E34 M50 2.0 "91 vs eksploatacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem tutaj nowy, więc się przywitam Mam na imię Piotr, jestem z Białegostoku i jestem informatykiem/programistą.

Zeszłego tygodnia sprowadziłem sobie z Niemiec E34 z silnikiem M50. Wszystko idealnie, ale mam parę pytań odnośnie eksploatacji i nie tylko. Wiem, że rozrząd jest na łańcuchu, więc pierwsze pytanie: czy to normalne, że słychać taki "łańcuchowy" odgłos z silnika (trudno jest mi to opisać - coś jak się jedzie starszym rowerem, to słychać taki chrobot łańcucha) - w zależności od obrotów, częstotliwość chrobotu wzrasta lub maleje. Powinienem się udać do mechanika, czy to normalka (wcześniej miałem Poloneza Caro, nie śmiejcie się )? Drugie pytanie to jaki olej do niej lać? Jaki płyn hamulcowy? Palą mi się kontrolki od zmiany oleju i płynu hamulcowego. Jako, że była regularnie serwisowana, to chciałbym dotrzymać tej tradycji. Jeździła na jakimś syntetyku Agip. Coś się stanie jak np. zmienię olej na Shell (Agipa dość trudno dostać a i do najtańszych nie należy)? Ogólnie chcę żeby było w miarę tanio ale dobrze.

Przy określonej prędkości (ok 75-85km/h) mam jeszcze lekkie bicie w kole kierownicy, ale domyślam się że raczej chodzi o zużycie opon niż inny, poważniejszy problem. A może się mylę?

Pozdrawiam i dziękuję z góry.
  
 
Witamy w klubie posiadaczy BMW.
Na początek mała rada, zanim zaczniesz nowy wątek przeszukaj forum (wyszukiwarka), a napewno znajdziesz odpowiedzi na większość jak nie wszystkie swoje pytania.
Co do silnika to polecam wyszukiwarkę, nie wiem co dolega silnikowi.
Olej możesz zmienić na inną markę, ważne abyś zachował takie same parametry. Inspekcję oleju możesz skasować sam - instrukcja na forum, ale robią to również warsztaty.
Jeśli chodzi o bicie na kierownicy to sprawdz jak sam mówisz opony, ale to mogą być również końcówki drążków, wahacze lub tuleje. Raczej tego nie ignoruj, polecam wizytę w serwisie.
Pozdrawiam
  
 
Skoro ci chrobocze coś w silniku to nie jest normalne prawdopodobnie napinacz hydrauliczny do wymiany, a jeśli chodzi o olej to polecam castrol magnatec i jeśli tak jak napisałeś jeżdzi na syntetyku to nie zmieniaj na pół syntetyk przypadkiem. Może po wymianie oleju nie będzie już słychać łańcucha zresztą ciężko stwierdzić na odległość co faktycznie słyszysz. Jeśli chodzi o bicie w kierownicy może być opona ale raczej będzie to felga możesz spróbować zakładając koła z tyłu do przodu a jeśli chodzi o kontrolki to można je skasować - poszukaj na forum jest opis jak Tego chrobotania nie lekceważ i podjedż do dobrego mechanika może ktoś poleci ci z forum z twoich okolic.
  
 
W komorze silnika jest wiele elementów, które mogą "chrobotać". Twoje auto ma 17 lat a więc tylko o rok więcej niż moje. U siebie wyciszyłem wszystkie chrabąszcze wymianą rolki napinającej pasek alternatora. Na pewno "chrobot" to nie normalka. Te samochody pracują naprawdę cicho jeśli są utrzymane we właściwym stanie technicznym.
Jeśli chodzi o olej to Castrol Magnatec dla mnie jest numerem 1. 176000 km polonezem Caro plus w 5 lat i bez dolewek od wymiany do wymiany. Obecnie 2,5 roku e34 i podobnie. Sądzę, że wybór oleju silnikowego to wypadkowa przyzwyczjeń, ceny i zasłyszanych opinii więc musisz trochę poczytać i wybrać sam.
Jeśli chodzi o bicie na kole kierownicy to przyczyn może być bardzo dużo. Bez diagnostyki wymienisz pół zawieszenia i problemu nie zlikwidujesz. Wjedź sobie na ścieżkę w zaprzyjaźnionym zakładzie i zapewne uzyskasz wiarygodne wytłumaczenie kłopotów. Poszukiwanie odpowiedzi na forum poprzez stwierdzenie, że coś Ci drży mija się z celem. Uzyskasz masę odpowiedzi forumowiczów, którzy będą Ci chcieli pomóc, lecz nie znając stanu technicznego Twojego pojazdu będą błądzić po omacku i przekażą Ci całą swoją widzę na temat przyczyn powstawania drgań. Podobnie jak koledzy polecam korzystanie z wyszukiwarki - większość problemów z tymi autami została już nieźle przewałkowana. W razie czego pisz na myscherieu@onet.eu . Nie jestem ekspertem ale większość tekstów na wszytkich forach BMW przeczytałem i na mechanice się troszkę znam więc postaram się pomóc. Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy.