Sekwencja gazu w e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy jest możliwe założenie takiej instalacji do silnika M50 2.0 z 09.1990r.Prawdopodobnie może to niedziałać ???
Czy napewno?
  
 
jak najbardziej jest taka możliwość aby działało poprawnie
  
 
Cytat:
Witam. Czy jest możliwe założenie takiej instalacji do silnika M50 2.0 z 09.1990r.Prawdopodobnie może to niedziałać ???
Czy napewno?


ciekaw jestem kto ci powiedział ze może to nie działać? pewnie ten kto zakłada normalne instalki. warto było zapytać czemu ma nie działać. i niech się gościo tłumaczy.
pozdrawiam
  
 
ja za to słyszałem od poważnego fachury, że przed 92, komputer nie daje sygnałów takich jak są potrzebne do sekwencyjnego wtrysku gazu. dopiero w wanosach jest to możliwe. pozostaje jeszcze system ciągłego wtrysku gazu, a to już nie sekwencja. choć bardzo podobne. pozdrawiam
  
 
Cytat:
ja za to słyszałem od poważnego fachury, że przed 92, komputer nie daje sygnałów takich jak są potrzebne do sekwencyjnego wtrysku gazu


hehe, to fachura rzeczywiście.
  
 
wtrysk gazu sekwencyjny nie zawsze musi funkcjonowac w autach z wielopunktowym wtryskiem benzyny

np Motronic 1.5 i 4.1 nie ruszy z sekwencyjną instalacją ale ruszy z instalacją ciągłą "ławową" - nie mylic z "mieszalnikową"
  
 
Dzięki za zainteresowanie tematem,to jest pierwsze BMW jakie nabyłem i niechciałbym odrazu strzelić jakiegoś byka(dotej pory jeżdziłem VW diesel)typu nieodpowiednia instalacja.
Pozatym już lubie ten samochód.
Wracając do tematu, gaz zakładać ma kolega który mieszka dosyć daleko a samochód niema jeszcze dowodu (sprowadzony z Włoch-same problemy)i nie mamy sie jak spotkać.
Pamiętam że pytał o sterowanie wtryskiwaczami,jak to sprawdzić?
  
 
a czy kolega który śmiał się z mojego znajomego fachury widział kiedyś e-34 z przed 92 z sekwencją. są całkiem inne sterowania wtryskiwaczami. wanos nie tylko się rużni zmiennymi fazami rozżądu. z poważaniem.
  
 

Konkretnie jak moge sprawdzić rodzaj wtrysku w moim silniku. Dokładnie BMW 520i e-34 09.1990r silnik sześcocylindrowy M50.

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: slaw369 dnia 2005-03-01 10:46:54 ]
  
 
Cytat:
czy kolega który śmiał się z mojego znajomego fachury widział kiedyś e-34 z przed 92 z sekwencją


E-34 520i '91 rok, M50. kolor cauto jest mojego kolegi, więc jak będziesz kiedys chciał zobaczyć to możesz odwiedzic radom razem ze znajomym fachowcem, o ile jej nie sprzeda, bo do tej pory nie jeździł autem dłużej niż rok
wydaje mi sie że jedynym powodem dla którego auta starsze nie mają sekwencji jest cena instalacji która w przypadku aut starszych niż z 92 roku stanowilaby połowę wartości auta.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-02-28 23:11:57 ]
  
 
dziękuje za zaproszenie, ale może prędzej spotkamy się na jakimś zlocie. do radomia mam daleko. co do rodzaju sterowania wtryskami niestety nie wiele moge pomóc. wiem tylko tyle, że były dwa rodzaje. przed wanosem inny i powanosie inny.
  
 
Cytat:
2005-02-28 22:59:40, krzysiek77 pisze:
a czy kolega który śmiał się z mojego znajomego fachury widział kiedyś e-34 z przed 92 z sekwencją. są całkiem inne sterowania wtryskiwaczami. wanos nie tylko się rużni zmiennymi fazami rozżądu. z poważaniem.



nie znam sie zbyt dobrze na instalacjach gazowych ale masz tu dowod ze nie masz racji (tzn twoj niby fachowiec) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43454212

dodam ze silnik m30 3,5 R6 byl montowany nawet w latach '80 i jak widac instalacja tego typu nadaje sie tez do duzo starszych samochodow niz 1992r.



[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-01 14:42:44 ]
  
 
Ja miałem w E32 silnik M30 i wiem że dało się tam montować sekwencje!
  
 
wtakim razie, na takie argumenty, przepraszam za zamieszanie. pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-03-01 14:38:59, tolo84 pisze:
nie znam sie zbyt dobrze na instalacjach gazowych ale masz tu dowod ze nie masz racji (tzn twoj niby fachowiec) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43454212 dodam ze silnik m30 3,5 R6 byl montowany nawet w latach '80 i jak widac instalacja tego typu nadaje sie tez do duzo starszych samochodow niz 1992r. [ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-03-01 14:42:44 ]



"wtrysk gazu" nie jest równoznaczny z wtryskiem gazu sekwencyjnym , występuje też wspomniany wcześniej wtrysk gazu "ciągły" i oba rodzaje instalacji są w podobnych pieniążkach

zapraszam do lektury forum LPG
był tam kiedyś jeden "znawca" co założył do silnika R6 "sekwencję" a jego wtrysk benzyny mógł współpracować i nie wspólpracował , a funkcjonował tylko z wtryskiem "ciągłym" i wykłócał się niemiłosiernie nie słuchając porad naprawdę znających się na rzeczy fachowców że wtrysk gazu to nie tylko układ sekwencyjny...

nie neguję że BMW może mieć sekwencję

pozdro
  
 
Cytat:
2005-02-28 22:59:40, krzysiek77 pisze:
a czy kolega który śmiał się z mojego znajomego fachury widział kiedyś e-34 z przed 92 z sekwencją. są całkiem inne sterowania wtryskiwaczami. wanos nie tylko się rużni zmiennymi fazami rozżądu. z poważaniem.



M50 zarówno przed 9/92 (bez VANOS) jak też od 9/92 (z VANOS) posiada identyczne sterowanie wtyskiwaczami. W tych silnikach każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie.

Inaczej wygląda sprawa w silnikach M20 i M30. Być może podejrzenie dotyczy właśnie tych silników.
  
 
Cytat:
M50 zarówno przed 9/92 (bez VANOS) jak też od 9/92 (z VANOS) posiada identyczne sterowanie wtyskiwaczami. W tych silnikach każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie



Mój fachowiec sprawdzał kolory kabli dochodzących do

wtryskiwaczy(jeden kolor był wspólny do wszystkich sześciu

wtyskiwaczy a następnie dwa kolory podzielone na pół 3/3)
i stwierdził że nie jest to wtrysk niezależny ale można zamontować do niego sekwencje gazu dokładnie BRC fly.
  
 
DO KAŻDEGO MOŻNA ZAMONTOWAĆ NAWET JEŻELI DO WSZYSTKICH WTRYSKIWACZY SĄ PODŁĄCZONE 2 KABLE
  
 
Oto połączenia od DME do wtryskiwaczy dla silników M20 i M50.

Dla silnika M20, DME 1.3:
DME pin 16 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacze 1, 3, 5
DME pin 17 - przewód brązowo-żółty - wtryskiwacze 2, 4, 6

Dla M50 bez VANOS-a, DME 3.1
DME pin 3 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1
DME pin 5 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 2
DME pin 4 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3
DME pin 33 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 4
DME pin 31 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 5
DME pin 32 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 6

Dla M50 z VANOS-em, DME 3.3.1:
DME pin 33 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1
DME pin 32 - przewód brązowo-czerwony - wtryskiwacz 2
DME pin 31 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3
DME pin 5 - przewód brązowo-niebieski - wtryskiwacz 4
DME pin 3 - przewód brązowo-zielony - wtryskiwacz 5
DME pin 4 - przewód brązowo-fioletowy - wtryskiwacz 6

Niestety, nie posiadam schematów wewnętrznych DME.
Jednak wygląda na to, że w silniku M50 bez VANOS-a
sterowanie wtryskiwaczami jest niezależne.
Nie rozumiem tylko dlaczego są zastosowane jedynie
dwa kolory przewodów, skoro każdy wtryskiwacz jest
podłączony do innego wyjścia DME.

Z przedstawionych powyżej połączeń widać jasno,
że instalacja sterowania wtryskiem gazu przygotowana
dla M50 z VANOS-em wymaga pewnej przeróbki,
aby można było podłączyć ją do M50 bez VANOS-a.

  
 
Cytat:
Nie rozumiem tylko dlaczego są zastosowane jedynie
dwa kolory przewodów, skoro każdy wtryskiwacz jest
podłączony do innego wyjścia DME.


i własnie dlatego żeby było, tak jak pisze hz, mozna połączyć sekwencję.
pozdrawiam