Zegary raz jesze :-P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
a w jaki sposob szukales ? mi to zajelo z 15 sekundhttps://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=88472&c=0&hq=zegary&f=29&m=flat



Niestety przejżałem to co mi wysłałeś, a także jeszcze raz przeszukałem forum i nic.

Więc sądze, że temat jest aktualny
Mam E34 z 1989 roku w wersji 520 z silnikiem M20 na gaźniku ze standardowymi zegarami, czyli bez ciekłokrystalicznego wyświetlacza ze skalą do 240km/h. Dziś załatwiłem sobie licznik w wersji z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu itd z zakresem prędkości do 260km/h.
Z tego co słyszałem to ten licznik działa tylko w momencie gdy auto ma komputer. Czy istnieje wogóle możliwość, żebym go podłączył u siebie ??

Z tego co wnioskuje z załączonego wyżej linku: Marcin wymieniał zegary bez digitalu na z digitalem w bryczce z normalnym komputerem - sterującym silnikiem. U mnie chyba przy elektrycznym silniku jest to troche inaczej.
WIĘC PROSZE POWIEDZCIE CO I JAK ???
  
 
to nie rozumiem po co prosiles o usuniecie tamtego tematu
  
 
No bo myślałem, że jak mi wysyłasz link do tematu, który ma rozwiązać mój problem to myślałem, że w tym topicu będzie wszystko - a niestety okazało się inaczej.
  
 
nie wiem , czy dobrze zrozumiałem??? e34 na gazniku?!?!?!?
  
 
M20 nie ma gaźnika, tylko wtrysk sterowany komputerem (Motronic 1.3). To tak dla wyjaśnienia

W E34 występują dwa typy zegarów
1) wersja montowana do 09/1990
2) wersja montowana od 10/1990

Jeżeli twój nowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem pochodzi z samochodu wyprodukowanego po 10/1990, a na to wygląda, nie ma możliwości zamontowania go w twoim autku.
  
 
tak zmieniałem zegary konwencjonalne na digitale i działały bez problemów. autko było z 90 roku. silnik M50.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
nie ma możliwości zamontowania go w twoim autku.

a to dziwne bo ja u kumpla kiedyś montowałem do digitale i śmigało bez problemu auto 524td 88 r
  
 
No dla mnie K-Jetronic , ale tak czy siak dla mnie jest to gażnik sterowany elektronicznie - czyli taki lepszy gaźnik bo jedno punktowy wtrysk. Ale w sumie to sie nieznam wiec jak nie mam racji to sorry.

A co do zegarów to wkońcu jak panowie bo widze duże rozbieżności.

Marcin jeżeli możesz to napisz coś więcej o tej wymianie zegarów która przeprowadzałeś - ty hz10 też - jesżeli oczywiście nie sprawi to wam żadnego problemu. Z góry thx.
Acha zegary które dostałem są z autka z roku bodajże 91.

I panowie jedno pytanko poza konkurencją - czy zamontowanie zegarów "digital or no digital" jest zależne od rodzaju komputera jaki steruje silnikiem bo juz sam nie wiem ??
  
 
Cytat:
ale tak czy siak dla mnie jest to gażnik sterowany elektronicznie


w E-34 nie było gaźników.
jeśli chodzi o wymianę zegarów to ja osobiście nic nie robiłem poza wpięciem wtyczek. auto jak już pisałem było z 90 roku silnik M50 a zegary były z E-34 z roku 93 z takim samym silnikiem. zegary chodziły ok, licznik przebiegu dziennego też, kontrolki również.
pozdrawiam
  
 
Problem nie jest w samym prędkościomierzu, może on być z wyświetlaczem cyfrowym albo też bez takiego wyświetlacza. Problem leży w złączach obudowy do zegarów. Obudowa zegarów do 09/1990 ma inne złącza od obudowy po tej dacie. Najlepiej wyciągnij zegary z samochodu i porównaj.

A co do gaźnika, to jeśli listwę z regulatorem ciśnienia i sześcioma wtryskiwaczami nazywasz gaźnikiem, to twoja sprawa. Może warto obejrzeć rysunek

E34 520i M20 VALVES/PIPES OF FUEL INJECTION SYSTEM
  
 
No tak jak mówiłem - nie znam się i tego nigdy nie rozbierałem.

A przelądając stronki BMW natrafiłem na takie coś K-Jetronic
i myślałem, że mam to samo. Najwyraźniej byłem w błędzie . Ale mniejsza z tym.

Co do zegarów. To różni mi się ich podłaczenie od tego co ja mam w swoim E34 z 89r. Poprostu w tych zegarach z digitalem jest inne wejście i moja kostka nie będzie mi do nich pasować. Ale to to ja wiedziałem przed tym jak tu napisałem. Chodzi mi o to, czy jest szansa, żeby jepodłaczyć za pomocą np. jakiegoś adaptera lub dobre elektronika, który w miejsce mojej starej kostki założy taką pasującą.

Pytanie czy to tylko problem podłaczęcia - znaczy kostek, czy więksy problem z elektroniką, która np. jest starsza niż ta wymagana przez licznik z digital i nie będzie podawała danych np. o przebiegu na wyśiweltlaczu LCD - lub kilka innych rzeczy.

Więc chodzi mi o to czy da się wogóle te zegary podłaczyć, żeby działały i żeby wszystko było wyświetlane ?????
  
 
panowie więc co z tymi zegarami ??
  
 
a czego tu jeszcze nie wiadomo? Marcin i hz10 zakladali i dzialaja. zreszta najlepiej przymierzyc i sprawdzic jak i tak juz masz te zegary...
  
 
co do
Cytat:
K-Jetronic

to widzisz tam zapewne wtryskiwacz, więc stwierdzenie "ulepszony gaźnik" jest nieodpowiednie.
co do zegarów to pisałem już że ja zmieniałem.
pozdrawiam
  
 
No MARCIN co do gaźnika może masz racje, choc według mnie w gaźniku też jest rurka która rozpylane jest paliwo. Ale to nie o to chodzi.

Fajnie, że zmieniałeś te zegary, ale mi to raczej w niczym nie pomorze. Więc jeżeli możesz to napisz mi jakby to mogło wygladać u mnie bo ja mam inną wtyczkę niż wejście w tych nowych zegarach z digitalem. I boje się, że nawet jak elektryk podłaczy mi inna wtyczke w miejsce starej - to np. będzie działał tylko obrotomierz i prędkościomierz, a np. nie będzie wyświetlało przebiegu na LCD - bo na starym liczniku przebieg jest w formie mechanicznej pokazany. I raczej komputer nie posiada informacji o nim.
  
 
Cytat:
2005-04-15 12:23:11, Buczer pisze:
I raczej komputer nie posiada informacji o nim.


z tego co słyszałem to posiada, ale mogę się mylić...
  
 
Cytat:
No MARCIN co do gaźnika może masz racje, choc według mnie w gaźniku też jest rurka która rozpylane jest paliwo


z tej rurki paliwo jest porywqane przez pęd powietrza. wtryskiwacz dawkuje paliwo czasem swojego otwarcia. różnica zasadnicza.
co do zegarów to kurde te co ja zamieniałem miały identyczne wtyczki. u kolegi działał cyfrowy licznik przebiegu.
pozdrawiam