| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-19 20:36:00 Witam..., od jakiegos czasu przymierzam sie do zmiany silnika, w mojej 2107.. rozważam do jakiegos czasu kilka opcji..
przypomne, w rachube wchodzi: remont i rozwiercenie na 1600 posiadanego silnika 1500, montaz Dohc, lub innego fiatowskiego silnika np 90 KM od regatty, zakup innego silnika ok 90-100 KM np. od VW najbardzoiej jednak kusi mnie opcja wygrzebana na węgierskiej stronie opcja przeróbki aktualnego motoru 1300, z przeróbką go na długi skok, i skrócenie korbowodów.. i tu najwazniejsze pytanie, ze stronki wegrów, nie do końca wynika, jak skrócić te korbowody!! moze ktoś kolegów ma pojęcie gdzie i za ile można to zrobic? i co sadzicie o tej opcji. ? przypominam ze chodzi o silnik 1300, tłok 79 mmm i zastosowanie wału o skoku zamiast 66 mm, 80 mm, od silnika 1500/1600, i skróconych korbowodów http://ladaclub.hu/english.html Racing Modification, short-rod engine |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-19 23:10:03 Witam... przeróbka 1300 na 1600 ma jedną wielką zaletę... albo kilka zalet.. nie zmieniam nr silnika, dalej place mniejsze OC i mam duzo wiekszy stopień spreżania... , normalne planowanie głowicy niewiele chyba daje.. ten 1600 bedzie miał dalej nedzne 8,5 :1, ato co chciałbym zrobić daje mi od razu prawie 11 jeśli chodzi o kucie, to zrozumiałem, że trzeba rozgrzac dobrze cały trzon korbowodu, tylko jak złąpac długosc?... prasą? czy jak?.. |
Franc SYMPATYCZNY GOŚĆ była 2107, teraz Gol ... Gdańsk | 2003-09-19 23:20:35 Mirek, co prawda juz mi o tym mowiles i zycze ci powodzenia zeby ci sie udalo co kolwiek postanowisz. |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-20 00:09:33 Dzięki Paweł, pewnie tak zrobie... sknuję list, a przedtem jeszcze przeszukam posty, ew, poszukam na szrotach korbowody od regatty ...
na razie bede sobie spokojnie kompletował jakiś motor, z tych co mam..., a może cos ładnego trafi się po drodze.. po rozwazeniu za i przeciw, doszedłem do wniosku, ze chce miec motor o mocy rzedu 80-90 KM... momencie ok 120Nm.. w Toscanie miałem taki "policyjny" 1600.. lekko podrasowany, jej pierwszy właściciel kupił tem motor w rosji, Toscaną jeżdziło sie wspaniale, potem miałem zawsze 1500, zawsze remontowałem silnik, i byłem zadowolony, teraz z tym 1300 na dodatek na gazie, to porazka...zarówno w miescie jak i na trasie.., zdecydowałem jednak, że lepiej zrobić ładowski , czy fiatowski, nie chce mimo wszystko zadnego VW, jakoś mi to nie pasuje do Łady |
pawel_krakow | 2003-09-20 18:11:05 Z tym blokiem to racja - o ile dobrze pamiętam węgrzy doradzali fleszerowi żeby nie planował głowicy tylko zebrał troszkę z bloku silnika.
Paweł |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2003-09-20 22:10:16 ! wszystko wyglada tak:
1) rozwiercenie silnika z 1500 na 1600 jest ostatnia mozliwoscia- to znaczy: rozwiercasz cylindry do 79 i robi ci sie niecale 1.6- ale NIGDY wiecej nie zrobisz juz szlifu w tym bloku, a wiadomo ze moze cos nie wyjsc, albo bedziesz chcial zrobic kolejne 200 tysiecy. Poza tym, grozi to pekniecie, albo wrecz wybuchem, kanalow chlodzacych w bloku silnika. Ale jednak tak ludzie robia-np. p.Inzynier-Autolada(ale on przypominam cale zycie z ladami) 2) Moim zdaniem lepsza sprawa- to jest wsadzenie do silnika 1.3 walu o wyzszym skoku (1.5), a nastepnie skucie korb. Jak rozmawialem z wegrem, to mi mowil, ze oni korby zanosza do kowala(dokladnie mi powiedzial tego co robi podkowy dla koni), ktory to kuje, przez co robia sie krotsze(a szersze w jednym miejscu-gdzies musi sie material schowac)Mysle ze w opisie na wegierskiej stronce, jesta napisane o ile skuc korby. Dla mnie to bylo NIE DO UWIERZENIA- a jednak mozliwe- na wegrzech na zlocie, gosc mi pokazal oryginalna korbe i ta skuta(w sumie nie wiele, ale zauwazalnie) Pytam sie go, ze przeciez to jest niemozliwe zeby te korby byly proste pozniej!!! A on mi na to ze jak krzywo wyjdzie, to przy pasowaniu do cylindra(z tlokiem) poprostu sie wygina korbe!!! O tym mi mowil juz moj wujek ze to przy normalnym szlifie walu i osadzaniu, moze wyjsc krzywo i trzeba korby giac! Jest to SUPEROWE rozwiazanie, zarazem najtansze!(I tak jak sam mowisz dalej ten sam silnik, numer na nim, oc, urzedy etc.) Wegrzy bardzo sobie chwala! 3) sprawa planowanie glowicy. nie jest to dobry pomysl do konca(a juz w rzeczy samej maksymalne jej szlifowanie) Po pierwsze ta sama spiewka co z rozwiertem 1.5 do 1.6 bliskosc kanalow wodnych, moze spowodowac uszkodzenie glowicy, badz pekniecie, lub wybuch -KANALY CHLODZACE. Poza tym wegier mi tlukl do glowy ze smarowanie bedzie mniejsze i mozna wszystko zarznac. Po kolejne, Bastek-nasz klubowicz kiedys tlumaczyl mi ta sprawe, ze po planowaniu zwlaszcza duzym, glowica sie "ZAPADA" i trzeba stosowac specjalne"wsporniki" zeby sie nie zapadla. Dreczylem Wegra(za co jescze raz przepraszam) przez pol nocy o to wszystko, i powiedzial mi na koniec, ze nalezy PLANOWAC (szlifowac) blok cylindrow z gory. NA KONIEC NALEZY PAMIETAC ZE PO TAKICH PRZEROBKACH MOZE SIE OKAZAC ZE MUSISZ MIEC TLOKI Z "KIESZONKAMI" NA ZAWORY, BO MOGA NAPIERDZIELAC ZAWORY W TLOKI! Niech to ktos wreszcie spisze i wrzuci na klubowa, bo mi sie nei chce tego 4 raz pisac na nowo Dzieki |
Yanosik ŁADZIARZ ![]() Lanos Schneidemühl | 2003-09-21 13:33:10
7 mm No i oczywiście trzeba zrobić remoncik silnika (szlif cylindrów, nowe tłoki). |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-09-21 22:55:04 Mam z 1300 zrobione 1700. Pomysł był dobry, ale trudno o dobrego wykonawcę . Namęczyłem się z tym silnikiem i jeśli dołożyć koszty holowania, lawetowania, wysyłanie silnika do naprawy i kłopoty z brakiem samochodu stojącego u MISTRZA to teraz wolałbym tańszy swap na dwulitrowe z fiata lub audi. Można kupić na złomie silnik 2,0 z rachunkiem na 1,3 i dalej jeździć za mniejsze OC...
Chociaż oryginalny ładowski silnik ma swój urok i takie volksdojczowanie łady trochę mnie brzydzi. Polecam kontakt z Godulą, może ma na zbyciu takie korbowody i wał korbowy. Na oryginalnych tłokach 1,3 , zmieniając korbowody i wał korbowy i doprężając odpowiednio motor bez trudu osiągniesz te 90 KM i ok. 125-135Nm momentu. Podejrzewam jednak , że Godula zaśpiewa ok. 1000-1500 zł za części. Facet co mi robił ten motor powinien smażyć się w piekle , dlatego nie podam jego namiarów bo nie zasługuje na darmową reklamę... |
pawel_krakow | 2003-09-21 23:03:14 Ja sie tam chyba kiedys przejadę do Goduli pogadac na temat jego możliwości zrobienia solidnie silniczka. Spróbuje sie dowiedzeć również o czesci i ...ceny.
Może będą do przełknięcia?? Paweł |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-22 22:16:33 Witam, jestem w komfortowej sytuacji, mam 2 motory 1300 i jeden 1500, plus zapasowy komplet korb, wał 1500, głowice.
dlatego zdecydowałem po rozważeniu za i przeciw, jednak robić mój 1300, na czas remontu założe sobie np. 1500 , a tym moge się pobawic, boje się rozwiercac 1500 ma 1600 ze wzgledu na grubość scianek, nikt nie potrafi do końca powiedzieć, czy blok 1500 i 1600 jest ten sam... jedyny problem to te korby ale szukam jeszcze takich od fiata... od miesiąca szukam po złomach i warsztatach jakiegoś fiatowskiego silnika 90-120 KM i na nic nie trafiłem.., a motoru od VW nie założe ze wględów ideologicznych .. więc klamka zapadła, robię na poczatek 1500 z kombiaka, a na spokojnie potem mój aktualny motor na 1600 dziekuję wszystkim kolegom za odzew i cenne uwagi.. a niektórzy niech sie boją, bo moge jeszcze dręczyć ich pytaniami... |
pawel_krakow | 2003-09-22 22:22:04 Sherrifnt??
To ile ty masz tych ładzianek - dwie???? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-09-23 00:09:04 Mirek ma dwie łady 2107 1300 i 2104 1500 Fajnie ma sobie. Mirek, ja służe pomoca, bo z checia bym zobaczyl jak wyglada motor od srodka, a cos czuje, ze dodatkowe rece ci sie przydadza |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-23 00:35:15 Mam jeszcze Kombi 2104, jak pisze Leszek, ale karoseria w kiepskim stanie, cały czas się zastanawiam, czy remontowac..., na razie nie wyrejestrowałem..mechanicznie była sprawna do końca, z niej mam skrzynie 5 biegowa , nie miałem sumienia odstawic na złom... spróbuję na wiosnę wyremontować, jeśli nie to mam silnik, i troche podzespołow do wykorzystania, ew do oddania, jesli ktoś z klubu bedzie coś potrzebował..
Leszek, bardzo chetnie. niedługo bede zaczynał walkę z motorami.., acha... mam dla Ciebie te ciegła, woze je przy sobie jak z moim sie uda ten nr z zmiana pojemnosci, to możan robić następny... chciałbys mieć z 90 kucyków w bolidzie?.. |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-09-23 09:29:28 Mirek, pytanie!!! Jasne, ze chcialbym miec te 90 rumakow!
Ale, anprawde z mila checia nawet podawalbym ci klucze, bo chce sie troceh pouczyc co i jak tam jest w tym silniku. |
bernard_krk SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 360 Kraków | 2003-09-23 22:21:57 Szkoda, ze w krakowie nie ma takich samozwanczych mechanikow, klubowiczow A moze jednak sa? Pozdro. |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-09-24 01:53:12 Witam... oj są ... np. Perzan to kopalnia wiedzy, jego posty to rzetelna wiedza i doświadczenie, jak tylko pchne sprawę do przodu podziele sie z klubowiczami swoim doświadczeniem... |
Bartek-Lodz SYMPATYCZNY GOŚĆ 2xLancia Kappa 3.0 V ... Łódź | 2003-09-24 14:40:16 Przeróbka silnika 1.3 nie jest aż taka skomplikowana, dajesz głowice do przerobienia (zawory bardziej na płasko, i trochę większe) kupujesz u Świątka wałek sportowy+dźwigienki+sprężyny
aparat zapłonowy bezstykowy z modułem, wolny dolot (albo dobry filtr sportowy) - dolot zimnego powietrza, wydech (4:2) ze strumiennicą naddźwiękową i tłumikiem przelotowym (wydech o średnicy 50mm) i do tego koło zamachowe od Łady 1.5 - a to po to aby podnięść moment obrotowy, lepiej mieć 5 KM mniej i o wiele większy moment - jest to szczególnie dobre przy jeździe w mieście. Do takiego kompletu dobry olej (PENZOIL 10W40) dobre pierścienie, uszczelniacze i dobrą uszczelke pod głowice-naprawde dobrą i można jechać na miasto pownerwiać ludzi. |