Podświetlenie zegarów i problem z akumulatorem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie dwa pytania, 1) jakie żarówki są w zegrach bo che zmienic podswietlenie. 2) od jakiegos czasu pali mi sie cały czas kontrolka od ładowania akumulatora, troche mnie to dziwi bo akumulator chodzi normalnie, macie jakis pomysł czego to moze byc przyczyna?
  
 
Ta kontrolka świeci pełnym swiatłem czy tylko żarzy?
Jeżeli zarzy to możesz mieć uwaloną diodę w alternatorze.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-04-19 17:37:16 ]
  
 
Zarówka sie pali normalnie, gadałem ze znajomym i on tez przypuszcza ze to ta dioda, a teraz pytanie czy naprawa jest cięzka do przeprowadzenia i czy droga?
  
 
Jeżeli świeci się normalnie to raczej nie dioda choć może być ale przyczyna tkwi prawdopodobnie w uzwojeniu wzbudzenia.Naprawa raczej nie powinna być koszmarnie droga.Sprawdź sobie jeszcze przed wymontowaniem alternatora stan połączeń przewodów przy nim tzn kostkę i zaciski.Zasada działania kontrolki ładowania jest prosta ...gaśnie w momencie kiedy na obu jej zaciskach pojawi się +12V.Z jednej strony z aku a z drugiej od wzbudzonego alternatora.Dopóki alternator się nie wzbudzi na jednym końcu podana jest masa poprzez diodę wzbudzenia i uzwojenie.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-04-20 15:58:12 ]
  
 
Sprawdź sobie czy Ci ten alternator wogóle ładuje chociaż gdyby było inaczej to pewnie byś już nie jeździł z powodu padnięcia aku.Zmierz sobie napięcie na klemach przy pracującym silniku i zobacz w jakich granicach sie ono kształtuje.Moze Ci szwankuje regulator ?...ale pomiar napięcia powinien rozwiać wątpliwości.
  
 
Żaróweczki są dwie 12V ale w takich dziwnych oprawkach plastikowych - da się to zamienić - popytaj speców od tuningu. A co do akumulatora to mogą być to faktycznie diody prostownicze ale dla pewności pomierz sobie prąd ładowania. Wymiana całego tego układu prostowniczego (tam są chyba 3 diody i taka płytka) kosztuje ok 120zł (oczywiście nie w fordzie )
Pozdrawiam