Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-05-20 21:02:12 Wymieniłem tulejki w tylnej belce.
Po odkręceniu śruby podłożyłem lewarek pod belkę i opuściłem na tyle ,żeby można było się dostać do tulejki (uwaga na przewód hamulcowy) U mnie guma ze środka sama wypadła.Wtedy naciąłem zewnętrzna tulejkę i wbiłem śrubokręt pomiędzy belkę i tulejkę. ![]() ![]() Nową tulejkę musiałem trochę oszlifować przy rancie. ![]() Nową dało się wcisnąć prawie do końca bez problemu. Resztę wcisnąłem takim urządzeniem ze:śruby "12", kawałka grubego żelastwa ,łożyska i mówki hydraulicznej (chyba tak to się nazywa) ![]() Wrażenia po wymianie: auto przestało "myszkować",przy pokonywaniu łuku z nierównościami tył nie ucieka ,ogólnie jakiś się sztywniejszy zrobił... bez skojarzeń ![]() |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2007-05-20 23:31:44 Super! ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-05-20 23:49:13 Ile dałeś za tuleje ? |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-05-21 17:57:57 coś ok 12zeta za sztukę |
![]() markon Klubowy Weteran Grand Vitara 2 , Vit ... Pajęczno (EPJ) | 2007-07-14 00:39:34 Mam do wymiany tulejki na przedzie i tyle na przedzie 4 szt. tuleja dolna przednia wahacza, tuleja tylna dolna wahacza i z tyłu 2szt tuleja wspornika drążka czy sa jeszcze jakieś tuleje z tyłu lub przodu wiem ze jeszcze jakąś jest po środku miedzy przednimi kołami ale ja mam dobra mam jeszcze jedno pytanie prawy tył opadł mi o 2cm co to może być sprężyny sa dobrym stanie, amortyzatory sa gazowe może one |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-07-14 17:29:01
![]() ![]() ![]() Maniek, przetłumacz, bo ni cholery nie kumam o co Ci chodzi... |
![]() rudi Espero Wloclawek | 2007-07-30 00:02:15 a po jakim przebiegu robiliście wymiany tych tulejek wahaczy? |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2007-07-31 19:38:49 Pytanie: CZY wyrobione tulejki tylnej belki moga byc odpowiedzialne za to, że koła tylkne są pochylone "do wewnątrz" tzn góry kół są bliżej siebie niż doły? czyli tak: "/---" ?
Czy też trzaby wymieniać całą tylną belkę? (oby nie...) edit.. kurde nie pokazuje backslash'a [ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2007-07-31 19:40:25 ] |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2008-11-08 18:44:56 Witam wszystkich
I ja wymieniłem te tuleje belki przy okazji wymiany sprężyn zawieszenia (ach te polskie drogi) ![]() Nie obyło się bez spawania w belce gniazd pod sprężyny. Stare tulejki zmasakrowałem przecinakiem, nowe wcisnąłem podobnym przyrządem co tomtu. Koszty Sklep DJParts Wrocław Tulejki 12zł x 2szt Linka 40zł Sprężyny 55zł x 2szt Podkładki gumowe pod sprężyny 6-7zł-szt ![]() ![]() ![]() Wrażenia z jazdy bezcenne ![]() teraz ustabilizował się tył i odzyskałem lepszy ręczny |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2008-11-08 21:21:27
Co do rudej to racja ale na razie brak czasu i chęci. Jedynie co to jakiś czas temu wyganiałem ją z profili zamkniętych, na razie odpukać. Śruba, którą użyłem to M12x180 – 8,8 (lepsza by była z pełnym gwintem) praktycznie śruba mogła by być krótsza ponieważ tulejka ponad połowę weszła ręką. Średnica wewnętrzna pierścienia dociskowego 49 - 50mm (większa od średnicy tulei 48mm), a szerokość jakieś 10 - 15mm, średnica zewnętrzna niezbyt istotna (uciąłem z rury o średnicy 63,7) Średnica podkładki z wypustkami to 53mm może być więcej (ja znalazłem akurat taką – odpad produkcyjny w firmie), grubość 4 - 6mm, grubość wypustek 6mm – lepsze by były 4 – 5mm nie wiem dokładnie. Chodzi o to, żeby jednocześnie wypustki opierały się o tuleję a podkładka o gumę i wewnętrzną tuleje. U mnie trochę zaczęła się wyginać tuleja met-gum w miejscach styku z wypustkami. Podkładkę i wypustki ustawiłem na nowej tulei (jako przyrząd) i szczepiłem U mnie tulejki były trochę w lepszym stanie niż u autora postu, belka przesuwała się w lewo i prawo. |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2008-11-23 20:13:47
Tak, pamiętałem o odpowiednim ustawieniu tulejek, zgodnie z książką serwisową. ![]() I jeszcze jedna uwaga. Ja śruby tych tulejek dokręciłem dopiero jak opuściłem auto na koła. Eliminuje to wstępne naprężenie (skręcenie) gumy w tych tulejkach. |
![]() markus Espero 1,5 DOHC Mikołów | 2009-05-13 07:03:17 Witam
Przymierzam sie do wymiany tuleji. Mam z zwiazku z tym pytanie czy należy wymienić jedna stroną a nastepnie drugą . (chodzi głownie czy nalezy odkręcić śrubę z jednej strony czy można obie). pozdrawiam markus |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-05-14 08:34:36 Masz 2 możliwości wymiany tych tulejek.
Możesz robić każdą stronę osobno bez ściągania beli, lub wypiąć hamulce i ściągnąć belkę. Drugie rozwiązanie da Ci możliwość wygodniejszej pracy i mniej nerwów. Ja kilka lat temu robiłem to pierwszym sposobem, jednak teraz nie zastanawiając się nawet zrzucił bym belkę z auta i wymienił wygodnie na warsztacie. Pozdrawiam i życzę udanej wymiany Kisztan |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2009-05-14 10:46:00
Pod warunkiem bezproblemowego rozkręcenia rurek hamulcowych. Do tego ręczny i później odpowietrzanie hamulców |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-05-14 10:54:10
TAK w 100% zgodzę się z Tobą, ale dziś, będąc bogatszy o doświadczenia, kupując tulejki kupił bym przy okazji 2 rurki hamulcowe (na zapas) za kilkanaście złociszy i nie martwił bym się o odkręcenie starych. |