Automatyczna skrzynia - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich !!
Duża prośba do posiadaczy automatów o pomoc w poleceniu warsztatu lub osoby która się zna na automatach w Omedze i nie popsuje jej bardziej w okolicach Wrocławia.

Problem polega na tym że: ruszając gwałtownie ale nie „zrywając” zaczyna wariować mi skrzynia tak jakby nie wiedziała z którego biegu ma ruszyć (i coś w niej lub na połączeniu z wałem lub silnikiem chyba tłucze,ale nie zawsze ) nawet wymuszając ustawienie w pozycji 1 (tak jakby ruszała z 2 przerzucając na jedynkę).
Ruszając powolutku na D (delikatnie) ,wciskając pedał gazu proporcjonalnie do wzrastającej prędkości jest ok. dopóki się nie zdejmie nogi z gazu ledwo wyczuje się zmianę pomiędzy 1,2,3 a jak już się to zrobi i wciśnie z powrotem pedał gazu to zaczyna wysprzeglac ,zasprzeglac dygotać całym autem nie ma chęci się zdecydować czy powinna być 2,3,4 po prostu fisiuje.
Podobna sytuacja jest na S’ce ale zdecydowanie mniej odczuwalna jak załapie jakiś bieg to już ciągnie normalnie i zmienia na wyższe ,jednak przy ruszaniu nie ma mowy o jakimkolwiek zrywie . Dodam ze olej wymieniałem jakieś 20 tyś temu razem z filtrem ,zlany był „różowiutki” pachnący a na magnesie minimalnie zanieczyszczeń ,normalna eksploatacja dziadka który wsiadał od Niedzieli w auto przejechać się do kościoła (a Niemiec się nawet nie tykał tego co było widać po śrubach na misce i ogólnie),nic z niej nie cieknie wiec stan oleju jest Oki.
Nie chce jej zajechać na maxa wiec pomóżcie troszkę, np. ile mam szykowac na drugą hihi POZDRAWIAM
  
 
I jeszcze mała ciekawostka : przy dodatniej temp mogę załączyc tryb zimowy ,wcześniej mogłem dopiero gdy temperatura spadła do 3st lub -3 juz nie pamietam za bardzo. Też tak macie ??
  
 
mam 2.5 V6 automat

u mnie przy predkosci 80-90km/h puszczajac pedal gazu a potem wciskajac ponownie delikatnie zaczynaja falowac obroty, tak jakby nie wiedzial jaki bieg ma wlaczyc czy 3 czy 4. dodajac wiecej gazu redukuje przekracza 100km/h i dalej jest ok, w innych przypadka jest OK.

U mnie przyczyna moze byc, ze dawno nie byl wymieniany olej, tylko ostatnio dolewany, a bardziej cieknacy selekcjoner (pozycjoner). Niedlugo bede cos z tym robil jak zalatwie sprawe z wymiana delki od pokrywy zaworow na nowe.
U ciebie moze byc cos z pozycjonerem nie tak.
  
 
Tryb zimowy to mogę włączyć i przy +30 st C
Temp nie ma nic do rzeczy bo tutaj chodzi o przełożenie i wolniejsze ruszanie tj z 2 lub 3 (nie pamiętam) żeby koła nie mieliły przy ruszaniu
  
 
O to idzie, że do wczoraj wszystko było pięknie i ładnie. Zmiana biegów idealna,ledwie wyczuwalna przeze mnie a przez pasażerów wogóle,mocniejszy nacisk na gaz = załączenie TC. Co do jazdy na gwiazdce to nie było możliwości bym ją włączył na dodatniej, wysokiej temp. tylko podczas przymrozku i tak powinno chyba byc . A teraz auto ledwo z miejsca chce ruszyc przy mocniejszym czyli głębszym wciśnięciu pedału gazu, ASB wariuje i sie miesza.Poprostu ewidętnie coś jest nie tak a ja nawet nie wiem gdzie jest jakiś warsztat lub ktoś kto sie zna na automatach, by jej nie zajechac .
Wiem że jest jakiś warsztat zajmujacy sie tylko automatami pod Długołęką ale nie znam dokładnych namiarów.
  
 
Remont w warsztacie nie ma sensu , pisz do mariosa i zmieniaj skrzynie .

Za samo wyjęcie i rozbebeszenie zapłacisz ze 400zł , a po za tym we Wrocku nie ma dobrych specjalistów od ASB.
  
 
Też jestem za wymianą! Ja miałem problem z cieknącym simeringiem i padłem 1500 zł, a w tej cenie miałbym już 2 nowe i sprawne!!!
  
 
Cytat:
Też jestem za wymianą

A skąd pewność,że to defekt skrzynki, a nie "konwertora" (sprzęgła hydrokinema......nego), lub o dziwo (nie ma typowych objawów) selektora programów....
  
 
Cytat:
2007-06-04 17:39:43, omegolotC30NE pisze:
A skąd pewność,że to defekt skrzynki, a nie "konwertora" (sprzęgła hydrokinema......nego), lub o dziwo (nie ma typowych objawów) selektora programów....



Spece od automatów stawiają, że pekł któryś kosz a który to????, nie znam się na tym
Na ...12-go mam termin stawiennictwa się u nich na testy i wtedy sie określą dokładnie co jest do wymiany i za ile . Jeśli koszty przekroczą dużo cenę drugiej to wybiorę chyba tą drugą od Mariusza
  
 
Cytat:
2007-06-04 22:07:48, Executive pisze:
Na ...12-go mam termin stawiennictwa się u nich na testy i wtedy sie określą dokładnie co jest do wymiany i za ile . Jeśli koszty przekroczą dużo cenę drugiej to wybiorę chyba tą drugą od Mariusza


Znając speców od automatów w takich warsztatach to pewnie wyjdzie im koło 1000zł...
Ja proponuje to co kolega Autoseba - rezerwować termin u Mariusza i olać automat
  
 
Cytat:
2007-06-04 22:25:35, ilku pisze:
Znając speców od automatów w takich warsztatach to pewnie wyjdzie im koło 1000zł... Ja proponuje to co kolega Autoseba - rezerwować termin u Mariusza i olać automat



Coraz bardziej o tym myśle, nawet manual przez głowę przeszedł w tej sytuacji lecz jak limuzyna to=wygoda hehe Poczekam do tego 12 (testy bezpłatne) o ile nie stanę wczesniej gdzieś na skrzyżowaniu. A jak mnie ceną powalą na kolana to bedzie mała wycieczka
  
 
ja tez mialem problemy z automatem..wymienilem na manuala i teraz klopotów nie ma.. problem z glowy..a koszt podobny do wymiany skrzyni na uzywke ..a jak zalozysz uzywanego automata to pewnosci nigdy nie masz czy ci za miesiac nie kleknie..pozdrawiam !!
  
 
Automat...... Fajna sprawa dopuki się nie popsuje i ktoś nie zacznie grzebać. Mam automata i zaczął się dziwnie zachowywać mianowicie.
Wrzucając D lub R bierze tak jakby na dwa razy.... raz delikatnie przycupnie i zaraz drugi raz szarpnie. Bardzo często potrafi zgasnąć przy wrzucaniu biegu..... co to może być???
Dodam że te biegi tak się wrzucaja od remontu skrzyni hehe.... a gasnąć zaczął jak wlałem gównianego paliwa - chyba opału.....
Na wolnych obrotach silnik często nierówno chodzi tak jakby faluje, i czasem jak stoje na D z wciśniętym hamulcen to tak jakby skrzynię leciutko szarpał, jakby chciał się tak lekko wyrywać.... Pewnie troche zakreciłem wszystko ale pewnie zrozumiecie.
Ja myślę o czterech rzeczach. albo silnik - ale chodzi super jak dodam gazu, albo skrzynia, albo sprzegło kinetyczne, albo pompa.
Pozdrawiam
  
 
Pierwsza sprawa to olej w skrzyni. Druga to silnik. Jesli ma nierowne wolne obroty to skrzynia bedzie sie bardzo dziwnie zachowywac. Ja tak mialem jak mi krokowiec szalal. Obroty jak stalem skakaly od 500 do 1100 a skrzynia wariowala razem z obrotami. Po wyczyszczeniu krokowca obroty wrocily do normy i skrzynia tez przestala glupoty robic.