Uklad chlodzenia..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..wprawdzie nie w espero ale moze ktos ma pomysl...chodzi o samochod mojej kobiety R21..ale to w sumie niewazne bo zasada dzialania jest podobna rowniez w espero a problem jest nastepujacy:

jakis czas temu woda sie zachotowala i rozsadzilo zbiornik wyrownawczy zintegrowany z chlodnica..dzis wsadzilem nowa chlodnice..zaczalem zalewac plynem ale silnik blyskawicznie zlapal wysoka temp za to reduktor w ogole sie nie grzal wrecz zrobil sie oszroniony..uklad chlodzenia jest niby prymitywna rzecza..ale gdzie szukac przyczyny??

1. walniety termostat ktory w ogole sie nie otwiera?
2. zapowietrzony uklad chlodzenia?? (wlasnie szukam odpowietrzenia)
3. szczelka pod glowica?? hmm zadnych objawow po za grzaniem nie ma

bede wdzieczny za konsultacje
  
 
Silnik sie zagrzal, wiec nie mial chlodzenia. To samo z reduktorem - kiedy gaz sie rozpreza dosc mocno obniza sie jego temperatura.

Jezeli zbiornik wyrownawczy jest razem z chlodnica to kiedy plyn przeplynie na silnik - dopiero jak sie otworzy termostat? Jakies to niemozliwe...
  
 
Reduktor powinien być wpięty w tzw. mały układ chłodzenia. Jeśli faktycznie reduktor wogóle się nie nagrzał, obstawiam jednak zapowietrzenie.
Sprawdź czy nie ma gdzieś odpowietrznika.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
no ez o tym mysle..ale wyglada na to ze nie ma odpowietrznika..tzn jest jeden na chlodnicy...ale to za malo..tzn to powinno byc w najwyzszym punkcie ukladu chlodzenia..a do najwyzszego punktu to troche jeszcze brakuje nic to bede kombinowal..
  
 
Cytat:
2005-04-17 00:01:28, qbaj pisze:
no ez o tym mysle..ale wyglada na to ze nie ma odpowietrznika..tzn jest jeden na chlodnicy...ale to za malo..tzn to powinno byc w najwyzszym punkcie ukladu chlodzenia..a do najwyzszego punktu to troche jeszcze brakuje nic to bede kombinowal..



Sprawdź, czy nie ma jakiegoś wężyka mocowanego np. na cybanty z którego można by skorzystać.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
dzieki SpeedR juz na to wpadlem jutro to zrobie..po prostu odepne najwyzej polozony wezyk i tyle..ale..hmm jedno mnie zastanawia..stara chlodnica musiala wybuchnac nie bez powodu..chyba nie unikne jednak warsztatu..a termostat wymienie na wszelki wypadek bo nie wiadomo w jakim jest stanie a koszt relatywnie maly no i zobaczymy jak sie uda to dam znac..dzieki jeszcze raz

hmm nowe okolicznosci..wskaznik temp leci po 5 minutach pod sam sufit..ale blok silnika jest chlodny...zupelnie zglupialem...czujnik temp szlag trafil czy jak? eh jutro samochod do mechanika ja nie mam na to sily

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2005-04-18 00:32:43 ]
  
 
A zwracałeś uwage na pompe wody, działa jak nie działa to temp skoczy od razu do góry, a przepływu przez parownik nie będzie. Przez chłodnice więcej popłynie dopiero jak zadziała termostat, wcześniej krąży sobie płyn w małym obiegu. W Audiku miałem taką chłodnicę, też mi strzeliła bo się nie włączył wentylator. Tam odpowietrznik był tuż przy wlocie węża do głowicy, na czymś w rodzaju trójnika. Chociaż jak termostat padnięty i nie otwiera się to też się będzie grzał bo nie otworzy na chłodnice - ale zazwyczaj mają one tendencje do niezamykania się niż nie otwierania.
  
 
konsultowalem sie telefonicznie z mechanikiem..jego diagnoza jest taka: albo to sie da odpowietrzyc albo poszla uszczelka pod glowica..
hmm..ja bylem przy tej eksplozji chlodnicy..wentylator wtedy pracowal..a pompy wody nie bylo zupelnie slychac..mialem otwarta maske..ale stalo sie to tak nagle i niespodziewanie ze nie moglem zareagowac
  
 
moj sasiad miał podobny problem do twojego ale w VectrzeA 1.6,i u niego to była uszczelka
takze nie wiem,