Pytanie o Zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar zmodyfikowac zawieszenie, jednak z powodu ograniczonego budzetu musze wybrac pomiedzy sport. sprezynami a amortyzatorami (uzywane). Stad moje pytanie, czy zakladac sport. sprezyny na standardowe amort., czy na sport. amortyzatory standardowe sprezyny (jezeli jest taka opcja)? Sedan MK VII.
Dzieki za pomoc.
  
 
To zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Chcesz żeby był zglebiony a miękki czy mniej zlebiony a sztywny?
  
 
Sadze ze bardziej, przynajmniej narazie, zalezy mi na tym drugim.
  
 
sprężyny zglebią auto i delikatnie usztywnią, a amory tylko usztywnią....ale też nie można sportowych krótkich amorów założyć do seryjnej sprężyny

jednym słowem najlepiej kompletny sportowy kit
  
 
No to chyba zmienić teleskopy. jeśli się myle - poprawcie mnie
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:14:43, micab pisze:
sprężyny zglebią auto i delikatnie usztywnią, a amory tylko usztywnią....ale też nie można sportowych krótkich amorów założyć do seryjnej sprężyny jednym słowem najlepiej kompletny sportowy kit



Wiec opcja z zalozeniem standardowych sprezyn na sport. amortyzatory odpada?
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:17:19, kang pisze:
Wiec opcja z zalozeniem standardowych sprezyn na sport. amortyzatory odpada?


Nie odpada. Można uciąć jeden zwój na sprężynie , założyć gumy i np ściskacze. Tania robota, a da efekt - podejdą sportowe amorki , autko sie zglebi i usztywni. Niektórzy tak robią
  
 
... i będziesz mial taaka kiche że szkoda siem w to bawić ..... na pewno odpada opcja sport amorki i standard sprężyny .... najpierw kup sprężyny .... a potem ewentualnie wymienisz amorki .....
  
 
A jaki bylby koszt kompletnego kit'u? Mam oczywiscie na mysli uzywany.
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:19:25, hepos pisze:
Nie odpada. Można uciąć jeden zwój na sprężynie , założyć gumy i np ściskacze. Tania robota, a da efekt - podejdą sportowe amorki , autko sie zglebi i usztywni. Niektórzy tak robią


proszę tylko bez takich porad takie eksperymenty są niebezpiecznie i zdecydowanie je odradzam niektórzy tak robią...... co to za argumentacja....to jest poprostu maksymalna prowizorka....100razy lepiej jeździć na całkowitej serii bo raz, że bezpieczniej, a dwa auto będzie się lepiej prowadziło.....bo po takich zabiegach jazda jest tragiczna
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:25:35, kang pisze:
A jaki bylby koszt kompletnego kit'u? Mam oczywiscie na mysli uzywany.


ja np. sprzedalem ostatnio kit powertech 60/60 za 500zl w stanie bardzo dobrym.....wszystko zależy za ile znajdziesz.....bo ceny są różne....
ostatnio gość miał na allegro też powertecha tylko niewiem jakie obniżenie za 550zl
a który masz rok essiego ??
  
 
Rok produkji to 95
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:26:03, micab pisze:
proszę tylko bez takich porad takie eksperymenty są niebezpiecznie i zdecydowanie je odradzam niektórzy tak robią...... co to za argumentacja....to jest poprostu maksymalna prowizorka....100razy lepiej jeździć na całkowitej serii bo raz, że bezpieczniej, a dwa auto będzie się lepiej prowadziło.....bo po takich zabiegach jazda jest tragiczna



Zgadzam się całkowicie, na własną odpowiedzialnośc - gumy są jeszcze w miarę bezpieczne ale zaciski nie. A ucięcie zwoju to jest najtańszy sposób na obniżenie auta. Mój kumpel ma w polonezie ucięty zwój a z tyłu sklepane pióra. I mu siedzi. A pozatym ja wiem czy auto sie gorzej prowadzi? Niższe auto zawsze bedzie lepiej sie trzymało na zakręcie.. chyba?
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:32:15, kang pisze:
Rok produkji to 95


to jeżeli to już mk7 to mam np. sportowe amory supersport cena 250zl/4szt

hepos....nie.....bo to nie chodzi byle obniżyć a będzie lepiej takie kombinowane zawieszenie prowadzi się tragicznie, wiem co mówie bo jeździłem kilkoma autami a takim tjuninkiem i prowadzenie jest tragiczne.....nie można przewidzieć jak takie auta zachowa się na zakręcie, a na nieównościach podskakuje jak piłeczka
  
 
No tak, ale to tylko amortyzatory, potrzebowalbym jeszcze sprezyn, jednak na to juz mi fuduszy nie starczy. Chyba jak narazie zainwestuje w sprezyny a pozniej dodam amortyzatory.
P.S. Pytales o rok prod. a ze jest to mk7 pisalem na samym poczatku
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:43:29, kang pisze:
No tak, ale to tylko amortyzatory, potrzebowalbym jeszcze sprezyn, jednak na to juz mi fuduszy nie starczy. Chyba jak narazie zainwestuje w sprezyny a pozniej dodam amortyzatory. P.S. Pytales o rok prod. a ze jest to mk7 pisalem na samym poczatku


rzeczywiście nie zauważyłem

nio jak masz ograniczone fundusze to albo nie kupuj nic i zbieraj na cały kit.......alebo kup sprężyny....a później amory
  
 
A nie masz przypadkiem jakichs sprezyn w dobrej cenie? Mowisz, ze masz amortyzatory, moze sprezynki tez sie znajda?
  
 
Cytat:
2005-04-07 00:52:05, kang pisze:
A nie masz przypadkiem jakichs sprezyn w dobrej cenie? Mowisz, ze masz amortyzatory, moze sprezynki tez sie znajda?


właśnie sprzedałem sprężyny supersport -40mm za 250zl/kpl więc się trochę spóźniłeś

aha i pamiętaj, że na seryjne amory maxymalne obniżenie to 40mm
  
 
OK, dzieki bardzo za pomoc i porady. Jezeli mialbys jakies sprezynki na sprzedaz to daj znac, jesli to nie problem.
Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-04-07 01:11:05, kang pisze:
OK, dzieki bardzo za pomoc i porady. Jezeli mialbys jakies sprezynki na sprzedaz to daj znac, jesli to nie problem. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.


okej....jak będę coś miał to się odezwę