Słabe działanie układu hamulcowego w PUG 405

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam problem ,otóż moj pug 405 od dłuuuuższego czasu bardzo słabo hamuje , poki to byl samochod ojca to mnie to malo interesowalo , mowilem mu a on nic. ale teraz jak go dostalem to bardzo drazni mnie słabe hamowanie. test u diagnosty wykazal ze tyl to prawie wcale nie hamuje a przod jest bardzo słaby. nie wiem gdzie szukac przyczyny. wczesniej myslalem ze wymiana płynu hamucowego da jakies skutki ale nic z tego. moze servo ?? a moze cos innego . aha rok temu wymienilem tarcze na nowe i klocki na nowe hamulce byly super poki klocki sie nie dotarły.

z gory dziekuje za podpowiedzi .


Pozdrawiam .
  
 
Zima idzie więc jak znalazł......
Ale powaga, sprawdzanie serwa. Przy wył. silniku podpompować pedałem i trzymając naciśnięty zapalić silnik. Pedał powinien trochę pójść w dół. Dalej sprawdzić szczelność węża od silnika do serwa. Tył spróbuj odpowietrzyć z obciążonym bagażnikiem. Albo z zestawem głośnomówiącym na tylnej kanapie [żona+teściowa].Podobno wtedy korektory siły hamowania się coś tam.... Do bębnów chyba zaglądałeś. Klocki z przodu bym obejrzał czy jakieś szkliwo się nie tworzy ale wtedy by hałasowały. Pozdr.
  
 
tylne przewody elastyczne moga byc niedrozne.

inna mozliwosc - zatarte tloczki - jak masz z tyl tarcze, to zapewne masz jeden i drugi problem - o ile dawno nikt tam nie zagladal....
  
 
dziakuje za zainteresowanie tematem.

z tyłu mam bębny a z przodu tarcze najprostrzy model nie wentylowane.

od poniedzialku zaczne sprawdzac to co wymieniliscie moze sie poprawi , a co do tego uklady regulujecego sile hamowania z tylu to mogl sie popsuc ?? , mozna go wywalic ewentualnie czym to grozi.

jeszcze raz dzieki za pomoc .



  
 
Korektor siły hamowania tylnej osi raczej jest elementem niepsującym się. Czasami wymaga regulacji. O ile wogóle jest takowy korektor w tym aucie (np. Fiat w niektórych modelach nie montował korektora tylko kryzy na przewodach hamulcowych przy samej pompie hamulcowej). Wymontowanie korektora może się objawiać zarzucaniem tyłu przy hamowaniu w zakręcie lub na słabo przyczepnej nawierzchni.
  
 
sprawdzilem servo tak jak pisaliscie .

podpompowalem hamulec na postoju ze zgaszonym silnikiem tak ze byl twardy i nie sciagajac nogi odpalilem silnik , i pedal wszedl w podłóge jakies kilka cm.

wiec chyba przyczyna nie lezy po stronie serv'a . jak cos wyczaje to napisze ...

wielkie dzieki za pomoc.