MotoNews.pl
  

SŁABA316-STKA....ALE AŻ TAK?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem becie 1.6 93/94 e36 zabardzo sie jeszcze nie zorientowałem w modelach i typach silnika.Naprawde jest słaba tragicznie myslałem ze to kwestia regulacji gazu wiec wymieniłem na nowy kom.ster.do gazu krok itd ale co niespodzianka mechanik stwierdził ze nie ma sondy Lambda(oryginalnie)czy to mozliwe?na benzynie jest moze ciut lepiej.Nieoczekiwałem szczególnych osiagów ale poGolfie1.8 to wydaje sie ze niema czym a miało byc 100koni.Czy ktoś moze mi powiedziec o co chodzi czy to jakieś fabryczne ograniczenia?a jak tak to jakie?ciśnienie jest oki wiec gdzies jest obnizona moc może komputer niewiem.Jeżdziłem podobna przywieziona z Niemiec 316 compact i bez porównania .Prosze pomóżcie????Dziekuje
  
 
Powiem tyle, posiadałęm 316 z 95r a własciwie jeszcze posiadam ale już ją pożegnałem szukam klienta. Auto ma przejechane 560 tyś w tej chcwili ale zaden golf 1,8 ani inne podobne auta nie podskoczą, albo równo albo smród wąchały. Ten silnik to nie jest trewawelacja ale swoją siłe ma, nie umiem Ci pomóc technicznie, ale radzę zeby oglądnął twoej auto ktoś kto BMW doskonale zna, a swoją drogą toś ty się nie przejechał tym autem przed zakupem?
  
 
nie wiem co to moze byc ale potwierdzam ze sprawne 100 konne 316 chodzi lepiej niz golf 1,8 90km chociaz na gazie to juz moze byc inaczej.
  
 
No ja wiem że tak powinno być.....ale panowie niby wszystko sprawne silniczek niby nie wykazuje żadnych objawów i co nawet ładnie się wkręca na obroty ale nie ma odbicia to na predkości.I jeszcze co ...na trasie jeśli chodzi o szybsza jazde długo to trwa ale 170,180 ....i może jeszcze coś no ale tak ze stopu do sety tostoi w miejscu....Nie mam pomysłu o co chodzi
  
 
Chmm... Podpowiem, może to się sprawdzić, ałe glowy za to nie daję. Ponoć BMW każde, ma trzy tryby pracy komputera + awaryjny, stadartowo ustawiane są na tryb drugi, jednak w okresie gwarancyjnym, gdy klient narzeka, że auto za dużo pali, że coś jest nie tak itd. przełącza się prace komputera na tryb eco czyli pierwszy, natomiast jeśli narzeka, że auto wydaje musię mało dynamiczne przełącza się komuter na tryb trzeci power, ale jak to się ma w praktyce tego nie wiem. Kiedyś przeczytałem taki artykuł na jakims formum. Ja na twoim mijecu zaczął bym od filtra powietrza, znam przypadek gdzie auto wciągneło go do środka bo był taki brudny i stary i od świec, to wszytko co możesz zrobić samemu tak mi się wydaje. Pozdrawiam
  
 
cześć

mam 316 i z 1990 samochod może nie jest demonem przyspieszania do 100 km/h ale te 100 koni to czuje pod nogą, slinik jest elastyczny,

jedyna wada to:
- klepiący wałek, i zawory





pozdrawiam
  
 
witam, wiesz moj znajomy mial co prawda inny model bmw, ale mial taki sam probilem, mianowicie po zalozeniu gazu oslabla takze na benzynie,stracila cala dynamie jazdy,pomimo ze byl to motor 2l, bylo to spowodowane zmianami w koektorze ktore nastapily po zalozeniu gazu, nie dostawala tyle powietrza co potrzeba rowniez i na benzynie. Mysle,ze po prostu ktos zalozyl strasznie kichowaty gaz do Twojej maszyny,...
  
 
potwierdzam zdanie tomasza u mnie po wymontowaniu mieszalnika od gazu na oko bylo widac ze ograniczal doplyw powietrza co powodowalo ze maszyna na gazie szla lepiej niz na benie, i druga sprawa o ktora niedawno pytalem na forum to most i jego przelozenie, moze silniczek jest ok a masz zalozony most o przelozeniu nieodpowiednim do Twojego silnika...
  
 
dopisuje dalej, że jest to wina(wg mnie) mieszalnika, nie trzeba go wywalać bo swoje zadanie spełnia, tylko co jakiś czas trzeba go odpowiednio przeczyścić, ostatnio mój ojciec zrobił tak z dwoma autami na gaz, oba niesamowicie ożyły, każdy gazownik to zrobi(sam nie próbowałem) jeśli dobrze pamiętam to ojciec zapłacił 80zł za przeczyszczenie i jakieś uszczelki. Oprócz tego w instalacji gazowej jest jakaś membrama(fachowego terminy nie pamiętam)która z czasem musi być wymieniona bo pęka i ulatnia się gaz minimalnie, auto potrzebuje większej dawki gazu, więcej pali itd. pozdrawiam
  
 
nie do konca tak to jest ze przeczyszczenie pomaga poprostu czasami fizycznie jest zabudowana/zwezona przestrzen na powietrze w ukladzie dolotowym wlasnie przez mieszalnik, oczywiscie to raczej w przypadku nieprofesjonalnego zalozenia ale takich "fachowcow" wkoncu nie brakuje...
  
 
Mam 316 taka jak ty, lecz bez gazu. Demon przyspieszenia to nie jest, ale na wysokich obrotach nie jest też tak tragiczne. To zależy czym wcześniej oczywiście jeździłeś. Co do prędkości max. to na budziku miałem 205 na płatnej autostradzie z Krakowa (pewnie licznik oszukuje, bo fabrycznie ma chyba 196). Ale tak do 160 - 170 przyspiesza w miarę żwawo.
  
 
Naprawde dzieki za wasze opinie.Przychylam się do zdania mówiącego,o złej ingerencji instalacji gazowej w układ dolotowy powietrza musze to sprawdzic.Poza tym juz jeden kumpel uczulał mnie na sprawdzenie działania przepływomierza powitrza.Ale napewno niepoddam sie tak łatwo i może bez dużych kosztów troche powalcze bo to naprawde ładna benia a jak sie prowadzi...normalnie jak po szynach coś wspaniałego apropos założyłem jej na lato aluminiowe felgi 16"org bmw(takie dostałem przy kupnie)z nówka oponami205/55co napewno nie wpłyneło nazwiekszenie dynamiki ale uwierzcie mi że ruszyłem mój temat bo naprawde mimo wszystko to za mało,nie chciałbym zeby ktos sobie pomyslał ze ja "kto wie co wymagam od1.6" Jeszcze raz dzieki heja!!