatkowy objaw jest taki, że przy rozgrzanym silniku, ponowne uruchomienie wymaga wciśnięcia pedału gazu. Inaczej nie chce zapalić.
  
 
może łapie gdzieś lewe powietrze, a może gaz jest rozregulowany.
  
 
Duże prawdo podobieństwo, że łapie lewe powietrze lub jeszcze jednoprzewody WWN się kończa.......
  
 
Juz jakiś czas temu przyszedł do mnie sąsiad aby podholować jego Merca 190 w benzynie do warsztatu... jako domorosły mechanior chciałem sie dowiedziec co tez takiego mu sie stało... Objawy miał takie ze auto paliło ale po 2 min przerywania i kichania zdychało... chodzilem ogladałem stukałem i pytałem co statnio własciciel robił z autem.. Powiem wam ze gostak chciał zaoszczedzic 50zł i pojechał dorobić sobie końcowy tłumik który wlasnie sie rozleciał i zapchał cały wylot spalin
Kolega ''123petro'' napisał ze ma nowe tłumiczki wiec moja sugestia to przyglądnij sie im dokladnie a po zapaleniu auta sprawdz czy spaliny maja swobodny wylot