Silnik w e30 wymiana na motorek z 525i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam takie pytanie może ktoś mi pomoże. Otóż chce wymienić motor 318i M40 90r. na motorek z 525i 24V bodajże oznaczenie M50. Co mianowicie trzeba jeszcze zmienić napewno: wiązkę elektr., sprężyny przedniego zawieszenia, komputer, i najlepiej tylni dyferencjał(czy może też skrzynię?) Nie wiem czy też chłodnicę i czy coś jeszcze? Jeśli to mi się uda to do mojej NIUNI w okolicy NIKT nie PODJEDZIE ZBYT BLISKO
  
 
Cytat:
2005-04-11 12:21:32, mayer4 pisze:
Witam wszystkich mam takie pytanie może ktoś mi pomoże. Otóż chce wymienić motor 318i M40 90r. na motorek z 525i 24V bodajże oznaczenie M50. Co mianowicie trzeba jeszcze zmienić napewno: wiązkę elektr., sprężyny przedniego zawieszenia, komputer, i najlepiej tylni dyferencjał(czy może też skrzynię?) Nie wiem czy też chłodnicę i czy coś jeszcze? Jeśli to mi się uda to do mojej NIUNI w okolicy NIKT nie PODJEDZIE ZBYT BLISKO


Pewnie wszystko jest możliwe, ale czy opłacalne? I sądze, że skrzynie biegów raczej napewno też byś musiał wymieniać. Nie lepiej poszukać 325 lub 525? Koszty tych ewentualnych przeróbek nepewno nie będą niskie, policz sobie tak: moja E30 + koszty tych wszystkich przeróbek = xxxx...x. Pojeździj, poszukaj, pooglądaj takie 325/525 trzy razy się zastanów i ewentualnie wtedy kombinuj. A co do odp na Twoje pytanie to już koledzy z forum może pomoga, bo ja niestety nie. pozdrawiam
  
 
hmmm sprezyny zawieszenia? chyba nie...
Co napewno to calutka elektryka z 4 garow na 6 garow takze sporo roboty, nie tylko wiazka od silnika , most , skrzynia jezeli nie masz z tyłu tarczaków to takze hamulce, jezeli z przodu nie masz wentylowanych to z przodu rowniez hamulce to wcale nie taka prosta sprawa i z pewnoscia droga...
  
 
wszystko to a mianowicie tarcze z przodu są wentyle i tył też tarcze właśnie tylko ta wiązka elektr ale koleś który sprzedaje ten motor ma niby z całym osprzętem komputer elektryka i to za 1500zł no ale myślę że macie rację to jest kwestia do dużego przemyślenia POZDRAWIAM!!!
  
 
Cześć Mayer,
też przerabiałem już ten temat. Mam taki sam silnik jak Twój i najlepszym (czyt. najprostszym/najtańszym) wyjściem jest znalezienie dobrego silnika 1.8 iS. Wszystkie inne silniki wzwyż się nie opłacją bo przerobić musisz praktycznie wszystko (i skrzynia nie jest tu wcale najdroższym wydatkiem jaki musiłbyś ponieść). Wprawdzie słyszałem kiedyś jak koleś sobie do budy e30 325 włożył bodajże 3.5 litrowy silnik z E34 (nie wiem jak im to weszło do komory e30) ale za te koszta masz drugą taką 325
No i jeszcze jak sam nie umiałbyś tego złożyć to znajdź porządnego mechanika który Cię nie skroi podczas takjego swap-u...
Innym wyjściem (jeśli te 136 koni Ci nie styknie) jest poszukanie kogoś kto ma na sprzedaż taką 525 i zaoferować mu zamiane z dopłatą. Jeśli gość chce sprzedawać to może bardziej opłaci mu się sprzedać Twoje auto i wziąć od Ciebie gwarantowaną sumę na jaką byście się umówili?
Porozglądaj się, popytaj...
  
 
Z tym wkładaniem silnika z E34 do E30 to jakieś nieporozumienie.

Cytat:
2005-04-11 13:56:25, JanekE30 pisze:
hmmm sprezyny zawieszenia? chyba nie...



Abstrahując od możliwości wymiany silnika, to nawet w E34
są inne sprężyny przy silniku M40 1.8 i inne przy M50 2.5.
Nawet przy dodaniu klimatyzacji też są inne sprężyny. Są one
uzależnione od wagi silnika i osprzętu.

quote]
2005-04-11 13:56:25, JanekE30 pisze:
jezeli nie masz z tyłu tarczaków to takze hamulce, jezeli z przodu nie masz wentylowanych to z przodu rowniez hamulce to wcale nie taka prosta sprawa i z pewnoscia droga...
[/quote]

W przypadku hamulców sprawa jest prostsza. Słabsze hamulce
słabiej hamują, lepsze - lepiej, i tyle.
  
 
Cytat:
2005-04-11 15:07:43, biem pisze:
Wprawdzie słyszałem kiedyś jak koleś sobie do budy e30 325 włożył bodajże 3.5 litrowy silnik z E34 (nie wiem jak im to weszło do komory e30)




zaden problem sporo takich jezdzi, problem moze byc z silnikiem 5,0 V12 ale tez da sie zrobic - Foto

Foto 2
  
 
tak zgadza sie ze sa uzaleznione od wagi... zle zrozumialem, pomyslalem ze kolega mysli o przelozeniu sprezyn od 525 ale czemu tak pomyslalem to nie wiem

Tak tylko zobrazowalem z tymi hamulcami co jeszcze bedzie musial/powinien zrobic i wiadomo ze bedzie to ciezszy silnik (co sam potwierdzasz piszac ze trzeba bedzie wymienic sprezyny) a co za tym idzie wydluza sie droga hamowania i zapewne jezdzac 2.5L nie jeden raz bedzie sie chcialo poszalec i raczej hamulcow bym tak nie odkladal na bok...
  
 
Cytat:
2005-04-11 15:13:38, tolo84 pisze:
zaden problem sporo takich jezdzi, problem moze byc z silnikiem 5,0 V12 ale tez da sie zrobic - Foto Foto 2




Ale musi być jazda JA chce taką 3ke!!!
  
 
przed 7 miałem 318e30 z silnikiem 2,5 tylko ze 12V nic nie zmieniłem oprucz elektroniki skrzynia dyfer zostaje ta sama wiec mysle ze u ciebie tez tak bedzie przeciez te silniki roznia sie tylko głowica wiec nie słuchaj bzdur o kosztach tych przeróbek tylko rób
  
 
Cytat:
2005-04-11 17:23:18, obajda pisze:
przed 7 miałem 318e30 z silnikiem 2,5 tylko ze 12V nic nie zmieniłem oprucz elektroniki skrzynia dyfer zostaje ta sama wiec mysle ze u ciebie tez tak bedzie przeciez te silniki roznia sie tylko głowica wiec nie słuchaj bzdur o kosztach tych przeróbek tylko rób



pewnie jakos to jezdzilo ale napewno nie mialo osiagow jak oryginal 2,5 a palilo tyle co 2,5 a skrzynia napewno ma inne przelozenia i jest delikatniejsza tak samo jak sprzeglo i napewno nie wytrzymaja te czesci tyle ile powinny, jak juz wkladac inny silnik to reszte tez.
  
 
jestes w błedzie co do osiagów na moscie od 318 jest szybsze od oryginalnego 325 co do wytrzymałosci to i moze masz racje bo most musiałem zmienic ale nie wiem czy dla tego ze silnik był mocniejszy bo go zatarłem nie było w nim ani grama oleju(most) a po zmianie na oryginalny dyfer czułem znaczące pogorszenie osiągów
  
 
ze skrzynia od 318 bedzie pasowala do 325 12v to jeszcze rozumiem (chociaz nie sprawdzalem tego) ale czy aby napewno do 2.5 24v ? Przelozenie mostu to jeszcze nazwalbym jednym z najmniejszych problemow ale elektryka to juz duzo wiekszy problem...
  
 
Cytat:
2005-04-11 18:05:44, obajda pisze:
jestes w błedzie co do osiagów na moscie od 318 jest szybsze od oryginalnego 325 co do wytrzymałosci to i moze masz racje bo most musiałem zmienic ale nie wiem czy dla tego ze silnik był mocniejszy bo go zatarłem nie było w nim ani grama oleju(most) a po zmianie na oryginalny dyfer czułem znaczące pogorszenie osiągów


jeżeli most z 318 jest/był lepszy tzn były lepsze osiągi to dlaczego fabrycznie go nie montowali skoro był taki super? A to że był za słaby to napewno. Inny most - inne przełożenia - inne parametry, jedne gorsze drugie lepsze, nie wierze że osiągi pod każdą postacią były lepsze, zawsze jest cos za coś. pzdr
  
 
mie bede polemizował ja to poprostu sprawdziłem na swojej skorze
  
 
Dziwne bardzo. Przecież 1.8 ma takie króciutkie przełożenie. W porównaniu do 2.5 to masakra. Pewnie dlatego lepiej przyspieszał ale trzeba było maglować drążkiem non stop, tak? A jak z prędkością maksymalną wtedy? Musiał wyciągać mniej bo przełożenia nie starczało chyba...
  
 
szczerze to nie wiem jakie ma przełozenia 2,5 ale moja 318 miała całkiem dobre na 1 biegu ponad 50 na 2 ponad 100km/h (tak jak w mojej 730 2 moze nawet dłuzsza była w 31 na 3 do 150 maksymalnej nigdy nie sprawdzałem ale ogólnie mowiac zbierała sie duzo lepiej od 730 tamta 3 była z 87 roku a silnik nie wiem z którego
  
 
Sorry ze sie podepne do tematu.
Mnie interesuje zmiana swojego silniczka w e30 z 2.0 na 2.5 M20B25. Co procz silnika i komputera bede musial jeszcze zmieniac? np skrzynie albo jakies wiazki kabli?? W aucie mam 4 tarcze wiec hamulce powinny byc ok. Dzieki.
  
 
pzeczytaj kilka postów wczesniej w tym temacie