Reczny hydrauliczny???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tyle sie mowi o recznym hydraulicznym ale nie moge nigdzie znalezc opisu jak to zrobic wiec moze ktos ma i by mi wrzucil na maila opis najlepiej ze zdjeciami. dzieki
  
 
Witam
W sieci jest kilka przykładów zamontowania hydraulicznego hamulca ręcznego do samochodu.
Próbowałem zamontować taki do mojej rajdówki KJS owej ale z braku czasu zawiesiłem działalność rajdową razem z modermizacją samochodu.
Jeżeli znajdę trochę czasu to albo podrzucę kilka linków albo podzielę się z wami moimi doświadczeniami w tym temacie w jakimś artykule.
Polecam poszperać trochę w sieci.

Na razie wyjeżdżam w sobotę na dwa tygodnie na wczasy z rodziną. Mam nadzieję, że pogoda dopisze.

Pozdrawiam i życzę wielu miłych chwil przy konstrukcjach.
  
 
jak ktos mialby jakies linki to prosilbym tez zeby tu napisac albo mi na maila dzieki
  
 
Kiedyś jechałem rajdowym Fiatem 125p który miał ręczny hydrauliczny. Wykonany był on w oparciu o pompę hamulcową od Malucha. Umiejscowiona była ona na specjalnym wsporniku a całość była umieszczona między przednimi fotelami.
  
 
no wlasnie o taki reczny mi chodzi wiem ze mozna to zrobic i nie jest trudno ale bym potrzebowal jakies materialy zeby wiedziec od czego zaczac opis,zdjecia byle co
pozdrawiam
  
 
Jak będziesz na Zlocie, to Ci powiem mniej więcej co i jak z ręcznym.
Co trzeba przerobić w pompie hamulcowej, żeby działała itp.

Pozdrawiam

  
 
mmm

Admiral a moze tez na forum cosik napiszesz ???
Moze jakeis ilustracje , zdjatka ???
  
 
Tymbardziej że pogoda dopisała i już wróciłes z wczasów
  
 
Z jakich wczasów , przecież jest koniec stycznia, o czym wy piszecie?

Ale tak na poważnie, to może cosik sklecę, ale będzie to chyba tylko teoria. Nie mam czasu na zrobienie tego a tym bardziej na fotografie, ale może będą jakieś rysunki .

Cierpliwości.


  
 
A ja ostatnio zastanawiałem się nad takim czymś w Lucasie. Przecież to bembny. Maluch też miał bembny. I nasunęła mi się myśl. Czy nie dałoby się założyć centralki w miejsce mechanizmu linki ręcznego?? Wtedy mielibyśmy dwa niezależne układy hamulcowe. NIech wypowie się ktoś kto zna dobrze budowę bembnów w PN i malcu.
  
 
Tylko, ze mozesz miec problem z przegladem, bo przy zakladaniu hydro-rekawa trzeba troche zmienic std. ukl. ham. DFokladnie trzeba zmienic uklad z X-diagonalnego na osiowy, tak zeby jeden obieg dzialal na przednia, a drugi na tylna os. Do tego drugiego obiegu podpinasz rownolegle pompe z malca i jazda, tylko w razie wypadku o odszkodowaniu mozesz zapomniec, bo taki uklad hamulcowy nie ma homologacji i jest nmiezgodny z przepisami (niestety!!!)
  
 
Ej. Ale lucas ma 2 osobne układy - przód i tył. Żadnych mieszanek! Stary układ tak samo.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a nie czasem po przekatnej??
  
 
niet - do tyłu idzie tylko 1 przewód.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
no to luz! Ten samochod jest stworzony do hydro-rekawa. Kiedy zakladamy, OLO??
  
 
Mi bardziej chodziło o niezależny układ z własną pompką zbiorniczkiem i tłoczkami. Mówiłem wyraźnie w miejscu mechanizmu linki. Coś jak walcu tylko na dole bembna. Jak ktoś rozbierał lucasa to wie o co mi chodzi.
Do starych mostów podobno dokładali drugi zacisk z przedniego koła i też niezależny obwód.

PS Killer dotarło do ciebie moje zapytanie na privie. Jeśli tak to proszę o odpowiedź.
  
 
Ręczny hamulec hudrauliczny jest opisany w drugim numerze WRC
z tego roku

tutaj



pzdr CHIO
Lada Klub Polska
  
 
pompe od malca wrzucasz w miejsce obudowy recznego. Masz tam drugi (a raczej juz trzeci) zbiorniczek na plyn. Wpinasz trojnik w przewod idacy na tylne kola, dorabiasz jakos dzwignie, zeby dawac cisnienie na pompe recznego i jazda... Ja tak to widze....
  
 
w związku z potrzebą napraw starych hebli caro'91 przyszedł mi do głowy pomysł wymiany kiepskiego ręcznego, na hydrauliczny.
Chciałbym wykorzystać pompe od sprzęgła z DFa, lub hamulcową z 126p, ale nie orientuje sie czy one mają zawór zwrotny i czy to będzie działało tak jak chce.

Pompe hamulcową zamontować pod podłoga, tam jest taki popychacz który steruje naciagiem linki hamulca, dolożyc dodatkowy popychacz który będzie naciskał na pompe hamulca.
Pompa będzie podłączona w szereg w isntniejący obwód hamulcowy, przeplywowa, bez dodatkowego zbiorniczka płynu.

Układ hamulca ręcznego: zaciągając hamulec spowodujemy że płyn z dodatkowej pompy zostanie przepchnięty do tylnych hamulców, nie wiem czy nie nalezałoby zamontować zaworu zwrotnego, ale raczej nie.
Układ hamulca głownego: płyn z pompy najpierw idzie do tej dodatkowej pompy, i swobodnie przepływa (jeśli hamulec ręczny zwolniony) potem do tylnego obwodu.

Myśle że niewielkim kosztem, można dosyć usprawnić działanie tylnego hamulca, problemy jakie mi sie nasuwają to odpowietrzenie tego układu.
No i co z przeglądem technicznym po takiej przeróbce ??????
  
 
Jesli zamierzasz zrezygnowac z hamulca na linke, to nikt Ci przegladu nie podbije i wcale sie nie dziwie!
Hamulec reczny to hamulec pomocniczy (awaryjny) - musi byc sprawny, aby uratowac Ci dupe jesli np peknie Ci przwod hamulcowy.
Ja zamierzam zrobic sobie reczny hydrauliczny, ale na pewno zostawie rowniez linkowy!