Ustawianie digiplexa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak jade spokojnie tak 1500 rpm i wcisne gaz do dech zawory zaczynaja napazac jak glupie wydaje mi sie ze to zaplon chyba ze macie inne propozycje mam 2.0 ie na l-jetronicu (gaz ) i digiplexa i automatyczna skrzynie w 125p i nie wiem czemu kelpia zawory tak wiec jak poprawnie ustawic digipleksa??
  
 
wg mnie to zapłon, miałem podobnie, poprawki zapłonu zlikwidowały to zjawisko.
  
 
Olo! Witaj Co do digiplexa to jedyna mozliwosc regukacji polega na odkreceniu sruby bez lba i przesunieciu czujnika przy kole pasowym. Podobno to nawet cos daje, ale mi sie nie chcialo sprawdzac i wlozylem starszy uklad i jest ok

Na zlomie nw szczecinie stoi poldek w dieslu- pytac sie o przekladnie dla Ciebie? Czy chcesz ta 3,7 a argenty od mojego kolegi?
  
 
Witaj Olo

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Temat do powitań jest na ogólnym, tutaj prosimy chociaż o śladowe ilości treści
  
 
Cytat:
2004-12-11 16:09:00, olo89 pisze:
jak jade spokojnie tak 1500 rpm i wcisne gaz do dech zawory zaczynaja napazac jak glupie wydaje mi sie ze to zaplon chyba ze macie inne propozycje mam 2.0 ie na l-jetronicu (gaz ) i digiplexa i automatyczna skrzynie w 125p i nie wiem czemu kelpia zawory tak wiec jak poprawnie ustawic digipleksa??

sprawdź rurkę między kolektorem ssącym a digipexem.
bo jej przytkanie spowoduje brak reakcji na spadek podciśnienia
w kolektorze tzn po ,,depnięciu spada prawie do 0 " a wyprzedzenie
powinno wtedy być na minium wg zaszytej mapy.
a jak jest przy/zat/kana to podciśnienie spada w digiplexie po woli
nie zdąży za butem
bo digipleX sie tak łatwo sam nie przestawia w kącie wyprzedzenia
  
 
Cytat:
2004-12-11 16:09:00, olo89 pisze:
jak jade spokojnie tak 1500 rpm i mam 2.0 ie na l-jetronicu (gaz ) i digiplexa i automatyczna skrzynie w 125p


a no tak się jeżdzi automatem !
zakres 900/5.600 !
  
 
czyli mam przestawic czujnik ten z kola pasowego po pierwsze bede musial rozebrac pol samochodu i jak juz rozbiore to mam ustawic rozzad na punkty i wtedy czujnik musi byc na srodku tego dynksa co sa 2 na kole pasowym od walu tak .
bo jak tak to w tej chwili jest przestawiony o jakies 5 mm bo sprawdzalem ustawilem walki na punkty i dynks byl o 5mm za czujnikiem .
rezystancja czujnikow jest odpowiednio
-na kole pasowym 698ohm
-na kole zamochowym 716ohm
jeszcze jedno silnik jest od argenty a automat od 132 ze zwyklym zaplonem wiec i kolo jest inne tzn na duzy rozrusznik od 132 a nie na to male francuskie czy wiec za tem nie byla rozna liczba zebow i czy digiplex moze przez to zaplon zle podawac nie mam porownania bo z digiplexem i zwykla skrzynia zrobilem 400 km i zawory klepaly dosc mocno z tego co pamietam

pozdrawiam
przeprawszam za skladnie i inne ubytki w polskim jezyku
  
 
jak walki masz na znakach to pierwszy tlok jest w GMP, zas zaplon ma byc 10stopni przed, tzn musisz ustawic wal tak, by pokrywal sie znak na kole pasowym z pierwszym znakiem na oslonie paska rozrzadu.
  
 
Cytat:
2004-12-15 17:21:17, olo89 pisze:
nie mam porownania bo z digiplexem i zwykla skrzynia zrobilem 400 km i zawory klepaly dosc mocno z tego co pamietam


a nie są to panewki ????
coś więcej napisz o historii silnika /o ile coś wiesz /
  
 
nie to nie panewki silnik ok panewki nowe sa
  
 
Cytat:
2004-12-19 22:20:37, olo89 pisze:
nie to nie panewki silnik ok panewki nowe sa


a tłoki garbate czy płaskie???
  
 
plaskie standart bo to ma byc docelowo turystuk a nie wyscigowka
  
 
Cytat:
2004-12-20 11:06:27, olo89 pisze:
plaskie standart bo to ma byc docelowo turystuk a nie wyscigowka

to trzeba przestawić czujnik na wale korbowym
nic innego nie widzę /w tej chwili /
  
 
i tak tez zamiezalem zrobic tylko srubki sa okragle i nie wiem jakim kluczem to odkrecic chyba bede musial wyjac chlodnice czyli procz ruz 2 weze metalowe od oleju i wiatrak i moze sie dostane a jeszcze alternator hmm dzieki musze sie zebrac a zrobie
  
 
wiec zabralem sie za to dzisiaj wszystko po koleji:
-mam silnik na wtrysku od argenty
czy obudowa rozrzadu od silnika ze 132 jest taka jak od argenty
-ustawilem na punkty rozrzad (wszytko ok)
-zdjalem kopolke palec byl miedzy stykiem od 4 cylindra przestawilem na 1 (chyba bo wsrodku nic nie pisze ktory jest od ktorego ale tak po wierzchu patrzac to chyba 1 jest od strony kabiny miedzy dolna a ta druga srubka od kopolki do strony kabiny)
- czujnik od digipexa jest teraz idealnie na srodku punktu na kole pasowym czyli ...(tak ma byc czy trzeba przestawic na 10 stopni)
a jak trzeba przestawic to ja to kurestwo odkrecic te okragle srobki
odkrecenie to pol piedy bo musze przesunac czujnik o jakies 5-10mm dobrze ze nie w strone alternatora bo by sie nie zmiescilo
czekam na szybki odzew
  
 
Cytat:
2005-02-03 12:27:35, olo89 pisze:
wiec zabralem sie za to dzisiaj wszystko po koleji: -mam silnik na wtrysku od argenty czy obudowa rozrzadu od silnika ze 132 jest taka jak od argenty odkrecenie to pol piedy bo musze przesunac czujnik o jakies 5-10mm dobrze ze nie w strone alternatora bo by sie nie zmiescilo czekam na szybki odzew

moment przeskoku iskry to ok.10* na biegu jałowym potem wyprzedzenie się zwiększa -uwzględnij to.
obudowa-? myślisz o plastikowej oslonie paska???
  
 
tak taki zolty palastik ktory dzisiaj ostro pociolem (bo jezdze bez tej oslony a zeby ja wlozyc to trzeba byc )

mozecie mi wytumaczyc jak laikowi pokoleji np :

wez klucz numer x do reki przekrec w lewo (cos w tym stylu zebym nic nie popsul)
  
 
Cytat:
2005-02-03 13:55:16, automatic pisze:
moment przeskoku iskry to ok.10* na biegu jałowym potem wyprzedzenie się zwiększa -uwzględnij to.


uwzglednij ?? jak mam uwzglednic myslalem ze jasno napisalem o co chodzi jak nie to pytac powiem dokladniej a sprawa jest wmiare pilna bo samochod kaput i do puki nie zrobie to nie wyjezdzam a sam bede jakies 3 dni siedzial licze na was
  
 
Cytat:
2005-02-03 14:09:32, olo89 pisze:
uwzglednij ??

jaśniej : zapłon będzie nastepował wcześniej nieco niż na jałowym tzn. jak na zegarze musisz lekko cofnąć rożdzielacz ,aby statycznie krawędz palca miała blisko elektrodę jesli jest u góry to po lewej swej stronie ,
ale rozdzielacz to kosmetyka !
jeżeli nie masz osłony to zapłon przestawiasz na czujniku na czuja tzn. jak pamiętam chcesz opóźnić to przed poluzowaniem zaznacz pozycję obecną i przemieszczaj go powoli w kierunku zgodnym z ruchem zegara i oczywiście nie podczas pracy silnika!!!!!!
i sprawdzaj co parę stopni czy dzwoni czy nie
nie widzę nie słyszę -tyle mogę podpowiedzieć