Fotele kubełkowe do łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem do mojej lądy dwa fotele Bimarco C w kolorze czerwonym



Będę je montował na dniach i może ma ktoś najlepszy pomysł na dopasowanie ich do ŁAdy. Mocowane są od dołu. Nie wiem czy kupować te uniwersalne szyny czy może przerabiać oryginalne ?? Jak wysoko umieścić fotel itd. Pare niewiadomych jest

Rogacek, Fleszer jak to u was jest zorganizowane ?

  
 
pochwal się ile cię ta przyjemność kosztowała!to są nowe fotele czy używki?tak z ciekawości pytam!
  
 
wtrace swoje 3 grosze...
po pierwsze ile masz wzrostu i jaka pozycje lubisz za kierownica.

mi si eudalo kupic fotele momo tanio i zaczela sie zabawa, mam 185 cm i lubie siedziec tak jak nauczyli w szkole i za cholere nie idzie zamontowac kublow na stare szyny, albo za daleko do kierownicy albo kolanami w kierownice uderzasz,
sprzedalem je koledze, jest troche nizszy i jezdzi z podkurczonymi nogami - bo tak mu wygodnie
wycial stare mocowania i dal Ceowniki od progow wewnetrznych do tunelu srodkowego i do tego fotele na plaskowniczkach (mocowanie boczne)
wyglada to fajnie ale ja za cholere tam nie moge jechac za kierownica.

powodzenia w dopasowywaniu

fotele sa dobre do siedzenia ale nie do wsiadania i wysiadania
  
 
Kupiłem używki ale w bardzo dobrym stanie, troszke mnie to kosztowało tak jak za jeden kubeł nowy lepszej firmy

Hmm mam 183 cm wzrostu i w zasadzie budowe "rzymską" krótkie nózki-długi tułów pozycje za kierownicą mam taką nijaką nie lubie być daleko od kiery i nożnych mechanizmów operowania autem (pedałów ) ale też nie za blisko
Coś mi się wydaje ze będe musiał kombinować

Wiem co mnie czeka z wsiadanie i wysiadaniem no i w zime kurtke trzeba będzie zdejmować
  
 
Witam
Marek, najlepiej wytnij oryginalne podstawy do gołej podłogi, bo i tak są nic nie warte, zakup w sklepie metalowym kantrurę 25x25, najlepiej grubościeną i wyspawaj konstrukcję na prowadzenie szyn fotela, w oparciu (poprzez podkładki z blachy 3 mm powiedzmy wymiary 100x100) próg wewnętrzny i tunel wału napędowego.
Pooglądaj sobie u Węgów i Czechów na stronkach "jak hartowała się stal", ups.. miałoby jak ze zwykłej 2105/07 robi się VFTSa
Myślę że nie mocuj fotela całkiem na sztywno, tylko użyj oryginalnych szyn, tak byś mógł przesuwać fotel przód-tył, ale tak ustaw konstrukcję by fotel od razu był cofnięty bardziej do tyłu niż oryginalnie. Szyny w klasykach są i tak podane za bardzo do przodu i nawet taki "kurdupel" jak ja (173), musi cofać fotel max do tyłu, co wyłamuje podstawę z podłogi gdyż 1/3 fotelu wystaje poza nią.
Proponowałbym podspawanie poprzeczek z kantrury dosyć nisko, a dopiero na górę wzdłuzne elementy podstawy pod regulowane szyny, da Ci to możliwość ewentualnego podniesienia fotela, jeśli uznasz że to potrzebne.
Temat przeze mnie głęboko przemyślany, obmierzony, niestety w moim przypadku chwilowo brak czasu na realizację
Powodzenia
  
 
mam identyczne kubly u siebie i mocowalem wlasnie na profile, profile sa przyspawane do progu i tunelu - nic ich nie ruszy, oryginalne mocowanie poszlo do smietnika (zdjatka w profilu) fotele sa przykrecane bezposrednio do profilu, dziurka na srube jest poprostu na wylot (najpierw bawilem sie rozwiercajac wiertlem, potem poprostu kątowka wyciąłem prostokat)

20x sprawdz kladac pod przyciete wstepnie profile deski czy taka pozycja bedzie tobie pasowac, bo potem to przerabiac to masakra...

!mozna wykorzystac ze jest wiecej miejsca i przesunac fotel kierowcy do mostu, tak by miec kierownice przed soba co duzo daje.

EDIT: zdjatka tutaj

[ wiadomość edytowana przez: Soolek dnia 2007-07-03 01:31:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Soolek dnia 2007-07-03 01:33:51 ]
  
 
ok-dzięki Mirek i Solek za pomoc, szczególnie za te zdjęcia od jutra bede kombinował a tak sie prezentują moje kubły po wypraniu i odświeżeniu





  
 
Ja mam na ladowskich szynach. Z jednej strony profil prostokatny-na lewa szyne zdaje sie(bo z jednej jest nizej-zobaczysz jak fotel zdejmiesz) Do tego plaskowniki 2, poprzecznie do szyn.(do ktorych to plaskownikow mam przykrecony stolek)
Ja lubie wysoko, cobym widzial maske-moje sa powiem bardzo wysoko- ale jak dla mnie-ok.(nie wiem czy bym zalozyl kask w srodku siedzac w kuble) Troche bym tylko teraz kierownice przyblizyl, bo jezdze na wyprostowanej rece prawej-i robi sie na sztywno kiera-moje ramie-fotel) i boli w dlugiej trasie.
  
 
Cytat:
2007-07-03 18:21:46, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ja mam na ladowskich szynach. Z jednej strony profil prostokatny-na lewa szyne zdaje sie(bo z jednej jest nizej-zobaczysz jak fotel zdejmiesz) Do tego plaskowniki 2, poprzecznie do szyn.(do ktorych to plaskownikow mam przykrecony stolek) Ja lubie wysoko, cobym widzial maske-moje sa powiem bardzo wysoko- ale jak dla mnie-ok.(nie wiem czy bym zalozyl kask w srodku siedzac w kuble) Troche bym tylko teraz kierownice przyblizyl, bo jezdze na wyprostowanej rece prawej-i robi sie na sztywno kiera-moje ramie-fotel) i boli w dlugiej trasie.



tak sie zastanawiam czy te łądowskie szyny zostawiłeś na swoim miejscu, i do nich dołożyłeś te płąskowniki poprzecznie czy może przeniosłeś pod fotel szyny. Chodzi mi o to czy jak przesuwasz sie do przodu to rusza sie tylko fotel czy całe płaskowniki na szynach oryginalnie zamontowanych.
aha i jeszcze jedno mam pytanie nie wiesz czasem jak wysoki musi być ten profil po lewej stronie, żeby było równo ?
pozdrawiam
  
 
Na tej lewej szynie jest nizej okolo 4-5cm ...ale jesli bedziesz chcial ten fotel zamocowac centralnie nad lewa szyna to bedzie za bardzo z lewej strony...zeby byl mniej wiecej na wprost kierownicy to trzeba go przesunac w prawo kolo 5 cm...ja mam takie kubly jak ty i zrobilem wyzsze wsporniki ktore wspawalem zamiast seryjnych
  
 
Fotel jezdzi z calym rusztowaniem. Wysokosc profilu zmierze zaraz jak pojde do garazu. Aha-polecam plaskowniki poprzeczne krecic na 2 sruby, co by nie mogly sie "katowac" chodzi mi o to ze jak jest na 1dna srube, to moze sie osiowo wokolo niej ruszac-jak wciskam na 100% to sie wszystko czesie bardziej niz zwykle, i sie poluzowalo i stracilo deko geometrie.
  
 
Może ja wtrace swoje 2 grosze, mmmimo, że miałem niezłą rzeźbę ze swoimi fotelami
Możesz użyć Ładowskich szyn, ale samych szyn. Istniejące mocowania do podłogi są do bani. Prawdopodobnie jak do nich założysz kubełek to bedziesz miał niezły leżak. Ja lubie bardziej pionowo, więc zgadzam sie z przedmówcami, lepiej wspawać własne mocowania do progu i tunelu. I do tych mocowań przykrecić bezpośrednio fotel lub fotel z szynami (od Łady) wtedy bedziesz miał regulacje przód-tył.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
można te folteliki rokładać??
  
 
Dzisiaj zamontowałem kubeł w miejscu pasażera
Uzgodniliśmy z Agatą, że jedziemy do ślubu naszą ładą, dlatego dopiero po ślubie wywalam tylną kanape i całą tapicerke. Wtedy pomyśle o wspawaniu mocowań pod fotele. Na razie poszedłem na łatwizne i użyłem ładowskich mocowań. Dodatkowo nie wstawiłem szyn tylko zrobiłem fotel na sztywno. Z lewej strony dałem mocowanie ustawione do góry a z prawej do dołu, wyrównałem w ten sposób idealnie fotel. Regulacja odbywa sie teraz na zasadzie odkręcania 6 śrub . Yano ma racje ! dzięki ładowkich mocowaniom fotel troszke leżakuje ale jak sie przymierzyłem to mi tak pasuje. Ogólnie siedzi sie bardzo wygodnie.

Całość zrobiłem wg takiego przykładu:



a tak wygląda u mnie (na fotkach kubeł troszke jest krzywo ustawiony, póżniej ustawiłem wszystko i skręciłem idealnie - no i Agata chciała bliżej fotel)









  
 
Cytat:
2007-07-04 17:33:48, BA3_CCCP pisze:
można te folteliki rokładać??



Oj, jak widzisz na tych zdjęciach raczej nie
  
 
są wogóle jakieś kubelki rozkladane i z regulacja przesuwu??

aj sa oczywiscie a zax lade przeznaczasz na rajdy??




[ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2007-07-05 03:10:49 ]
  
 
Cytat:
2007-07-05 03:08:10, BA3_CCCP pisze:
są wogóle jakieś kubelki rozkladane i z regulacja przesuwu?? aj sa oczywiscie a zax lade przeznaczasz na rajdy?? [ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2007-07-05 03:10:49 ]



Wybór foteli jest bardzo duży-tak samo jak i ceny. Osobiście mi sie nie podobają kubły które mają regulowane oparcie i są obite w grubą gabke, skóry itp. Wychodze z założenia ze fotel kubełkowy ma być prosty i spełniać swoją rolę. Moje bimarco to fotele sportowo-turystyczne, czyli i do jazdy na codzień i do zabawy. Od przyszlego roku szkolnego bede sie starał startowac, ale na razie w takiich imprezach jak Youngtimer party itp. Bo KJS to dla mnie totalna rozwałka samochodu. wole sie pościgać na torze, placu, lotnisku, niż na rozwalonej części fabryki z takimi dziurami że kołą odpadają Wiadomo ze wyolbrzymiam ale często tak jest.
pzdr
  
 
Cytat:
2007-07-05 03:08:10, BA3_CCCP pisze:
są wogóle jakieś kubelki rozkladane i z regulacja przesuwu?? aj sa oczywiscie a zax lade przeznaczasz na rajdy?? [ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2007-07-05 03:10:49 ]



http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78278

Tutaj masz tzw. "fotele tuningowe" Sparco. Tam sa z rozkładanymi oparciami, ale za to sie płaci... (przynajmniej w przypadku Sparco )

pozdr. Lanc
  
 
no w brzezinach jak byl rajd to to bylo safari tzn kjs to byl niby:

tez chcialem pojezdzidzc na kjs ale nie wiem czy lada to wytrzyma i moja jest jeszcze wogole nie przygotowana ale ponoc zeby licencje zrobic wystarczy tylko dojechac
  
 
No niestety tu sie mylisz bo z tego co wiem to trzeba przed sezonem zgłosić ze będziesz jeździł i zbierał punkty do licencji.A po drugie to trzeba mieć minimum czasy 150 % czasu najlepszego w grupie i ukończyć większość imprez w roku nie pamiętam ile dokładnie.
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale chyba dobrze zapamiętałem.