| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
slaw369 E-34 Cz-wa | 2005-02-28 19:45:41 Witam. Czy jest możliwe założenie takiej instalacji do silnika M50 2.0 z 09.1990r.Prawdopodobnie może to niedziałać ???
Czy napewno? |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-02-28 19:55:51 jak najbardziej jest taka możliwość aby działało poprawnie |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-28 20:15:12
ciekaw jestem kto ci powiedział ze może to nie działać? pewnie ten kto zakłada normalne instalki. warto było zapytać czemu ma nie działać. i niech się gościo tłumaczy. pozdrawiam |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-28 21:43:23
hehe, to fachura rzeczywiście. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-02-28 23:09:30
E-34 520i '91 rok, M50. kolor cauto jest mojego kolegi, więc jak będziesz kiedys chciał zobaczyć to możesz odwiedzic radom razem ze znajomym fachowcem, o ile jej nie sprzeda, bo do tej pory nie jeździł autem dłużej niż rok
wydaje mi sie że jedynym powodem dla którego auta starsze nie mają sekwencji jest cena instalacji która w przypadku aut starszych niż z 92 roku stanowilaby połowę wartości auta. pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-02-28 23:11:57 ] |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-01 14:38:59
nie znam sie zbyt dobrze na instalacjach gazowych ale masz tu dowod ze nie masz racji (tzn twoj niby fachowiec) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43454212 dodam ze silnik m30 3,5 R6 byl montowany nawet w latach '80 i jak widac instalacja tego typu nadaje sie tez do duzo starszych samochodow niz 1992r. [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-01 14:42:44 ] |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-03-01 14:50:31 Ja miałem w E32 silnik M30 i wiem że dało się tam montować sekwencje! |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-03-01 15:42:36 wtakim razie, na takie argumenty, przepraszam za zamieszanie. pozdrawiam. |
MEGA_3 caravany dziwne Kalisz | 2005-03-01 17:51:38
"wtrysk gazu" nie jest równoznaczny z wtryskiem gazu sekwencyjnym , występuje też wspomniany wcześniej wtrysk gazu "ciągły" i oba rodzaje instalacji są w podobnych pieniążkach zapraszam do lektury forum LPG był tam kiedyś jeden "znawca" co założył do silnika R6 "sekwencję" a jego wtrysk benzyny mógł współpracować i nie wspólpracował , a funkcjonował tylko z wtryskiem "ciągłym" i wykłócał się niemiłosiernie nie słuchając porad naprawdę znających się na rzeczy fachowców że wtrysk gazu to nie tylko układ sekwencyjny...
nie neguję że BMW może mieć sekwencję
pozdro |
slaw369 E-34 Cz-wa | 2005-03-01 19:34:21
Mój fachowiec sprawdzał kolory kabli dochodzących do wtryskiwaczy(jeden kolor był wspólny do wszystkich sześciu wtyskiwaczy a następnie dwa kolory podzielone na pół 3/3) i stwierdził że nie jest to wtrysk niezależny ale można zamontować do niego sekwencje gazu dokładnie BRC fly. |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-03-01 20:42:50 DO KAŻDEGO MOŻNA ZAMONTOWAĆ NAWET JEŻELI DO WSZYSTKICH WTRYSKIWACZY SĄ PODŁĄCZONE 2 KABLE |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2005-03-04 11:44:57 Oto połączenia od DME do wtryskiwaczy dla silników M20 i M50.
Dla silnika M20, DME 1.3: DME pin 16 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacze 1, 3, 5 DME pin 17 - przewód brązowo-żółty - wtryskiwacze 2, 4, 6 Dla M50 bez VANOS-a, DME 3.1 DME pin 3 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1 DME pin 5 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 2 DME pin 4 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3 DME pin 33 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 4 DME pin 31 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 5 DME pin 32 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 6 Dla M50 z VANOS-em, DME 3.3.1: DME pin 33 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1 DME pin 32 - przewód brązowo-czerwony - wtryskiwacz 2 DME pin 31 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3 DME pin 5 - przewód brązowo-niebieski - wtryskiwacz 4 DME pin 3 - przewód brązowo-zielony - wtryskiwacz 5 DME pin 4 - przewód brązowo-fioletowy - wtryskiwacz 6 Niestety, nie posiadam schematów wewnętrznych DME. Jednak wygląda na to, że w silniku M50 bez VANOS-a sterowanie wtryskiwaczami jest niezależne. Nie rozumiem tylko dlaczego są zastosowane jedynie dwa kolory przewodów, skoro każdy wtryskiwacz jest podłączony do innego wyjścia DME. Z przedstawionych powyżej połączeń widać jasno, że instalacja sterowania wtryskiem gazu przygotowana dla M50 z VANOS-em wymaga pewnej przeróbki, aby można było podłączyć ją do M50 bez VANOS-a. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-03-04 20:34:39
i własnie dlatego żeby było, tak jak pisze hz, mozna połączyć sekwencję. pozdrawiam |