Essi tnie opony :((((

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Zawieche mam dobrą - nic nie jest uszkodzone.
Geomeria ok.

Ale w ciągu 7000 km zeżarło mi nowe opony od wewnątrz.

Pomocy.

Mechanicy przypuszczają że może usiadł na sprężynach ?
Ewentualnie (nie wiem jak się pisze) sinenblocki ?

  
 
pojedź do innego warsztatu ja jeździłem do dwóch i mierzyli mi zbieżność na postoju, pojechałem do innego (ASO forda) i zmierzyli mi zbierzność na ruch i wykazało że jest zła
  
 
Dam wyżej może ktoś coś dopisze ?
  
 
Jakie auto ma parametry geometrii, w szczególności pochylenia koła?


Jeżeli tnie symetrycznie po obu stronach to prawie na pewno geometria.
  
 
Cytat:
2005-04-07 21:06:51, KolPipi-MKV pisze:
Witam. Zawieche mam dobrą - nic nie jest uszkodzone. Geomeria ok. Ale w ciągu 7000 km zeżarło mi nowe opony od wewnątrz. Pomocy. Mechanicy przypuszczają że może usiadł na sprężynach ? Ewentualnie (nie wiem jak się pisze) sinenblocki ?



To albo masz zawiechę dobrą albo nie...zdecyduj się bo piszesz "zawiechę mam dobrą" i zaraz potem że mechanicy podejrzewają padnięte sprężyny i silentbloki w wahaczach.Jeżeli faktycznie wszystko jest OK i kąty pochylenia i wyprzedzenia są dobre to musi być za bardzo rozbieżny.Jeżeli w ciągu 7tys km zeżarło Ci opony to znaczy że coś jest ewidentnego w Twoim zawieszeniu i nie wierzę żeby tego diagnosta nie wychwycił.
  
 
Jedz do innego warsztatu i niech sprawdza zbieznosc
Ja po zalozeniu alu teraz na "wiosne" tez mialem problemy bo nie szlo jechac autem(na zimowkach prowadzil sie super i nic nie zdzieral opon itd.) okazalo sie ze byl zbiezny i to dosc duzo.
  
 
Cytat:
2005-04-08 09:48:07, Seba pisze:
Jedz do innego warsztatu i niech sprawdza zbieznosc




To wcale nie musi być kwestia zbieżności. Geometria zawieszenia to nie tylko zbieżność!
  
 
Opony tnie nie równo - na jednym kole bardziej.

Coś napewno z kątami - ale czy jest to do regulacji ? Czy wymiana jakiegoś elementu ?
  
 
Cytat:
2005-04-08 13:01:09, KolPipi-MKV pisze:
Opony tnie nie równo - na jednym kole bardziej. Coś napewno z kątami - ale czy jest to do regulacji ? Czy wymiana jakiegoś elementu ?




Mogą być przeróżne powody, skąd mielibyśmy to wiedzieć? Może być coś krzywe, pęknięta spręzyna, dużo różnych rzeczy.
  
 
Cytat:
2005-04-08 12:37:33, Azrael pisze:
To wcale nie musi być kwestia zbieżności. Geometria zawieszenia to nie tylko zbieżność!



Wiem,ze to nie tylko to ,ale od tego nalezy zaczac.
Po za tym to jedyna regulacja przedniego zawieszenia w escorcie.
Moze masz auto po wypadku i kielich jeden jest przestawiony??
W sumie duzo moze byc przyczyn.Trzeba jechac do dobrego fachowca i na pewno Ci powie co i jak.
  
 
Podsumowując moje poprzednie posty :

1. Zawieszenie - po ogólnej ocenie naocznej nic nie jest uszkodzone (końcówki, wachacze , tuleje ....) nic nie stuka, nie ma luzów, nie trzeszczy
2. Geometria była robiona urządzeniami pomiarowymi wiec powinna być ok.
3. Jedno koło pochyla się bardziej niż drugie (opona bardziej wytarta)

Chodziło mi jedynie o odpowiedz na pytanie czy reguluje się katy pochylenia kół.

Wiem ze w poldolocie reguluje się to podkładkami
  
 
Cytat:
2005-04-08 13:22:24, Seba pisze:
Wiem,ze to nie tylko to ,ale od tego nalezy zaczac. Po za tym to jedyna regulacja przedniego zawieszenia w escorcie.




Każdy przyzwoity sprzęt do geometrii podaje pełne parametry zawieszenia, te lepsze także rzesunięcia kół na osi itp. To powinno dać swobodnie odpowiedź co jest nie tak wtedy juz łatwiej znaleźć przyczynę. Chociaż może się tak zdarzyć ze geometria będzie OK a auto będzie opony cieło, moje tak robiło.


To że pozostałe rzeczy nie są regulowane to nie znaczy że nie mogą być skrzywione, w Polsce zgiąć amortyzator można na 500m z parkingu do garażu.

Czy Escort ma kolmne do zwrotnicy na dwóch śrubach czy wkłądaną w środek zwrotnicy? Nie pamietam a to przesądza czy można zrobić prostą regulację pochylenia.
  
 
Nie regoluje sie kata pochylenia kol w escorcie bynajmniej od MK V w gore. Amor jest wkladany w zwrotnice. tak jak juz wczesniej pisalem ,moze miasz auto po dzwonie imasz kielich przestawiony lub cos krzywe (na oko to zabardzo nie sprawdzisz).
  
 
Cytat:
2005-04-09 00:33:54, Seba pisze:
Nie regoluje sie kata pochylenia kol w escorcie bynajmniej od MK V w gore.




To wiem, ale rozważam możliwości regulacji Jeżlei amor siedzi w zwrotnicy to oczywiście pozostają ruchome górne mocownaia McPhersona które z resztą są najbardziej profi rozwiązaniem
  
 
Proponuje wyjmij amortyzator z mocowania zwrotnicy i zobacz czy koncowka amora nie jest zgieta, ja tak mialem i tez mi scinalo jedna opone pomimo zrobionej regulacji zbieznosci!. Dodatkowym objawem bylo ze na prostej i rownej ! drodze przy dodawaniu i ujmowaniu gazu auto skrecalo na prawo i na lewo. Po wymianie amortyzatorow i ustawawieniu jeszcze raz zbieznosci jest OK!.