MotoNews.pl
  

Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymiana oleju wspomagania potrafi zdzialac cuda!
Producent niby nie zaleca okresowej wymiany, ale warto. U mnie plyn byl mocno zuzyty. Brudnawy kolor, dziwna konsystencja. Strzykawka oproznilem zbiorniczek absolutnie do konca. Potem wlalem specjalny olej MOBIL premium do skrzyn automatycznych. Piekny malinowy kolor. Krecenie kierownica do oporu kilka razy, pieknie sie odpowietrzylo i nagle duzo lzej chodzi wspomaganie i co najwazniejsze, pompa wspomagania przestala halasowac! Goraco polecam!
  
 
Cytat:
2005-04-04 17:55:03, darmcdoman pisze:
Wymiana oleju wspomagania potrafi zdzialac cuda! Producent niby nie zaleca okresowej wymiany, ale warto. U mnie plyn byl mocno zuzyty. Brudnawy kolor, dziwna konsystencja. Strzykawka oproznilem zbiorniczek absolutnie do konca. Potem wlalem specjalny olej MOBIL premium do skrzyn automatycznych. Piekny malinowy kolor. Krecenie kierownica do oporu kilka razy, pieknie sie odpowietrzylo i nagle duzo lzej chodzi wspomaganie i co najwazniejsze, pompa wspomagania przestala halasowac! Goraco polecam!



hmmm... ciekawe
  
 
Zapodaj nazwę tego cudownego eliksiru
  
 
Zapodalem u siebie Mobil Multi-Vehicle ATF, kosztowal cos okolo 18-24 zlotych za litr (nie pamietam dokladnie, bo kupowalem wiecej rzeczy razem) i tyle w zupelnosci wystarcza do wymiany. Zostaje jeszcze z 200ml.
Dziala rewelacyjnie.

  
 
fakt (ATF 220) olejek rewelka idzie mi literek na około 4 miesiące, polecam wszystkim, gdzie plama pod samochodem tam twój essi
  
 
.. niop ... ja zalewam ELFa ..... to cio zrobileś to tylko wymiana części oleju ..... sporo go jeszcze zoostaje w saamej przekładni ..... w pompie i w przewodach ..... ale to i taak na pewno pomoże ..... w końcu prawie 40 % oleju wymieniłeś .....
  
 
Ciekawie piszecie... u mnie pompa wlasnie halasuje i zaczelo mi sie wydawac ze ciezej wspoma dziala... Mobilek... hmmm zobaczymy - moze zadziala Wish me Luck
  
 
Ten czerwony ATF ma bodajże własności żrące i może powodować/pogłębiać nieszczelności układu.

Polecane są inne płyny (droższe) pozbawione tej cechy.
  
 
Cytat:
2005-04-06 15:33:57, k4ml pisze:
Ten czerwony ATF ma bodajże własności żrące i może powodować/pogłębiać nieszczelności układu. Polecane są inne płyny (droższe) pozbawione tej cechy.




hmmm, bardzo ciekawe rzeczy piszesz ale nie wiem skąd takie info wziąłeś
  
 
Jakie wlasciwosci zrace? Wejdz na strone mobila i poczytaj. Te plyny maja homologacje, przed zakupem plynu czytalem dokladnie co pisza. Jest w nich jakis specjalny syntetyczny skladnik zalecany przez forda. I moge osobiscie potwierdzic, ze nic sie nie rozszczelnia i wszystko dziala rewelacyjnie, w przeciwienstwie do stanu przed wymiana.
  
 
Ciekawe, moze u siebie zrobie tak samo, bo wspomaganie ciezko chodzi, nie powiem....
  
 
U mnie niestety to nie pomogło. Też wymieniłem płyn na Mobila, ale niestety pompa jak hałasowała tak hałasuje, no może troszkę lżej się kółkiem kręci. Chyba niedługo będzie czas na pompe.
Ale mam zamiar powtórzyć zabieg, może coś pomoże.
  
 
Ja u siebie oproznilem zbioniczek do zera, ale jak pisali koledzy, okazuje sie, ze to dopiero 40% plynu wymienione. Ale i tak rewelacja. A pompa halasowala naprawde glosno. Efekt jest na tyle dobry, zeby nie pwoiedziec rewelacyjny, ze postanowilem nie wymieniac po raz drugi, chociaz liczylem sie z tym, ze po kilku dniach wyciagne znowu cala zawartosc zbiorniczka i zaleje nowym plynem. Co powinno dac stezenie plynu nowego w granicach 64%. W sumie najlepiej by bylo odkrecic jakis wezyk przy maglownicy i sposcic stary plyn, ale wolalem nie ryzykowac rozszczelniania ukladu.

Pozdrawiam
  
 
Wczoraj zauważyłem ubytek płynu do wspomaganie kiery. Płyn był i niestety nadal jest na przedziale MINIMUM COLD. Wpadłem dziś do ASO Forda pytam o płyn Ford Automatic Transmission Fluid (ATF) Forda ESP-M2C 166-H (ten czerwony) i mało sie nie przewróciłem:
1L = 64zł !!!! Upadli na głowe!!