Sposób i miejsce montażu reduktora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie, jak to powinno wyglądać? Bo różne rzeczy w różnych miejscach już czytałem i słyszałem ale jakoś nic z tego nie znajduje potwierdzenia w życiu. I tak np.:
1. Ktośtam gdzieśtam kiedyś () że reduktor powinien być zamontowany równolegle do osi symetri pojadu (czyli to kierunku ruchu), a tu na raz widze takie zdjęcie Fiata 125:

.
No spoko, sam za bardzo nie rozumialem jaki to może mieć wpływ, ale skoro działa to OK. Pytanie tylko jak to wygląda w teorii i jakie mogą być ewentualne plusy i minusy takiego rozwiązania?

2. Podobnie słyszałem od kogoś, że reduktor musi być zamontowany równo z mixerem lub wyżej. Ja tymczasem w aucie, które ostatnio zagazowałem posadziłem reduktor na podłużnicy (FWD, sporo miejsca po stronie skrzyni), droga do mixera była zdecydowanie pod góre i wszystko działa prawidłowo. Gaz jest cięższy od powietrza więc grawitacyjnie paliwo dostarczane nie jest, tylko tyle co zostanie "wyciągnięte" dzięki podciśnieniu.
Tutaj również prosiłbym o odrobine teorii i wskazanie wad i ewentualnych zalet .

Z góry dzięki za odpowiedzi, sorry ze tak męcze ale jestem ciekaw świata .
  
 
Gratuluję pomysłowości montera tego fiata (po przeróbkach z mirafiori jak widzę) reduktory systemu I i II generacji muszą być montowany w osi kierunku ruchu pojazdu ponieważ przyspieszanie i hamowanie wpływałoby na pracę membrany niskiego ciśnienia a to bezpośrednio wpływa na regulację składu mieszanki.
  
 
No dobra, a czy zamontowanie reduktora niżej niż mixera ma jakies negatywne/pozytywne skutki czy to jest bez różnicy? W instrukcji montażu jednego mam napisane tylko "instalować w pozycji poniżej górnego poziomu cieczy w chłodnicy" i tyle to jeszcze rozumiem .
  
 
Cytat:
2005-04-13 00:39:24, Race_D pisze:
No dobra, a czy zamontowanie reduktora niżej niż mixera ma jakies negatywne/pozytywne skutki czy to jest bez różnicy? W instrukcji montażu jednego mam napisane tylko "instalować w pozycji poniżej górnego poziomu cieczy w chłodnicy" i tyle to jeszcze rozumiem .


Nie ma znaczenia.
Widziałem kiedyś CC1100 z zamontowanym parownikiem od spodu auta.