Porównanie retoryczne..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako nieopierzony własciciel omy chciałem zasięgnąc Waszej drodzy forumowicze opinii. Minęło juz 8 miesięcy mojej degustacji Omegi B. Auto będące kiedyś niedoścignionym marzeniem stało się moją właśnościa i sprawia swoją jazdą prawdziwą radość i dumę /choć to nieskromne/.Pytanie moje i prośba nie dotyczy bynajmniej problemów czy żali ale waszej opinii.Auto moje to wersja podstawowa z silnikiem 8 zaworowym 2 litrowym o oznaczeniu x20se. Nie mam do silnika zastrzeżen.Pali normalnie od 8 do 12 , oleju nie bierze i nie ma humorów.Pomijam incydent z przepływomierzem ale to ryzyko wkalkulowane.Otóz jedyna rzecz bedąca przedmiotem moich rozważań to moc owego budzika. Po prostu czasem mi jej brakuje w miescie choć mam pełną świadomośc, że w tej opcji to nie wyścigówka ale rodzinny dyliżans.
Przy moich ograniczonych potrzebach i możliwościach finansowych przyszła mi myśl przednia do głowy czy nie zmienić modelu na taki z silnikiem 16 zaworowym a może 2.5 litrowym? To jest raczej badanie gruntu i opini u Was - włascicieli niż kwestia podjęcia decyzji. Po miescie robię tygodniowo ok 100 km /max/.Częste wypady do Wrocławia, Katowic, Kielc /tu moje autko obecne w trasie jest ok/. Czy warto babrac się i myślec o zmianie czy odpuścić?
Mam nadzieję, że nie zanudziłem - pozdrawiam
zupper
  
 
alez skad nie zanudziles. Powiem tak wszystko zalezy. Jak chcesz naprawde rewelacyjnych osiagów - 2.5 v6 i w górę, z tym że koszty napraw, paliwa (gazu-mówię tu o instalacji) to już inna bajka....
Ja jeżdżę 2.0 16v i muszę powiedzieć że jestem zadowolony. To znaczy jest tak zużycie paliwa przy spokojnej jeździe mam takie jak ty. Zresztą silnik do 3,5 tyś obrotów jest spokojny (chciałoby się rzec mułowaty) - w każdym bądź razie do normalnej zwykłej jazdy, przypuszczam że nie byłoby różnicy do pewnego zakresu obrotów w przyspieszaniu między moją a twoją omegą. (może elastyczność ciut lepsza). Z tym ŻĘ... po 3,5 tyś obrotów 4, 4,5 5 tyś odzywa się 16 zaworów. Fakt faktem hałas robi się znacznie większy i nawet dość drażniący, ale nagle auto staje się bardzo dynamiczne i jak na swoją masę sprawnie przyspiesza.
Podsumowując jeżeli jeździsz spokojnie, a tylko czasami potrzeba ci więcej mocy (wyprzedzanie ucieczka spod świateł, ostra górka etc.) to 2.0 16v jest idealnym rozwiązaniem. Jezeli użytkujesz spokojnie, relatywnie mało pali. Jeżeli dajesz w pi...dę to pali już niemało ale jest dynamiczna.
No i kwestia napraw (coś o tym wiem) ale to się sprowadza generalnie do różnic między silnikam r4 a v6.
Też się rozpisałem, a co!

Pozdrawiam
olo
  
 
no ja jak narazie posiadam 2l 16V tak jak kolega wczesniej i zgadzam sie z kolega ze autko jest jak na swoje gabaryty i moc silnik dosyc szybkie. Fakt jak bede zmienial no i oczywiscie bedzie mnie stac na utrzymanie to zmienie na 3l ale to raczej odlegle czasy
  
 
Co do pierwszego pytania to zgadzam się z Olo.
w kwestii sensu zmiany silnika moim zdaniem bez sensu, koszty i zawracanie głowy większe niż by się mogło zdawać na pierwszy rzut oka. Lepiej zmienić samochod.
Poza tym, silnik 8-mio zaworowy znacznie lepiej współpracuje z instalką gazową, przy 24V już jest trudniej
  
 
Zmiana silnika dobra myśl tylko 2.5 V6 ciężko znaleść w dobrym stanbie wiem cos o tym bo sam szukam bo moja V6 umarła i poszukuje silnika 3 ci miesiąc i wkońcu coś znalazłem ale jeszcze niejest pewne. Jeśli chodzi o koszta to X20SE 16v kosztyje między2000zł a 3000zł zaś X25XE 4000 a 5000zł i tródno go znaleść łatwiej juz z 3 litrówkami ale niewiem ile kosztują cena chyba zbliżona do 2.5 V6. Acha jeszcze koszty przełożenia silnika mysle że około 1000zł. Więc niewiem czy ma jakis sens wymiana silnika chyba że (odpukać) odmówi posłuszeństwa tak jak mój.
  
 
Jeszcze docho dzi jeden problem,a mianowicie przełożenie tylnego mostu jest zależne od mocy silnika.
pozdro bo-dek
  
 
Ja tylko przytocze kilka ciekawych madrosci klubowych, ktore powino sie umiescic na jakiejs tablicy jak 10 przykazan .


DrA
"Co do roznic miedzy silnikami 2.5 a 3.0 to przy nacisnieciu na pedal gazu 2.5 blyskawicznie oddala sie... w lusterku wstecznym"

"MV6 to maszyna do zabijania"

Kartos
"NO I OCZYWIŚCIE TYLKO 3,0 MV6. Moja kombi nie ma LPG. Zużycie miasto 12-14, trasa 9 - 12, w zależności od stylu jazdy. Jeśli kupisz 2,5, nie zaoszczędzisz paliwa, a mocy będzie Ci brakowalo. Posłuchaj rad kolegów i nie zrób tego błędu co np Prowo, ktory zaczynał od 2,0 Elvizz zrobil ten blad i zobacz jak teraz zaluje."

Cleber
"Mam Omegę 2,5V6 i radze kupić 3V6 tak jak piszą koledzy.
Co nieznaczy że jest zła."

JanuszGnitecki
"Co do aspektu apetytu na paliwo to zgadzam się z kolegami odMV6 (...)
Co do zużycia paliwa, ludzie przecież to jest BESTIA!!!! jak żal na paliwo to trzeba zapomnieć i wybrać cóś samochodopodobnego może TICO?! Przypomnę , że osiągnięcie polskiej motoryzacji, oraz krajów ościennych z wyjątkiem skody chlały 12 po mieście i nie było pomyłuj, a jazda .......ten kto miał wie. A BESTIA za marny literek czy dwa więcej wiezie nam dupska jak królom!!!!!!!!! i co, żałuje ktoś? ja nigdy w życiu. "

PiotrS
"Dobre to 3 litry... "

Vino
"Kupuj 3.0 od razu. Wcale nie pali wiecej (jak normalnie jedziesz).
Bo z 2.0 to sie zameczysz. 3.0 i tak nie jest wcale az tak szybkie (pierwszy miesiac jak sie jezdzi to jest"

"4 lata jezdzilem astra 60KM. Myslalem ze 200 koni to bedzie po uszy A tu sie okazuje ze czlowiek sie szybko przyzwyczaja do predksoci. Pierwsze dni to jak przyspieszalem to az mi mozg w czaszce geometrie zmienial, teraz jak przyspieszam to sie pytam "gdzie ta moc" bo ciagle brakuje"

"Wcale nie sa bardziej paliwozerne. (znaczy jak wydobywasz moc z nich i deptasz to tak). Bo generalnie to ile ci spali to zalezy od masy auta a nie od pojemnosci, czyli od tego ile pracy silnik musi wykonac. Auto wazace 1.5 tony spali tyle samo (wszystko przy zalozeniu ze jedziesz normalnie) na islniku 2.0 i 3.0. "

i kilka moich
"inne auta zjeżdżają z drogi na jej widok"

"MV6 to wymiatacz szos"

"silnik jest bardzo oszczędny a czesci sa w rozsadnych cenach, tylko trzeba umiec to znalezc. polecam sklep w Nysie na ul. Piastowskiej. Motosprzet"