| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fever Ford Mondeo 2.5 V6 G ... Wrocław | 2005-04-26 10:03:57
Z tego co piszesz jednoznacznie wynika ze chyba masz uwalony wskaznik w kabinie - czyli jeden z czujnikow na termostacie nie dziala poprawnie - Bo w kaibinie jest cieplo, chlodnica ciepla, wentylator sie zalacza wiec wszsystko dziala - a klamie ten czujnik odpowiedzialny za wskazanie w kabinie. To tylko takie moje malo fachowe zdanie - ale akurat teraz tez sie interesuje tym tematem. |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2005-04-26 10:52:29 najprawdopodobniej pada czujnik temperatury, koszt ~23PLN, do wentylatora jest inny, więc tam jest OK. Aby sprawdzić sprawność wskaźnika, zdejmij przwód z czujnika i zewrzyj go do masy. Powinieneś mieć 0 lub FULL, hmmm nie pamiętam. W każdym bądź razie jedno ze skrajnych położeń. Ewentualnie w ogóle zdjęty sprawi że się całkiem wychyli ![]() |
Baast Escort Kombi Łódź | 2005-04-26 12:31:43
Przetrenowałem to u siebie tyle że wskazówka po przejechaniu kilku km właziła na czerwone pole. Myślę przegrzewa się, wymieniłem termostat, włącznik wentylatora i nic. Okazało się że kłamał czujnik od wskażnika w kabinie(notabene był od innego silnika) |
Baast Escort Kombi Łódź | 2005-04-26 12:55:24 Wkrecony jest w głowicę z przodu na lewo od termostatu. Dochodzi do niego przewodzik z gumową fajeczką. Ostrożnie przy zdejmowaniu owej bo jak jest skruszała to można ją uszkodzić. |
leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-04-26 12:58:05 wykręcany kluczem fi 12 lub 13? znalazłem coś takiego, strach dotykać, a cena nowego jaka jest? |
Baast Escort Kombi Łódź | 2005-04-26 13:01:27 Oryginał ok.80PLN, zamiennik EPS 18-23PLN(czarny) |
leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-04-27 10:58:49 Ciąg dalszy... zdemontowałem co nieco. Przeczyściłem styki i kableki. Temperatura silnika jest już wskazywana w zegarkach, tak więc czujnik w głowicy jest ok. Ale wiatraczek wciąż mi się załącza... ot tak, w połowie skali temperatury "norm", kręci 10-15 sekund i milknie na kilka minut. Czy za drugi czujnik odpowiada coś, co można samemu wyregulować? Czy może przyczyną być awaria tego czujnika od chłodnicy, że wiatraczek się załącza? |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-04-27 22:54:05
z tego co tutaj napisałeś to wszystko jest dobrze wiatraczek chodzi aż zbije temperaturę do 90 stopni (jak dobrze pamiętam) |
leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-04-28 07:41:06 w takim razie, jaka musi być temperatura, żeby wskazówka weszła na czerwone pole? bo włączanie się wiatraka w połowie skali to chyba trochę przesada, co nie? ale i tak lepsze to, niż zwalony termostat i wskaźnik na raz, które w poprzednim autku zagotowały mi silnik na amen |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-04-28 22:40:22
załączanie sie wiatraka w połowie skali jest normalne
u mnie niestety cos jest nie tak z czujnikiem temperatury i wskazówka dochodzi do czerwonego pola (kiedys było ok ) , a czasami stoi w połowie, musze czujnik sprawdzić
wentylator powinien załączac się przy temperaturze 99stopni wyłączenie przy 94 |
hetty Ford Escort MK IV Racibórz | 2005-04-29 13:28:12 Strasznie poszukujesz problemów...
Wiatrak przy chłodnicy kręci się wtedy, kiedy auto STOI, bo jak jedzie, to go chłodzi pęd powietrza i wiatrak już do niczego potrzebny nie jest. Zwróć uwagę, że silnik najbardziej męczy się i grzeje w miejskich korkach, gdzie jest często na obrotach a rzadko ma jakąś prędkość - wtedy wiatrak się kręci. Jak auto jedzie, to w niego dmucha. Taki dmuchawiec się robi, i to dmuchanie działa tak, jakby kręcił się wiatrak na stojąco - po prostu chłodzi płyn w chłodnicy. W moim pojeździe wskaźnik temperatury jeszcze powyżej połowy skali nie doszedł... a, pamiętaj jeszcze, że pewnie masz płyn chłodniczy w ukłądzie, a nie wodę. I on zapewne inaczej się grzeje, niż woda |