E34 M50 2.0 "91 vs eksploatacja

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem tutaj nowy, więc się przywitam Mam na imię Piotr, jestem z Białegostoku i jestem informatykiem/programistą.

Zeszłego tygodnia sprowadziłem sobie z Niemiec E34 z silnikiem M50. Wszystko idealnie, ale mam parę pytań odnośnie eksploatacji i nie tylko. Wiem, że rozrząd jest na łańcuchu, więc pierwsze pytanie: czy to normalne, że słychać taki "łańcuchowy" odgłos z silnika (trudno jest mi to opisać - coś jak się jedzie starszym rowerem, to słychać taki chrobot łańcucha) - w zależności od obrotów, częstotliwość chrobotu wzrasta lub maleje. Powinienem się udać do mechanika, czy to normalka (wcześniej miałem Poloneza Caro, nie śmiejcie się )? Drugie pytanie to jaki olej do niej lać? Jaki płyn hamulcowy? Palą mi się kontrolki od zmiany oleju i płynu hamulcowego. Jako, że była regularnie serwisowana, to chciałbym dotrzymać tej tradycji. Jeździła na jakimś syntetyku Agip. Coś się stanie jak np. zmienię olej na Shell (Agipa dość trudno dostać a i do najtańszych nie należy)? Ogólnie chcę żeby było w miarę tanio ale dobrze.

Przy określonej prędkości (ok 75-85km/h) mam jeszcze lekkie bicie w kole kierownicy, ale domyślam się że raczej chodzi o zużycie opon niż inny, poważniejszy problem. A może się mylę?

Pozdrawiam i dziękuję z góry.

Witamy w klubie posiadaczy BMW.
Na początek mała rada, zanim zaczniesz nowy wątek przeszukaj forum (wyszukiwarka), a napewno znajdziesz odpowiedzi na większość jak nie wszystkie swoje pytania.
Co do silnika to polecam wyszukiwarkę, nie wiem co dolega silnikowi.
Olej możesz zmienić na inną markę, ważne abyś zachował takie same parametry. Inspekcję oleju możesz skasować sam - instrukcja na forum, ale robią to również warsztaty.
Jeśli chodzi o bicie na kierownicy to sprawdz jak sam mówisz opony, ale to mogą być również końcówki drążków, wahacze lub tuleje. Raczej tego nie ignoruj, polecam wizytę w serwisie.
Pozdrawiam