Jak sprawdzic stan techniczny motorka na "sucho"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanowne gremium
chcialbym zapytac czy ktos ma pomysl na sprawdzenie na "sucho" silnika ktory jest wymontowany z auta
chodzi o sprawdzenie stanu technicznego tlokow , pierscieni, panewek
nie ma mozliwosci odpalenia silnika , i chyba tez nie mozna go rozebrac
mam do kupienia silnik z 97 roku 1,6 i zastanawiam sie nad tym czy nie wpierdziele sie w kanal
  
 
Jak nawet zwalić głowicy, odkręcić miski olejowej nie można to chyba nie za bardzo sprawdzisz stan
  
 
Bez sensu... Bez rozbierania i ruszania, od samego patrzenia na silnik chcesz sprawdzic stan tlokow itp... Tu nawet promienie X nie pomoga... A mozliwosci usterek jest tyle, ze sam nie wiem, od czego zaczac wymieniac, bo niby kupe rzeczy mozna zobaczyc, ale jak go nie rozbierzesz to nawet nie wiesz, czy koles nie wyciagnal tlokow, walka, zaworow, pompy oleju, czy nie stoi przed Toba po prostu kadlubek silnika...
  
 
Cytat:
2005-04-14 21:03:47, arabek pisze:
chyba tez nie mozna go rozebrac mam do kupienia silnik z 97 roku 1,6 i zastanawiam sie nad tym czy nie wpierdziele sie w kanal

prawo pewnego pana M. :
jeśli coś tylko może być nie tak -tak właśnie będzie.
za taki silnik to symboliczna cena 1.5xcena złomu na skupie
  
 
Cytat:
2005-04-14 21:42:52, DooMinick pisze:
Bez sensu... Bez rozbierania i ruszania, od samego patrzenia na silnik chcesz sprawdzic stan tlokow itp... Tu nawet promienie X nie pomoga... A mozliwosci usterek jest tyle, ze sam nie wiem, od czego zaczac wymieniac, bo niby kupe rzeczy mozna zobaczyc, ale jak go nie rozbierzesz to nawet nie wiesz, czy koles nie wyciagnal tlokow, walka, zaworow, pompy oleju, czy nie stoi przed Toba po prostu kadlubek silnika...


Nie no, wiesz walki widziec bede , wal korbowy tez
moze poprosic goscia zeby zdjal czapke ( glowice ) i wtedy cos moze bedzie wiadomo
a jak czapka bedzie zdjeta ? rozumiem ,ranty na tulejach sygnalizuja kiche ,
jakies inne znaki ?
  
 
Bez odpalenia silnika trudno stwierdzić czy np panewki nie są zrąbane i czy nie bierze oleju. Zresztą usterek moze być cała kupa już sam fakt braku możliwości odpalenia jest podejrzany.
  
 
Cytat:
2005-04-14 21:03:47, arabek pisze:
Witam szanowne gremium chcialbym zapytac czy ktos ma pomysl na sprawdzenie na "sucho" silnika ktory jest wymontowany z auta chodzi o sprawdzenie stanu technicznego tlokow , pierscieni, panewek nie ma mozliwosci odpalenia silnika , i chyba tez nie mozna go rozebrac mam do kupienia silnik z 97 roku 1,6 i zastanawiam sie nad tym czy nie wpierdziele sie w kanal



Jest na to niezawodny sposób - bieżesz wahadełko i ustawiasz nad silnikiem - jeśli będzie zataczać kółko to kupuj jeśli będzie wykonywać ruch po lini to nie bież go.
Tak sprawdzał swoje decyzje pewien lekarz w FSO i wysoko zaszedł. Wystawił mi np. zaświadczenie do zawodowego prawka, sprawdził wahadełkiem i oddał mi dokument
  
 
Jeszcze można różdżką jak idzie do góry silnik git jak w dół to shit.
  
 
ale nic nie przebije papierka lakmusowego. On nawet przebieg podaje..
  
 
Jestescie straszni po prostu
  
 
Cytat:
2005-04-14 22:08:20, enes pisze:
Bez odpalenia silnika trudno stwierdzić czy np panewki nie są zrąbane i czy nie bierze oleju. Zresztą usterek moze być cała kupa już sam fakt braku możliwości odpalenia jest podejrzany.


Gosc sprzedaje graty do polonezow i ma do sprzedania silnik w calosci bez osprzetu.
  
 
To zaproponuj taka cene, za jaka bedziesz mogl go pozniej sprzedac, zeby choc wyjsc na 0...
  
 
W Kielcach kompletny i sprawny silnik fiata 125p max 400 złoty. Tyle zapłacił kumpel w ubiegłym roku razem z przekładką. Na silnik oczywiście był dokument.
  
 
a ile klient życzy za ten roveroski 1,6 ?