MotoNews.pl
  

Samara i probelmy ;/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Dziś się kawałek przejechałem moim samochodem (jakieś 5 km) i zauważyłem dwie niepokojące mnie rzeczy.

1) kierownica mi "bije" (leciutko lata w prawo i lewo ) ). Jakiś miesiąc temu byłem w warsztacie i mi wtedy powiedzieli, że z zawieszeniem jest wszystko ok i to może być problem ze strukturą opon - samochód dużo dużo dużo więcej stał niż jeździł za poprzedniego właściciela. Trochę mnie to niepokoi, bo boję się, że jak z tą przypadłością będę dalej jeździł to dobije przednie zawieszenie.

2) Stałem na światłach, silnik nagrzany, ssanie wyłączone. Kierownica wpada w drgania - myślę sobie to normalne. Ale po chwili słyszę, że cała buda w wibracje wpadła. Zastanawiam się czy to po prostu nie jest urok tych samochodów? Dodam, że nie dawno miałem gaźnik wyczyszczony i wymieniony filtr powietrza.

Powiedzcie mi, czy mam się tym przejmować, czy to po prostu urok Samary... Z góry dzięki za pomoc.
  
 
mnie tez czasem szarpie na swiatlach ale to jak sie dobrze nie zagrzeje, a bicie to moze byc od opon albo moze felga skrzywiona
  
 
Cytat:
2005-04-05 19:00:04, mcbrain pisze:
2) Stałem na światłach, silnik nagrzany, ssanie wyłączone. Kierownica wpada w drgania - myślę sobie to normalne. Ale po chwili słyszę, że cała buda w wibracje wpadła. Zastanawiam się czy to po prostu nie jest urok tych samochodów? Dodam, że nie dawno miałem gaźnik wyczyszczony i wymieniony filtr powietrza. Powiedzcie mi, czy mam się tym przejmować, czy to po prostu urok Samary... Z góry dzięki za pomoc.



Sprawdz poduszki przy silniku , takie drgania, zwlaszcza przy ruszaniu to czesto wina zuzytych poduszek zawieszenia silnika
  
 
Cytat:
2005-04-05 19:20:05, dcnt pisze:
Sprawdz poduszki przy silniku , takie drgania, zwlaszcza przy ruszaniu to czesto wina zuzytych poduszek zawieszenia silnika



Drgania pojawiają się tylko jak stoję. Wystarczy, że dodam gazu albo wyciągnę trochę ssanie i się uspokaja...
  
 
Mozliwe, że zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Wymień koniecznie filtr powietrza.
Jeżeli chodzi o bicie kół - najpierw dobrze wyważ koła.
  
 
Cytat:
2005-04-05 20:48:32, DeeJay pisze:
Mozliwe, że zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach. Wymień koniecznie filtr powietrza. Jeżeli chodzi o bicie kół - najpierw dobrze wyważ koła.



Filtr powietrza wymieniałem na nowy przy okazji czyszczenia gaźnika - czyli jakieś niecałe 200 km temu.
  
 
Dolacze sie do watku - sprawa jest taka, ze tez mam bicie na kierownicy i w ogole szarpie calym autem. Kiedys bylo tak przy predkosci ok. 90 km/h, a jak sie przyspieszylo do 100 km/h to juz bylo OK. Teraz szarpie juz przy 60 km/h, pozniej przy 80 i wiecej nawet nie probuje jechac, bo zero przyjemnosci Nie wiem od czego zaczac diagnoze - kola zmieniane wywazane dwa razy, tak samo zreszta bylo na zimowkach (inne felgi), amortyztory z przodu zmieniane pol roku temu. Gdzie szukac usterki ???
I druga rzecz - na wolnych obrotach silnik pracuje normalnie i nagle, bez zadnej mojej ingerencji obroty spadaja. Nie gasnie, ale czuc spadek obrotow. Jak przejade troche albo przygazuje to znow jest OK i tak co jakis czas sie to powtarza. Filtry wszystkie zmieniane.
  
 
Acha dodam, ze probowalem regulacji LPG na reduktorze i wydaje sie, ze jest to optymalne ustawienie, bo kazda regulacja sruba powoduje, ze obroty spadaja albo sa strasznie wysokie. Na benzynie zas auto jezdzi, ale przy zmianie biegow przez chwile traci dynamike, przy wyzszych obrotach OK, choc przyspieszenie raczej kiepskie.
  
 
Cytat:
2005-04-05 20:48:32, DeeJay pisze:
Mozliwe, że zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.



a jak to się reguluje??
  
 
jeśłi chodzi o bicie kierownicy, to pytanie: czy wszystkie koła zostały wyważone?
sprawdźcie tarcze hamulcowe. one również mogą być powodem "bicia" fajerki.
  
 
Cytat:
2005-04-06 15:23:43, Góral pisze:
jeśłi chodzi o bicie kierownicy, to pytanie: czy wszystkie koła zostały wyważone? sprawdźcie tarcze hamulcowe. one również mogą być powodem "bicia" fajerki.



No jak były opony zakładane (ze 2-3 lata temu) to były koła wyważane... Póki co chyba jutro do wulkanizatora pojadę i dam koła do wyważenia
  
 
Cytat:
2005-04-06 15:15:49, Mariuusz pisze:
a jak to się reguluje??


Stojąc przodem do gaźnika z tyłu po jego lewej stronie masz takie plastikowe pokrętło. Kręcisz w prawo lub w lewo. regulacji dokonywać na ciepłym silniku.
  
 
To może jeszcze ja dostanę wskazówkę jak wyregulować obroty biegu jałowego? ;>
  
 
Problem leżał w felgach. Tym razem na wyważeniu się skończyło, ale następnym razem to chyba będę musiał nowe felgi kupić, bo te co mam są już trochę pogięte. I tu pytanie... warto bawić się w prostowanie felg czy lepiej kupić nowe / sprawdzone używane? I ile (orientacyjne) taka przyjemność kosztować mnie będzie?
  
 
Cytat:
2005-04-06 17:36:58, mcbrain pisze:
To może jeszcze ja dostanę wskazówkę jak wyregulować obroty biegu jałowego? ;>


Jeśli jeszcze nieznalazłeś to patrz swój post wyżej a trafisz na mój
  
 
Sprawdzone używki, tylko najlepiej nie ruskie, może przykro to pisać, ale większość felg org. samarowskich robionych u ruskich jest od razu nie wyważona, a zdaża się, że i krzywa.
W mojej drugiej samarce przy ważeniu dwóch oryginalnych felg okazało się (bez opon dla testu), że potrzeba ponad 100g ciężarek aby ją wyważyć. To byla fabryczna wada odlewu.

Ja polecam jakieś od alfy czy lanci, można komplet trafić choćby na allegro za 100-150zł. A jak będziesz zmieniał też opony, to pokuś się o 14 cali...
  
 
Cytat:
2005-04-09 12:53:37, Grzegorz75 pisze:
Jeśli jeszcze nieznalazłeś to patrz swój post wyżej a trafisz na mój



Myślałem, że to regulacji instalacji LPG się tyczy. W zasadzie mam dwie lewe ręce do takich rzeczy :/