Uniwersalna sonda Lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z was odważył sie zamontować coś takiego zamiast oryginalnej? Z EPC wynika, że nawet Omega automat ma inny typ sondy niż manual. Jak więc ma się do tego sonda uniwersalna. Dodam jeszcze, że oryginalna sonda = 500zł, uniwersalna = 70-200zł (Allegro)

Więcej uniwersalnych:
Allegro
  
 
O ciekawy temat. Ja mam obie sondy do wymiany. Czy jest ktoś, kto testował te "uniwersalne"? A może jest odwazny kto sróbuje
  
 
Mam znajomego który twierdzi że jeździ na sondzie 4 przewodowej a ma podłączone tylko 3 kabelki, w Oplel Omega A Caravan.
I że właśnie kosztowała koło 80 zł

Ponoć na warsztacie jemu tak założyli i działa, więc pewnie jest to możliwe.
Pod samochód nie wchodziłem i nie sprawdzałem (ale mam zamiar)

Pozdr.
Gryzzly.
  
 
Należałoby się trzymać oryginalnej ilości kabelków w sondzie, wtedy wiadomo, że wszystko będzie OK. Ale jak ktoś się zna, to można wstawić inną i inaczej podłączyć, bo tak właściwie, to najważniejsze są tylko 2 kabelki podające sygnał pomiarowy składu mieszanki. Pozostałe 2 (zazwyczaj szare) to grzałka sondy, która pozwala jej wcześniej zacząć pracować.
  
 
O to to. A sonda z grzałką ma czasem 3, czasem 4 kabelki. To zależy od tego czy masa podana jest kabelkiem, czy brana z rury wydechu. Tak więc ilość kabelków jest sprawą drugorzędną.

Najważniejszy parametr sondy to zakres napięciowy. W Omedze (przynajmniej w B) jest to 0-1V.



[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2004-07-15 12:44:32 ]
  
 
O to to.
  
 
Radziecka nauka zna takie przypadki..... generalnie wszystko co jest uniwersalne jest do dupy. Tak bynajmniej życie pokazuje.

Pozdrawiam
  
 
Tylko klej do wszystkiego jest do niczego. Ja założyłem uniwersalną i jest OK od 2 lat. Najważniejsze jest to co pisał Kartos,czyli zakres napięciowy.Czwarty kabelek to masa, bo wydechy często nie mają masy i firmy zabezpieczają się w ten sposób przed jej brakiem.
  
 
ManiekG, jak rozumiem zalozyles sondy 4przewodowe? Jakiej firmy? Odczowasz jakies roznice w pracy silnika, zuzyciu paliwa?
  
 
Witam wszystkich!

Ciekawy temat.
Ja też mam "podobno" niesprawną sondę.
Czy ktoś wie jak "domowym sposobem/bez podłączania do kompa" można sprawdzić sondę i czy to jest możliwe?

Nie wierzę mechanikom.
  
 
bez kompa zwierasz styki na złączu diagnostycznym i śmigasz liczyć mignięcia lampki
  
 
Planuję wymianę sond bo mam lekkie przydławienie po gwałtownym wcisnięciu gazu.
Kupiłem sondy uniwersalne. Założyłem i kompletna dupa - na benzynie jakoś jechał, chociaż gorzej niż na starych. Na gazie zrobił się mułowaty i gasł na wolnych obrotach co nigdy mu się nie zdarzało na starych sondach. Czym prędzej je wywaliłem, zamontowałem stare i z ulgą stwierdziłem, że znów jeżdzi...
Co ciekawe, jeżdziłem przez kilkadzisiąt kilometrów (testowo) z odłączonymi sondami i poza świecącą kontrolką niczym się nie różniło od jazdy na starych sondach. Ciągnął poprawnie, nie gasł i pracował równo.
  
 
Temat zaiście ciekawy...

Swoją Omę mam krótko ale więc nie jestem specem...

U mnie tylko czasem na benie zapala się kontrolka od sondy chyba. Taka pomarańczowa (wygląda jak silnik [lub coś w ten deseń] z piorunkiem). Jak przełącze na gaz to jest OK.

Pozro
Sennin
  
 
Właśnie kupiłem uniwersalną sondę na allegro.
Czekam na wysyłkę...

Aktualna sonda daje super napięcia... dodam gazu to napięcie leci w okolice 0V, komp uważa to za ubogą mieszankę i dolewa paliwa... super zapaszki bogatej mieszanki z wydechu... łeee...

Allegro - uniwersalna sonda lambda

W omie mam 3 przewodową a ta uniwersalna jest 4 przewodowa.
Wiem jak to podłączyć.

3 przewodowa............... 4 przewodowa
czarny...........................czarnym
biały..............................biały
biały..............................biały (ponąć nie ma znaczenia, który biały z białym, grzanie sondy)
.....................................szary ---> do masy autka

mam nadzieję, że do końca tygodnia zmienię
w sobotę w Sobieszewie zobaczymy jak to działa...



[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2004-07-28 13:35:21 ]
  
 
Właśnie dokładnie te sondy kupiłem! Jak zamontujesz to daj znać jak się sprawuje.
  
 
czy moglby ktos podpowiedziec jak podpiac uniwersalna sonde do x20xev sa w niej 2x bialy , szary i czarny , w orginale bialy, zolty,czerwony,czarny
  
 
Art, nie kupuj sondy uniwersalnej do x20xev skoro możesz kupić oryginalną za stosunkowo niewielkie pieniądze!! Wiem że w serwisach to mają ceny z kosmosu i za taką sondę krzyczą nawet 500 PLN?!!! Ale jedż na najbliższą ci dużą giełdę samochodową i napewno kupisz oryginalną do ok 200 PLN. Ja ostatnio byłem na giełdzie w GLiwicach i przypadkiem odkryłem gościa z sondami który miał oryginały GM do x20xev po..160PLN podejrzewam że delikatnie może by zszedł jeszcze z ceny! Tak więc LUDZIE NIE PRZEPŁACAJCIE skoro nie można kupić taniej oryginalne części trzeba się tylko wysilić i poszukać troszeczkę tymbardziej że sonda lambda to taka część z którą nawet uszkodzoną można jeździć a samochód nie jest unieruchomiony. Pozdrawiam Cezik.
  
 
jakie sa objawy przy walnietej sondzie w c20ne?
  
 
no widzisz juz troche za pozno , lepiej napisac posta wczesniej a pozniej kupowac wyczytalem na forum ze mozna zastosowac wlasnie uniwersalna i spoko chodzi i teraz mam problem bo przerobilem juz wtyczki co na upartego jest odwracalne.Ale ostatnio zaczela palic jak smok i zrobila sie malo zrywna i na benie czasami palil sie check na gazie nie.Jak mi zakladali Gaz mowili ze jakies tam bledy daje od czasu do czasu.Teraz auto z odpieta sonda rzwawiej jezdzi niz z ta stara tylko ze sie swieci check.Ale wole zamontowac bo nie wiadomo co sie moze stac jak nalapie bledow.Nie chce mi sie klemy odpinac do resetu .Studiuje schemat i nie widze tam sondy , w oznaczeniach.Nie chce ryzykowac na pale.Mierzylem na zlaczu to tylko doszedlem gdzie jest 12 V i chyba 5V o dziwo masy na wtyku nie znalazlem

[ wiadomość edytowana przez: art23 dnia 2005-04-13 23:39:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: art23 dnia 2005-04-13 23:40:20 ]
  
 
Witam
w trzy przewodowych sądach masa jest na obudowie