Pompka Paliwa(chyba) ->PONY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko - dzisiaj mialem małe zdarzenie z akumulatorem - wchodze rano do garazu i patrze,że mam nie domkniete drzwi i oczywiście światło się świeciło w aucie i akumulator death podłączyłem prostownik i po 20 min odpalił ale... wcześniej miałem takie brzęczenie po przekręceniu kluczyka jakieś 5 sek (chyba to pompka paliwowa) a teraz po tym ładowaniu nie mam WHY????
  
 
generalnie jeśli słyszysz pompkę w poniaczu może oznaczać jej agonię lub zapchany filtr. natomiast dlaczego jest cicho a było głośniej - nie wiem. na pewno nie ma wpływu ładowanie aku.
  
 
Ok ale co to było to brzeczenie w okolicach wtrysków po 5 sek cisza a teraz wogóle tego nie ma a w którym miejscu jest ta pompka paliwowa bo może mama złe pojęcie o tym?
  
 
pompka jest zamontowana w zbiorniku paliwa i pracuje praktycznie bezszmerowo. zaraz wyjdę na zewnątrz i posłucham co tam brzęczy przy wtrysku. może silniczek krokowy?
  
 
W takim razie dlaczego po rozładowaniu nie słychać go? Czy mógł ulec uszkodzeniu co prawda dojechalem normalnie do pracy ale jakoś mi sie wydawało,że jakiś był "mocniejszy".
  
 
Kolego, a czy ECU nie miało przypadkiem wczesniej nachwytanych kodów błędów, pracowalo w trybie serwisowym i po przekręceniu kluczyka silniczek krokowy wstępnie pozycjonował przepustnice, a teraz po odłączeniu akumulatora uległy wykasowaniu kody bledów i komputer pracuje prawidłowo??
To tłumaczyloby fakt, że odczuwasz większą moc silnika, ponieważ zaczął pracować "normalnie" a nie na chrakterystyce serwisowej.
Takie mam domysły
  
 
Wielki ukłon "Dominik_G" - potwierdziłeś moje przypuszczenia wczoraj poczytałem troche w ksiażce i miałem takie przeczucie co do kodów. a swoja drogą skąd sie biorą te błędy i czy jedyną drogą ich skasowania jest odłączenie akumulatora no oczywiście poza wymiana elementu który wysyła kod(albo coś w tym stylu)??
  
 
Dzięki
skąd sie biorą błędy... najczęściej z nieprawidłowego dzialania któregoś z czujników lub jego obwodu, czyli pomiar czujnika wychodzi poza zakres zapisany w mapie pamięci ECU, lub wartość pomiaru koliduje z prawidłowymi pomiarami innych czujników.
Najczęściej przyczyny są prozaiczne, ukiwany kabelek przy czujniku, zasniedziała kostka przyłączeniowa itp.
Różne komputery różnie reagują na złapany kod błędu, nie wiem jak jest w poniaku na wtrysku, bo mam gaźnikowca. Generalnie kod przechowywany jest w pamięci celem poinformowania serwisu co sie dzieje i ulegają skasowaniu po następnym przekręceniu kluczyka, chyba że występują nadal. Jeśli kody błedów generowane są przez jakiś newralgiczny czujnik (przepływomierz) lub kilka czujników (przepł+czujnik temp. itp.) to zazwyczaj komp. przechodzi w tryb pracy awaryjnej i silnik pracuje na takiej charakterystyce "aby tylko" dojechać do serwisu. Efekt jest taki że autko jest słabe i dużo pali, ale silnik pracuje.
W większości ECU kody ulegają wykasowaniu po odpięciu zasilania, ale i są takie które trzeba kasować po podpięciu komputera do ECU.
Jeszcze innym typem ECU są komputery z trybem adaptacyjnym, na podstawie danych z czujników modyfikują sobie same charakterystyke pracy silnika wraz z jego zużyciem aby optymalnie pracował.
Dość mądrości, po prosty przeglądnij instalację, złączki, pomierz rezystancję czujników czy mieszczą sie w wartościach podanych w książce.
Pozdrowienia i powodzenia
  
 
Wow chłopie masz gadane ale i pojecie-spróbuje sprawdzić rezystancje czujników (ha trzeba je tylko znaleźć)a czy sprawdzenie danego czujnika odbywa sie poprzez podłaczenie bezpośrednio do niego miernika czy poprzez jakieś ogólne złacze (mam coś takiego nad bezpiecznikami)?? Pozdr
  
 
Przede wszystkim wiedza...
więc ksiązka w łapę i zlokalizuj czujniki, temperatury, sonde lambda(to chyba najłatwiej ) przepływomierz, TPS czujnik uchylenia przepustnicy. Jeśli w książce podana jest rezystancja, to zazwyczaj odnośi sie do pomiarów na zimno i na ciepło(czujnik temp). Obwody czujników (czyli kabelki) najlepiej sprawdzić w taki sposób: ściągasz klemę z akku poczym odpinasz wszystkie kostki z czujników, odpinasz złącze od ECU. Miernik w łapę, tester ciągłaści, i lecisz po kolei wszystkie kostki od czujników, tzn. jedna końcówka miernika w styk od czujnika i szukasz jej w złączu od komputera. Wymagana cierpliwość jeśli jakiś kabelek jest uwalony to najczęściej w miejscu gdzie pracuje czyli komora silnika przy kostce. Powodzenia, jeśli nie masz czegoś w książce to mam chyba w domu dokumentacje do wtryskowca, popatrze wieczorem jak coś to na priva
  
 
Za dokumentacje był bym wdzięczny bo mam ksiazke ale ona jest chyba do 93 roku i te śmieszne obrazki pokazują przy jednym odnośniku ze trzy elementy.
  
 
No i stało sie znowu znowu brzeczy silniczek krokowy ustawiajac przepustnicę ale odktyłem dlaczego. Otóż kiedy odpalam rano auto oczywiście jest zimne i po przekroczeniutych ustaw. 2000 obr przełacza się na gaz. Po 2 km zatrzymuje sie i nie chce odpalić za pierwszym razem ( coś mi tam tłumaczył mechanik ze musze przewietrzyć silnik czy coś w tym stylu) i po takim odpaleniu zaczyna brzęczeć. Czy jedynym rozwiązaniem jest nie gasić zimnego silnika( no chyba,ze jadę na benzynie)