| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-04-21 09:27:13 Wczoraj mierzyłem sobie kompresje w swoim silniku, gdyż zauważyłem spore ciśnienie które jest w skrzyni korbowej, jak na dłuższą chwile przytkam palcem wylot z odmy to ciśnienie jest takie duże że przez bagnet wylewa sie olej.
silnik temp ok. 70 st Próba 1:----- proba oilejowa 1-----7--------8.5 2-----7.7------8.7 3-----7.3------8 4-----6.2------8.2 Po wykonaniu ośmiu pomiarów zauważyłem że to ciśnienie jest bardzo niskie, podejrzewałem że zbyt słabo lub niedokładnie docisnąłem gume do otworu. Postanowiłem wykonać drugi pomiar, przejechałem ok. 5 km dla opróżnienia silnika z tego oleju i wykonałem drugą próbe. Kóra moim zdaniem jest bardziej wiarygodna ale wyniki troche niesamowite: Rozrusznikiem kręciłem za każdym razem tyle samo ok. 4 sec. Próba2 ------------proba olejowa 1 ----- 10----------9.7 2 ----- 10.5--------10.2 3 ----- 9.5----------9.5 4 ----- 9.7----------9.3 NAjbardziej zastanawia mnie jednak czy nie było wpływu tej pierwszej próby olejowej na drugą próbe, może w czasie tych 5 km ten olej sie ładnie rozprowadził..... Chiałbym poznać waszą opinie o tym silniku i o pomiarach. MAm jeszcze jedną uwage na tych rysunkach widać że pomiar zaczyna sie przed skalą .... czy powinienem dodać do wyników te ok. 0,5 atm czy raczej nie ?? [ wiadomość edytowana przez: Aristo dnia 2004-04-21 09:33:02 ] |
Analyzer Polonez Caro Warszawa | 2004-04-21 09:33:37 a może pierścionki odmówiły współpracy |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-04-21 09:38:31 no wg mnie to silnik jest w stanie dosc niezlym, jednak powoli zużyte pierscienie daja o sobie znac. spokojnie przjedzie jeszcze ze 40tys ale potem niestety moze czekac go juz tylko remont
aha, spokojnie mozesz dodac te pol atm co jest przed skala do wynikow pomiarow |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-04-21 09:49:53 pierwsza dziwna rzecz to własnie to że w drugiej próbie ciśnienie po dolaniu oleju jakby zmalało;
natomiast druga; skąd to ciśnienie w skrzyni korbowej ??? (czyżby uszczelniacze na zaworach) ??? |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2004-04-21 10:16:48 nie, wlasnie zyrzyte pierscienie puszczaja |
![]() Radzio75 Polonez caro + Warszawa | 2004-04-21 11:23:51 Jaka powinna być kompresja w silniku 1.6 po kapitalce? |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-04-21 22:47:34
Jeśli chodzi o pomiary to raczej wszystkie były wykonywane w takich samych warunkach ... przed samą próba przejechałem jakieś 5 km ... silnik był rozgrzany do ok. 90 st C specjalnie spieszyłem sie żeby jaknajmniej wystygł podczas wykręcania świec .... a przy próbie olejowej hmmmm może troche ostygł ale ile silnik wystygnie w ciagu 5 minut ... bo tyle trwało 8 pomiarów chyba nie aż tak bardzo ... akumulator jest raczej sprawny ... powiem wiecej ma niecałe pól roku i naprawde bardzo dobrze kręci .... specjalnie szczególowo starałem sie opisać cała procedure pomiarów ..... silnik to 1.5 AB - Wzmocniony jeśli chodzi o przepustnice oczywiscie że była na full |
M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2004-04-21 22:57:41 Ja takze mierzylem kompresje w swoim fiacie..tyle ze moj silnik nie byl taki goracy..ale nie byl tez calkiem zimny..a kompresja byla taka:
1-11,0 2-9,5 3-11,5 4-11,5 Wniosek: trzeba wymienic uszczelke glowicy oraz uszczelniacze zaworowe no i szlif glowicy |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-04-23 09:48:58
to dotyczy twojego silnika, czy mojego ???? bo nie wiem |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-29 21:33:46 odświeżam temat...
Jak lepiej robić pomiar kompresji, na zimnym czy goracym silniku? Za zimnym przemawia: - metal zimny, wieksze odstepy miedzy elementami, berdziej wiarygodny pomiar. - gorący silnik sie uszczelnia i nie wychodzą w praniu niektóre brudy. za gorącym silnikiem przemawia: - to ze nagrzany silnik to naturalne środowisko jego pracy, 95% czasu silnik pracuje jako ciepły/gorący jakie jest wasze zdanie? |
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2005-03-29 21:49:25 ja jakis czas temu mialem na zimnym:
14 14 13 14 |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-03-29 21:54:43 na zimnym to znam jedna osobe ktora uwazala ze te pomiary do czegos sie przydaja - to niestety byl mechanik - proby na goraco nie uznawal wcale a jak mu powiedzialem ze sa i takie maszyny w ktorych zaworow nie mozna nawet na zimno ustawic to zrobil gały jak żaba
wiec ja mam takie pytanie - a po co na zimno robic ?? czy Twoim zdaniem moze wyjsc co?????? coś będzie dzwonic co nie dzwoni na gorąco ?? panewki?? zaworki?? bo ja nie wiem po co na zimno |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-29 22:32:23
dlatego pytam... dzieki za opinie |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-04-01 15:10:34 Dziś byłem u znajomego mechaniora i zrobiłem pomiar kompresji w cylindrach:
12 12 11 10,5 Moim skromnym zdaniem jest leki przedmuch pomiędzy 3 a 4 cylindrem i wskazuje to na walniętą uszczelkę. A co wy sądzicie? sciągać głowice? |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-04-01 21:38:37
Czyli co nie zdejmować głowicy? |
Domel Miłośnik FSO [i], VW Passat Toruń | 2005-04-02 16:23:21 U mnie kiedyś było 10 10 8,5 10. Potem się okazało że w trzecim garku był pęknięty tłok ![]() |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-04-02 16:40:47
powiem tak... głowice zdejme bo wydaje mi sie ze troche boryga dostaje sie do oleju. a jak mam juz takie podejrzenie to wole dmuchac na zimne. poza tym chce wymienić uszczelniacze zaworów i pozbyć sie wycieku oleju z pod głowicy z pod kolektora ssącego. |