Drżąca kierownica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy przy prędkości około 100km/h zaczyna mi się trząść kierownica powyżej i poniżej setki to mija ale gdy zaczynam hamować powstają duże drgania i są przenoszone na cały samochód.Czy może to być wina amortyzatorów, sworzni lub krzywych tarcz - doradzcie. Pozdrawiam!
  
 
osobiscie bym sprawdzil wpierw felgi i czy sa naprawde dobrze wywazone....
  
 
Felgi i oponki kupowalem w zeszlym roku i tez juz tak bylo tyle ze teraz to narazsta.Felgi mam nowe a opony michelinki i sa dobrze wywazone.
  
 
ale czy na pewno nie sa troszke pokrzywione
  
 
No wlsanie o to chodzi ze nie one sa nowe
  
 
prawde mowiac mialem przypadek ze wpadlem w niewielka dziure i nawet o niej zapomnialem tylko ze sie okazalo ze mam peknitego aluska i malego balona na oponie, a wiem ze bicia podczas jazdy sa wlasnie od stanu kolek albo skrzywiona piasta, a na innych kolach tez sie tak zachowuje??
  
 
ja mam wrazenie ze to jest tylko na przednich ale to sa za duze wstrzasy zeby to byla wina felgi - taki mi sie wydaje
  
 
A ja uważam że skoro kółka są ok to wina leżeć może po stronie tarcz hamulcowych. Trzeba podjechać do jakiegoś kolesia i sprawdzić bicie; z tego co wiem nie powinno być więcej niż 0.8 mm,
  
 
bede musial sprawdzic to bicie bo moze jednak byc wina tarcz
  
 
mialem ten sam problem z draganiami kierownicy przy wyzszych predkosciach, byla to wina jednej felgi, oczywiscie z przodu, kwestia wywazenia i po klopocie, w innym aucie mialem problem z drganiami przy hamowaniu z wyzszych predkosci, trzeba bylo wymienic tarcze i klocki
 
 
ale jeszcze na dolkach dochodza stuki
  
 
zamień koła przednie z tylnymi i zobacz jak będzie jeździł. to, ze koła są roczne nic jeszcze nie znaczy. a co do stuków proponuję szarpaki, bo przez neta można jedynie gdybać
  
 
no masz racje przerzuce kola i zobacze
  
 
Hallo , przeczytalem uwagi kolegow i musze powiedziec , ze to nie takie proste.Po sprawdzeniu kol i obreczy , musisz bezwarunkowo dac ustawic zbieznosc kol(geometria).Jezeli to nie pomoze,sprawdz amortyzatory , ale tylko w warsztacie na specjanlym przyzadzie.Jezeli jeszcze cos nie bedzie gralo , sprawdz tarcze hamulcowe,moga miec stuki ( moga bic w czasie jazdy,czyli nie sa w idealnie prostej osi).To powinno pomoc , jezeli jeszcze bedzie ten problem wystepowal , to po uderzeniu , np. w dziore , mogly ulec zniszczeniu wachacze , ale to sprawdzi juz Fachowiec w czasie ustawiania geometrii.Jezeli jeszcze bedziesz mial drgania kierownicy , to juz zostanie tylko jedna szansa-kup nowy samochod. Powodzenia- i napisz , co zrobiles- Adalbert
  
 
tamto to jeszcze zobacze ale z tym nowym samochodem to raczej nie heheh.dzieki