Indeks nośności na oponach---pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko czy jeżdzi ktoś w espero, na oponkach które mają niższy indeks nośności niż 86? 86 to u nas standart
Mam okazje kupić oponki o niższym indeksie i się zastanawiam czy warto?
  
 
86 ??????
Jedyne co mi się kojarzy z tym to T - czyli 190 km/h.
Niższych indeksów nie należy zakładać - nawet jeżeli nie jeździmy z takimi prędkościami.
Potrzebny indeks szybkości nie zależy tylko od prędkości auta jaką może rozwinąć, ale także od innych parametrów, np. masa czy nośność.
  
 
Ale chodzi o index nosnosci, a nie predkosci
  
 
Ponieważ ostatnimi czasy, sporo tego typu problemów przewinęło się przez forum, pozwolę sobie skonsolidować odpowiedzi w jednym wątku...

Zakładając, że w przypadku Espero mamy do czynienia z fabrycznym ogumieniem o parametrach:

185/ 65 R 14 86 H poszczególne oznaczenia należy interpretować w taki oto sposób...

185 - szerokość opony (w mm)
65 - profil, czyli stosunek wysokości do szerokości opony (stosunek procentowy)
R - to konstrukcja osnowy opony (tu: radialna)
14 - średnica obręczy (felgi) podana w calach (1cal = 2,54 cm.)
86 - współczynnik nośności w kg (opis poniżej)
H - współczynnik prędkości (opis poniżej)

Współczynnik nośności mówi nam, jakie dopuszczalne obciążenia może przyjmować opona, bez niebezpieczeństwa jej zniszczenia.
Ogólnie przyjęte oznaczenia to:

50 - 190 kg
60 - 250 kg
70 - 335 kg
80 - 450 kg
90 - 600 kg
100 - 800 kg

Stosuje się też oznaczenia pośrednie (u nas np. 86)

Na oponach można też znależć inne ciekawe napisiki i wzorki

DOT - opona spełniająca zalecenia Departament of Transport (najczęściej spotykane w przypadku opon made in USA)

DM 6P 33 S - kody opisujące producenta, fabrykę, wymiar, etc. opony (różnie oznaczane w zależności od kraju producenta)

467 - oznaczanie daty produkcji (46 tydzień 1997 roku)

M + S (często spotykane w obecnie produkowanych oponach) - oznaczenie specjalnego składu mieszanki, dopuszczający do użytkowania opony zimą

Tube (ew. Tubetype) - opona dętkowa

Tubless - opona bezdętkowa

A wracając do pytania. Nie ma przeciwskazań do stosowania opon o wyższym indeksie nośności, o niższym raczej nie polecam.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
A wracając do pytania. Nie ma przeciwskazań do stosowania opon o wyższym indeksie nośności, o niższym raczej nie polecam. Pozdrawiam - SpeedR


bardzo ładnie wytłumaczone wszystkie pojecia , brawo napewno sie komuś to przyda.
Co do tego indexu nośności to miałem okazję kupic opony z indexem 82 ale i tak okazja juz mineła, i mże dobrze bo espero jednak troche kg ma
  
 
Cytat:
2005-04-18 19:14:22, SebaE pisze:
bardzo ładnie wytłumaczone wszystkie pojecia , brawo napewno sie komuś to przyda.



Tia... przez CTRL+C a następnie CTRL+V ze strony dowolnego producenta opon
Moja uwaga! SpeedR napisał:
467 - oznaczanie daty produkcji (46 tydzień 1997 roku)
I to było aktualne w XX wieku. Obecnie często/zwykle jest
4604 - oznaczanie daty produkcji (46 tydzień 2004 roku)
  
 
Cytat:
2005-04-18 19:37:36, piotr_ek pisze:
Tia... przez CTRL+C a następnie CTRL+V ze strony dowolnego producenta opon



No coś Ty... to raczej teoria z wielu źródeł w formie łatwo przyswajalnego koncentratu z dodatkiem witamin

Cytat:
Moja uwaga! SpeedR napisał: 467 - oznaczanie daty produkcji (46 tydzień 1997 roku) I to było aktualne w XX wieku. Obecnie często/zwykle jest 4604 - oznaczanie daty produkcji (46 tydzień 2004 roku)



Czepiasz się!

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
skoro tak łatwo to zrobić to dlaczego samemu takiego info nie podasz... zresztą jaka różnica skąd SpeedR to wziął ważne, że jest tu - nie każdemu chce się szukać.

eh ty forumowy zrzędo ty to dopiero ubarawiasz te forum swoimi postami heheh
  
 
Gdyby nie ja, to byście poumierali z nudów nie wiedząc nawet kiedy. A info które podał SpeedR nie pozbierałem dla was kochani, bo myślałem, że tak jak ja potraficie je znaleźć w Internecie np. TUTAJ, albo TUTAJ co zajęło mi mniej czasu niż pisanie tego postu