MotoNews.pl
  

Co z tymi autami?chałas w e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czytałem różne posty i jestem w szoku. wszędzie piszecie, że e34 to takie ciche auto. wiatr słychać dopiero od 140km/h, zawieszenia nie słychać itd... to moje pierwsze bmw, wydaje mi sie, że w golfie2 jest chyba ciszej niż w mojej. silnik cisza, ale wiatr to ja słysze już przy60km/h, nieruwności i dziury bardziej słysze niż czuje. to jest sedan i nie ma żadnego bagażnika na dachu, żadnej wystającej anteny, a szyberdach domyka się dobrze. zawieszenie nie tłucze tak jak by gdzieś był luz ,tylko to takie basowe przytłumione udeżenia. opony mam standardowe. co jest z moją bmką . może ktoś z forumowiczów ma takie bmw i mieszka gdzieś blisko szczecina? chętnie się spotkam i porównam.
  
 
no rzeczywiscie dziwne ze masz glosniej niz w golfie, ja sie przesiadlem z opla i z hondy civic do e36 i jest jednak ciszej, przy kazdej predkosci. e34 jest troche bardziej kanciate ale to nie powino miec tak duzego wplywu. moze gdzies masz uszczelke przy drzwiach naderwana albo przy szybie?
  
 
uszczelki mam całe. te wichry ja słysze jak by przód . czy z przodu na łączeniu zdeżaka z atrapą nie ma jakiejś uszczelki? patrzałem na samochody forumowiczów i nie ma takiej. za to w auto świat pokazali e34 z taką gumką na zdeżaku. jest ona ok5mm gruba. macie takie?
  
 
powieddzcie mi też co jest z tym zawieszeniem. luzów nie ma. może są tam jakieś poduchy lub coś jak by tłumiki drgań ,chałasu, niewiem. sprawa nie jest pilna, ale denerwująca.
  
 
Jeżeli chodzi o wiatr - to mam tak samo.
Jak wieje, a ja mam koło 60km/h i wieje w moją stronę - tak smiesznie kręci to słysze śmieszny szum spowodowany owiewaniem szyby. Ale jak nie ma wiatru to takie zjawisko nie zachodzi no może przy 160km/h. Jeżeli chodzi o zawieszenie to mi nic nie stuka i nie hałasuje, natomiast wydaje mi sie że huczy mi tylny most i to jedyny szum jaki u mnie występuje. Ale to akurat kwestia regulacji luzu
  
 
W E34 wpływ na hałas słyszalny z przodu mają następujące elementy
(a właściwie ich brak lub wysoki stopień zużycia)

1) Pióra wycieraczek - ich kształt, rodzaj spojlera, ustawienie
ramion. Dobre pióra wycieraczek to BMW 61 61 9 069 198
lub Bosch 3 397 118 302 (602S).

2) Elementy na rysunku
E34 525i HEAT INSULAT./ENGINE COMPARTM.SCREENING

Osłona dołu silnika (23)
Osłona aerodynamiczna (7)

3) Elementy na rysunku
E34 525i TRIM PANEL, BUMPER, FRONT

Uszczelki pomiędzy osłoną zderzaka a grillem (4)
Pokrywki (7,8)

4) Elementy na rysunku
E34 525i SINGLE COMPONENTS FOR HEADLIGHT

Osłony za reflektorami - wewnątrz komory silnika (17)

5) Elementy na rysunku
E34 525i SOUND INSULATION

Izolacja akustyczna maski silnika (5,7)
Izlolacja akustyczna deski rozdzielczej i tunelu (1,2,19,20)


6) Element na rysunku
E34 525i GEARBOX SHIFTING PART

Osłona gumowa drążka zmiany biegów (8)


[ wiadomość edytowana przez: zyggy dnia 2005-03-21 18:58:19 ]
  
 
Cytat:
2005-03-21 14:13:20, krzysiek77 pisze:
uszczelki mam całe. te wichry ja słysze jak by przód . czy z przodu na łączeniu zdeżaka z atrapą nie ma jakiejś uszczelki? patrzałem na samochody forumowiczów i nie ma takiej. za to w auto świat pokazali e34 z taką gumką na zdeżaku. jest ona ok5mm gruba. macie takie?


w komorze silnika po lewej stroni za bezpiecznikami jest taka gumowa zaslepka(dosyć duża) do wnetrza auta, jak jej nie masz to moze dlatego tak ci huczy
E34 jest bardzo ciche nawet przy 200km/h miałem również wiele innych aut i wiem co mówie
  
 
no to się wydało nie mam żadnej osłony silnika z dołu, nie ma tej gumki nad zdeżakiem, jednej zaślepki obok chalogenu i jednego chalogenu,jednej osłony relektora(tej prawej,lewa pomaga chłodzić alternator czy prawa też miała jakieś zadanie?). to pewnie to. jakie mogą być ceny? czy dostane zaminniki czy tylko orginalne. na używane to chyba cięzko trafić. naszczęście mam tą zaślepke za bezpiecznikami. autko było kiedyś udeżone właśnie prawą stroną. pomóżcie jeszcze z tymi zawiechami to po wypłacie zajme się tym wszystkim i opowiem efekty.
  
 
Osłona za prawym reflektorem jest w jednym kawałku i nie pełni żadnej dodatkowej funkcji. Nad osłoną przedniego zderzaka powinny być dwie uszczelki (prawa i lewa). Przybliżone ceny możesz obliczyć z podanych cen w USD na linkach do katalogu. Należy pomnożyć te ceny przez 4 i będziesz miał przybliżone ceny w zł.
  
 
Jest jeszcze jedno możliwe źródło hałasu z przodu samochodu, które można pomylić z hałasem powietrza. Możesz mieć zużyte łożyska przednich kół.
  
 
tego nie sprawdzałem, ale to raczej szumi bardzo nie ruwnomiernie ,jak wiatr. ale to też sprawdze. dzięki. dam znak czy te zabiegi pomogą. ale co z zawieszeniem. to jest jak by dwa subwofery były zamontowane . jeden z przodu drugi z tyłu i na niskich progach zwalniających są dwa udeżenia. może to tak ma być, ale nie wydaje mi się żeby bmw tak miało. prosze powiedzieć czy to nie zagraża bezpieczeństwu. luzów nie ma(sprawdzane 300km temu). wymieniałem końcówkidrązków i jakby ciszej ale nie znacznie. przekładnia ma mały luz, ale tylko na wyłączonym silniku. prowadzi się super, zakręty zbiera rewelacyjnie.
  
 
E34 to dosyć ciężkie auto - 525i z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą to ok. 1600 kg, więc uderzenia na nierównościach słychać, zwłaszcza przy zawieszeniu BMW Sport Suspension, które ma utwardzone gumy w górnych mocowaniach amortyzatorów. A może po prostu masz zużyte mocowania amortyzatorów?
  
 
nie jest obniżony, to chyba nie jest to sport . mocowania to to w tych kielichach? jak to sprawdić? czy z tyłu też są takie. wydaje mi się,że tył troszke siedzi jak mam pełny bak bęzyny i gazu. czy to ma związek? i czy to zagraża bezpieczeństwu? chcę jechać na święta dość daleko i nie wiem czy najpierw to wymienić. wolał bym po świętach. czasu mało i pieniędzy jeszcze mniej, a po świętach to nowy miesiąc i nowe pieniążki. zostaje pociąg, ale nie poto kupiłem bmw żeby pkp jezdzić.
  
 
Zawieszenie BMW Sport Suspension do E34 to
- niższe, twardsze gniazda amortyzatorów
- niższe, twardsze sprężyny
- twardsze amortyzatory
- grubsze drązki stabilizacyjne
- i troszkę innych drobiazgów

Obniżenie w stosunku do standardowego zawieszenia
to 20mm przód i 9mm tył. Na pierwszy rzut oka
można tego nie zauważyć. Jednak to bardzo dobre
zawieszenie, pomimo głośnych uderzeń na wybojach.

Zawieszenie Sport w E34 można rozpoznać w najprostszy sposób
mierząc średnicę przedniego drążka stabilizatora.
Drążek sport ma średnicę 24mm, drążek standard - 23mm.

Z tyłu też są gniazda amortyzatorów, mniejsze od przednich.
Znajdują się w kielichach, tuż pod tylnymi głośnikami.

Fakt, że masz wrażenie głośnych uderzeń na wybojach nie
wpływa na bezpieczeństwo, o ile nie masz luzów w zawieszeniu.
Najlepiej pojedź na stację diagnostyczną
albo do warsztatu, to sprawdzą wszystko co trzeba.

  
 
po pierwszwe autko po wypadku mogło troszeczkę stracić swój kształt, tzn nawet jeżeli uderzenie nie było na oko mocne mogła delikatnie "nagiąć" się buda i zmienił się delikatnie wymiar szpar przy drzwiach i uszczelka(skrajny przypadek,ale możliwy, ja osobiście znam taki - na oko wszystko jest ok, a buda przesunęła się o dobry centymetr, a dzwon wcale nie był słaby !).Po drugie sprawdz czy auto miało wymienianą szybę czołową (lub tylną), a jeżeli tak to jest możliwe, że żle wklejono ją - np w jednym miejscu brakuje troszeczkę kleju i powietrze dostaje się przez ten otwór do wnętrza samochodu. Jeżeli by tak rzeczywiście było to powinno temu towarzyszyć parowanie szyb zwłaszcza przy deszczowej pogodzie,ponieważ zakłócona jest cyrkulacja powietrza. I uszczelka przednia może powodować hałas. Ja wymieniałem w mojej 5 szybę i gość z serwisu opowiadał, że miał przypadek, że uszczelka była wklejona odwrotnie o 180 stopni i w aucie wiało jak smok. Sprawdz też doleganie uszczelek przy drzwiach. To są elementy, które się zużywają jak i inne i po pewnym czasie stają się bardziej płaskie no i szumi (jeżeli auto długo stało nie używane, szczególnie na słońcu lub zimą to na bank nie mają swojej "grubości" a tak przy okazji ja moją 5 nawet przy 200 km/h słyszę przyjemny szum.
  
 
u mnie po wymianie czesci nr 8,9 na rysunku zrobilo sie ciszej podczas jazdy po nierownosciach.
  
 
dzięki za info. w kwietniu zajme się wszystkim na raz. myśle też, że starczy na większy remont zawieszenia. brakujące elementy już czekają na mnie u znajomego na szrocie, to uzupełnie te plastiki. napisze na pewno jaki to dało efekt. dzięki.
  
 
troszke powymieniałem. żona jeszcze nie widziała rachunku, ale i tak sie opłacało. jednak cały pic był w przedniej szybie. koleś za piwo to wyjął i włożył . cisza jak makiem..
  
 
Za piwo wycioł szybę i wkleił? Gdzie on mieszka?Można skożystać?
  
 
w szczecinie mieszka. tak na prawde za dwa piwa, ale to nie zmienia postaci żeczy. rewelacja..