| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
draiwer5 (S) BMW Master (Moderator) bmw 518i Białystok | 2005-04-15 16:25:07 niewiem jak jest w e30 ale sa takie rzeczy ze jest i beben i tarcza |
pawełO BMW Member bmw 730 jelenia gora | 2005-04-15 16:55:56 a i jak troche polatasz to nie zapomnij napisac ile ci łyka |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-04-15 17:07:13
ma sie rozumieć, że napisze, tyle że napisze dopiero jak zatankuje do pełna dwa razy pod rząd, a narazie to mam inne wydatki z nią zwiazane. pełny bak to 210zł. . |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2005-04-15 18:06:06 Jeztom,
hamulec bebnowy sluzy tylko i wylacznie do recznego. Jesli Ci slabo trzyma, to raczej tylko linka, bo ilez one moga sie zuzyc !? - chyba, ze jezdziles na zaciagnietym recznym. Tak wiec podciagniecie linki powinno pomoc |
tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-04-15 18:27:45 nic dziwnego tarcza + beben z tylu, od dawna stosuje takie rozwiazanie mercedes i bmw ale inni napewno tez |
Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-04-15 18:33:31 Tak dokładnie - bębęn z tarczą w jednym, też się kiedyś nadziwić nie mogłem! Tak miałem w E32 i w Peugeocie 406 jak teraz to nie wiem ale pewnie podobnie. Możliwe że po prostu skończyły Ci się okładziny i wystarczy je wymienić i znów ręczny jak nowy - ja tak miałem! koszt do E32 50zł za kpl. |
biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-04-15 19:38:30 Jeztom, naciągnij sobie po prostu linkę, ja dodatkowo włożyłem na lince między śruby parę grubszych śrub, tak, że ręczny mam bardzo króciutki Na początku pod łokieć go musiałem targać a teraz zaskakuje na cztery ząbki i już autko stoi (teraz to mogę i podłokietnik spokojnie zainstalować). |
VANOS E39 523i GLIWICE | 2005-04-15 21:36:20 Hamulec ręczny nie jest regulowany na lince i nie trzeba stosować zadnych podkladek ani nakrętek aby wydłużyć linke.
Tarcza i bęben stanowią jedność, i żeby wyregulować ręczny jest do tego gwintowany rozpierak umieszczony pomiędzy szczekami jeżeli owe szczęki mają jeszcze okładziny wystarczy rozpierak wydlużyć aby bardziej rozparł szczęki. Najlepiej zrobić to przez otwór do srób od kół, jest na rozpieraku zębatka która pokręcając zwykłym śrubokrętem skracamy lub wydłużamy. [ wiadomość edytowana przez: vanos dnia 2005-04-15 21:43:00 ] |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2005-04-15 22:34:00
Dokładnie. Zgadza sie tak jest w hamulcach tarczowych..ale z tego co wiem biem ma hamulce bebnowe a wtedy drogi Kolego pozostaje jedynie regulacja na lince bo luz podstawowy jest ustawiany samoczynnie poprzez kilkakrotne naciskanie hamulca (przo poluzowanej lince oczywiście) u mnie to nie działa |
VANOS E39 523i GLIWICE | 2005-04-15 22:55:31 JEZTOM napisał że ma z tyłu tarczowe więc napisałem o tarczowych i chyba tak jest bo td trochę więcej waży niż 1,6 |
JanekE30 BMW Member E30 2.5 24v mtech2 & ... Piła | 2005-04-15 23:28:59 Troszke teorii..
W zacisku przednich i tylnych hamulcow tarczowych znajduje sie tloczek ktory podczas hamowania dociska wkladki cierne do tarczy hamulca. Hamulec awaryjny sterowany LINKAMI dziala na kola tylne. Skutecznosc hamulca awaryjnego polaczonego z hamulcem tarczowym jest gorsza niz z hamulcem bebnowym, dlatego przy tarczach hamulcow tylnych sa dodatkowe bebny. Szczeki wspolpracujace z tymi bebnami sa sterowane WYLACZNIE dzwignia reczna.. Dodatkowa informacja urzadzenie wspomagajace wykorzystuje podcisnienie wytwarzane w ukladzie dolotowym silnika A SILNIKI WYSOKOPREZNE maja specjalnie w tym celu specjalna pompe podcisnieniowa |